AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #1 Skrevet 29. november 2013 Jeg ser folk spør om gavetips til hva de skal ha i julekalenderen til babyer. Og en annen skrev at ungen hennes på 10 måneder (!) har sjokoladekalender. Hva er vitsen? Ungen skjønner jo ingenting av det, ikke burde så små barn spise sjokolade heller. Jeg må innrømme jeg tenker mitt om folk som gir veldig små barn julekalendere... Anonymous poster hash: ecb4e...f01 10
Gjest vilma2000 Skrevet 29. november 2013 #2 Skrevet 29. november 2013 Helt enig, det er fullstendig idioti. Jeg syntes forøvrig det er tullete med pakkekalender uansett alder, med mindre man er 20 år gammel og lager en liten julekalender til kjæresten sin. Jeg syntes dette blir nok en ting som markerer forskjellene i økonomien til foreldrene. jeg har aldri fått gavekalender og husker den vonde følesen jeg fikk i kroppen da alle barna snakket om hvilke gaver de hadde fått ved frokostbordet. Noen foreldre gir DYRE gaver. 3
AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #3 Skrevet 29. november 2013 Det er en ting foreldre gjør for sin egen del, så absolutt ikke for barnets skyld for barnet forstår jo ikke noe av det. Bruker de nok penger også så får de skjemt bort ungen greit mye før skolestart også, veldig kjekt Anonymous poster hash: d7fb3...add
AnonymBruker Skrevet 30. november 2013 #4 Skrevet 30. november 2013 Helt enig, det er fullstendig idioti. Jeg syntes forøvrig det er tullete med pakkekalender uansett alder, med mindre man er 20 år gammel og lager en liten julekalender til kjæresten sin. Jeg syntes dette blir nok en ting som markerer forskjellene i økonomien til foreldrene. jeg har aldri fått gavekalender og husker den vonde følesen jeg fikk i kroppen da alle barna snakket om hvilke gaver de hadde fått ved frokostbordet. Noen foreldre gir DYRE gaver. Jeg syns ikke det er tullete med pakkekalender. Jeg har vokst opp med pakkekalender hver jul siden jeg var liten, og det er jeg veldig glad for. Det er en flott tradisjon. Anonymous poster hash: bf10d...a0e
Gjest Badebuksa Skrevet 30. november 2013 #5 Skrevet 30. november 2013 Det er ikke noe vits kan heller spare de pengene. 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2013 #6 Skrevet 30. november 2013 Helt enig, det er fullstendig idioti. Jeg syntes forøvrig det er tullete med pakkekalender uansett alder, med mindre man er 20 år gammel og lager en liten julekalender til kjæresten sin. Jeg syntes dette blir nok en ting som markerer forskjellene i økonomien til foreldrene. jeg har aldri fått gavekalender og husker den vonde følesen jeg fikk i kroppen da alle barna snakket om hvilke gaver de hadde fått ved frokostbordet. Noen foreldre gir DYRE gaver. Det vil dessverre alltid være forskjell på fattig og rik. Vi er ikke rike, men ungene mine får faktisk både pakkekalender, butikkalender og sjokoladekalender. Pakkekalenderen blir jo det dyreste, men når han man handler på salg over hele året + bruker ebay, er det ikke så gale. Julekalendere til små barn: Nei, skjønner heller ikke poenget. Her begynte vi vel med det da de var 5 og 3. Hvis jeg skulle ha valgt på nytt er jeg imidlertid ikke sikker på om jeg hadde villet ha pakkekalender. Det er nok av pakker i jula. Men jeg begynte med det fordi jeg som barn hatet jul, og mine barndomsjuler var alltid fylt av krangling, spetakkel og vold - så jeg antar at jeg overkompenserer litt for at mine barn skal ha helt andre juler enn jeg hadde. Nå er jula fin <3 Anonymous poster hash: 46b8e...117 1
Gjest Raindrops Skrevet 30. november 2013 #7 Skrevet 30. november 2013 (endret) Helt enig, det er fullstendig idioti. Jeg syntes forøvrig det er tullete med pakkekalender uansett alder, med mindre man er 20 år gammel og lager en liten julekalender til kjæresten sin. Jeg syntes dette blir nok en ting som markerer forskjellene i økonomien til foreldrene. jeg har aldri fått gavekalender og husker den vonde følesen jeg fikk i kroppen da alle barna snakket om hvilke gaver de hadde fått ved frokostbordet. Noen foreldre gir DYRE gaver. Er det noe jeg synes er tullete så er det å gi pakkekalender til voksne mennesker. Endret 30. november 2013 av Raindrops 2
aragog Skrevet 30. november 2013 #8 Skrevet 30. november 2013 Jeg syns det er en koselig tradisjon jeg, og her får lille pakkekalender selv om han ikke skjønner noe av det enda, men jeg syns det er koselig å ordne med det. Tror ikke har blir veldig bortskjemt av det likevel. Blir ikke noe dyr greie, bare en liten en fordi det er en koselig tradisjon. Å gi sjokoladekalender til en på 10 mnd derimot syns jeg er galskap, men det er fordi jeg ikke syns noe om å gi sjokolade til en så liten baby. Det er sikkert mange tradisjoner der ute som er dyre og unødvendige og alt det der, men man må jo få lov til å kose seg litt og innimellom
Gjest Marmot Skrevet 30. november 2013 #9 Skrevet 30. november 2013 Jeg synes også det er hyggelig. For meg er det selve nedtellingen som er poenget, å se alle pakkene henge der i starten av desember for så å bli færre og færre. Det er så koselig!
Horeveiviser Skrevet 30. november 2013 #10 Skrevet 30. november 2013 Jeg ser folk spør om gavetips til hva de skal ha i julekalenderen til babyer. Og en annen skrev at ungen hennes på 10 måneder (!) har sjokoladekalender. Hva er vitsen? Ungen skjønner jo ingenting av det, ikke burde så små barn spise sjokolade heller.Jeg må innrømme jeg tenker mitt om folk som gir veldig små barn julekalendere...Anonymous poster hash: ecb4e...f01 Jeg er helt enig! Poenget med å bringe kulturen videre til barna, er selvfølgelig at barna forstår kulturen. Ikke at foreldrene synes det er en slager.
Dunkel Skrevet 30. november 2013 #11 Skrevet 30. november 2013 (endret) Jeg synes det er unødvendig. Jeg fikk kanskje pakkekalender det ene året da jeg var barn, men kunne fint vært foruten. Men husker veldig godt da jeg var på besøk hos venninnene mine og så skulle de pakke opp "dagens" gave. Det var ikke så veldig gøy å sitte og se på og vite at jeg selv ikke hadde noen pakker som ventet på meg før på julaften. Jeg tror at barn som får mere ting av foreldrene sine enn andre barn vil få en bortskjemt holdning hvor de kan være vanskelig å gjøre med om de ikke får viljen sin. Endret 30. november 2013 av Dunkel
frøkna Skrevet 30. november 2013 #12 Skrevet 30. november 2013 Helt enig, det er fullstendig idioti. Jeg syntes forøvrig det er tullete med pakkekalender uansett alder, med mindre man er 20 år gammel og lager en liten julekalender til kjæresten sin. Jeg syntes dette blir nok en ting som markerer forskjellene i økonomien til foreldrene. jeg har aldri fått gavekalender og husker den vonde følesen jeg fikk i kroppen da alle barna snakket om hvilke gaver de hadde fått ved frokostbordet. Noen foreldre gir DYRE gaver. Jeg er uenig, det hendte jeg fikk pakkekalender, eller som regel delte med broren min slik at vi fikk annenhver dag. Ikke særlig dyre ting, men det var utrolig spennende! Gavene pleide å ligge på rundt 10-20 kroner.
Gwen Skrevet 30. november 2013 #13 Skrevet 30. november 2013 Håper den dama spiser sjokoladene selv da! Jeg digger å både gi og få pakkekalender. Storkoste meg da jeg var på jakt etter små gaver til kjæresten, og gleder meg til å åpne den første av han imorgen. Vi var veldig fattige da jeg vokste opp, men fikk "pakkekalender" med kanskje en vingummibit eller et klistremerke osv for hver dag. Det var skikkelig stas, tenkte aldri at det ikke var flott nok. Man bør kanskje vente med å gi til 4-5 årsalderen når de faktisk har mulighet for å huske det fine man gjør? Virker bare som sløsing av tid, penger og energi å drive på sånn med barn uten selvstendige tanker.
Gjest Raindrops Skrevet 30. november 2013 #14 Skrevet 30. november 2013 Bare den følelsen å komme ned på stua 1. desember og se at pakkekalenderen plutselig hang på veggen og markerte at det snart var jul. Det var ikke viktig at det var dyre, flotte gaver for oss den gangen, og det ble tross alt folk av oss også, verken bortskjemte eller storforlangende Men jeg er enig i at det er merkelig og litt sløsete og lage pakkekalender når ungen ikke klarer å pakke opp gavene selv engang.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2013 #15 Skrevet 3. desember 2013 Jeg ser folk spør om gavetips til hva de skal ha i julekalenderen til babyer. Og en annen skrev at ungen hennes på 10 måneder (!) har sjokoladekalender. Hva er vitsen? Ungen skjønner jo ingenting av det, ikke burde så små barn spise sjokolade heller. Jeg må innrømme jeg tenker mitt om folk som gir veldig små barn julekalendere...Anonymous poster hash: ecb4e...f01 Syns det er unødvendig med sjokoladekalender, pakkekalender o.l til så små barn. Men jeg syns det er koselig med kalender så vi har laget en kalender hvor vi klistrer på et klistremerke hver dag. Jenta mi på 14 mnd syns det er kjempe stas.Anonymous poster hash: 443d8...17b 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2013 #16 Skrevet 3. desember 2013 Jeg syns det er hyggelig med julekalender, og har hatt både pakkekalender og sjokoladekalender oppgjennom årene. Nå har jeg en sønn på 17 mnd og det hadde ikke falt meg inn å gi han kalender i år. Han er jo så liten, og han skjønner jo ingen verdens ting likevel. Tror nok han overlever Han kommer heller ikke til å få sjokoladekalender. Ser ingen grunn til at han skal spise sjokolade hver dag i en måned. Han har ikke smakt det en gang. Ellers er jeg overrasket over hvor dyre gaver foreldre kjøper til barna sine. Gaver til flere 1000 kr til en ettåring! I år har vi ikke tenkt å kjøpe julegave til vår. Ikke som ligger under treet ihvertfall. Han får nok av gaver fra familie, og han trenger ikke få så mye av oss. Anonymous poster hash: c4fe2...671 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2013 #17 Skrevet 3. desember 2013 Dere vet de har kaleneder på skolen og barnehagene også? Alle får trekke hver sin dag. Veldig stas og veldig kjekt med desember og jul. Anonymous poster hash: fd16b...3fc
Kara W Skrevet 3. desember 2013 #19 Skrevet 3. desember 2013 Jeg innrømmer gjerne at pakkekalenderen er mest for min egen del. Jeg fikk aldri pakkekalender som barn og var veldig misunnelig på de som hadde det. Ett år klarte jeg å mase meg til det, men da måtte jeg høre mamma sukke og stønne over hvor vanskelig det var å finne 24 gaver, så det ble ikke så veldig stas allikevel. Derfor ble pakkekalender noe magisk og stort for meg, og jeg storkoser meg med å lage det hvert år. Min yngste er nå 1,5 år og får fordi storesøsknene får, men hun skjønner ikke så mye av det, og jeg er enig i det er ganske tullete.
Gjest Keikolina Skrevet 5. desember 2013 #20 Skrevet 5. desember 2013 Har ikke sjokoladekalender engang til mine, synes de er for små. 2 og 4.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå