Gjest Halvor Skrevet 29. november 2013 #1 Skrevet 29. november 2013 (endret) Kom over en tråd som hadde blitt stengt og tenkte kanskje å ta den opp igjen. Har kopiert det som stod, men har forandra litt. Når innvandrerunger blir majoritet, blir etnisk norske minoritetsgutter taperne som må underkaste seg og nesten akseptere å bli mobbet og trakasert. Spesielt med tanke på at skolen gjør ingen ting for å stoppe at de blir mobbet, fordi "det er så synd på innvandrer guttene". Samtidig har dette en spesiel konsekvens, i det at de verken får prøve seg på norske eller innvandrerjentene, fordi at innvandrerguttene nekter de i å bli i lag med jenter fra deres hjemland og norske jenter har helst lyst på innvandrerguttene, fordi de er liksom høyest i hierarkiet. De norske guttene blir tapere på alle områdene. Her kan dere lese en sterk historie fra Grorudalen, der norske gutter er i mindretall på skolene. Dette er hentet fra finansavisen. http://www.hegnar.no/okonomi/article727633.ece"Det er en ting som irriterer meg noe så forjævlig. De kan legge seg etter norske jenter, men vi kan ikke legge oss etter deres. Det er barnelærdom. Du prøver deg bare ikke på en pakistansk jente, men norske jenter er tilgjengelige for innvandrergutta. Norske jenter foretrekker dem. Jeg vet ikke hvorfor. Det er vel den brune huden. At de er tøffe, at de har penger selv om de ikke har jobb. De ser ikke at de slåss i flokk, at de egentlig er feige. Jeg har spurt bestevenninnen min om hun kunne bli sammen med meg, og hun sier at jeg har bra nok personlighet til at hun kunne det, men feilen med meg er at jeg er norsk. Hun vil bli sammen med en utlending." Med andre ord blir ikke bare de norske guttene mobbet, både fysisk og psykisk, de blir også nederst i rangstigen på samlivsmarkedet. Fordi innvandrerguttene nekter de i å prøve seg på innvandrer jentene og de norske jentene liker innvandrerguttene, sikkert fordi de utøver vold, mobber osv. og er derfor øverst på rangstigen. Denne gutten her har forresten opplevd to hjerteinfarkt før fylt 19 år, fått slått ut alle tennene og ble mobbet vær dag i alle sine år. Endret 29. november 2013 av Halvor 5
AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #2 Skrevet 29. november 2013 Det hørtes så ekstremt ut at jeg har vansker for å tro på det. Anonymous poster hash: 4c941...049
Gjest Halvor Skrevet 29. november 2013 #3 Skrevet 29. november 2013 Det hørtes så ekstremt ut at jeg har vansker for å tro på det.Anonymous poster hash: 4c941...049 Du kan ringe til finansavisen og høre om det stemmer. 1
Gjest Summers Skrevet 29. november 2013 #4 Skrevet 29. november 2013 (endret) Kan være enig i at det er enkelte jenter man ikke bør prøve seg på, men disse er jo sjeldent med på aktiviteter utenom skolen uansett. I tillegg er det ikke sånn at alle andre utlendinger kunne prøve seg på disse jentene uten å få problemer, jentene var gjerne off limits for alle både nordmenn og ikke nordmenn. Vokste selv opp i et miljø hvor det var færre etniske nordmenn enn utlendinger og det var ikke sånn at vi var kasteløse, endte med flere ikke-norske venner. Samtidig var det jo sånn at f.eks muslimer ikke drikker alkohol og det segregerte dem sikkert litt. Tror de var underrepresentert på hytteturer og hjemmefester, i hvert fall de jeg var på. Endret 29. november 2013 av Summers 1
Gjest Halvor Skrevet 29. november 2013 #5 Skrevet 29. november 2013 Er sikkert ikke slik all steder, men det kan kanskje være slik noen. Blant annet der vi har de aller største, slik som i Groruddalen.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #6 Skrevet 29. november 2013 Kom over en tråd som hadde blitt stengt og tenkte kanskje å ta den opp igjen. Har kopiert det som stod, men har forandra litt. Når innvandrerunger blir majoritet, blir etnisk norske minoritetsgutter taperne som må underkaste seg og nesten akseptere å bli mobbet og trakasert. Spesielt med tanke på at skolen gjør ingen ting for å stoppe at de blir mobbet, fordi "det er så synd på innvandrer guttene". Samtidig har dette en spesiel konsekvens, i det at de verken får prøve seg på norske eller innvandrerjentene, fordi at innvandrerguttene nekter de i å bli i lag med jenter fra deres hjemland og norske jenter har helst lyst på innvandrerguttene, fordi de er liksom høyest i hierarkiet. De norske guttene blir tapere på alle områdene. Her kan dere lese en sterk historie fra Grorudalen, der norske gutter er i mindretall på skolene. Dette er hentet fra finansavisen. http://www.hegnar.no/okonomi/article727633.ece"Det er en ting som irriterer meg noe så forjævlig. De kan legge seg etter norske jenter, men vi kan ikke legge oss etter deres. Det er barnelærdom. Du prøver deg bare ikke på en pakistansk jente, men norske jenter er tilgjengelige for innvandrergutta. Norske jenter foretrekker dem. Jeg vet ikke hvorfor. Det er vel den brune huden. At de er tøffe, at de har penger selv om de ikke har jobb. De ser ikke at de slåss i flokk, at de egentlig er feige. Jeg har spurt bestevenninnen min om hun kunne bli sammen med meg, og hun sier at jeg har bra nok personlighet til at hun kunne det, men feilen med meg er at jeg er norsk. Hun vil bli sammen med en utlending." Med andre ord blir ikke bare de norske guttene mobbet, både fysisk og psykisk, de blir også nederst i rangstigen på samlivsmarkedet. Fordi innvandrerguttene nekter de i å prøve seg på innvandrer jentene og de norske jentene liker innvandrerguttene, sikkert fordi de utøver vold, mobber osv. og er derfor øverst på rangstigen. Denne gutten her har forresten opplevd to hjerteinfarkt før fylt 19 år, fått slått ut alle tennene og ble mobbet vær dag i alle sine år. [/quote Kjære! Det er da uansett bedre å vokse opp son norsk minoritet i Froruddalen enn som faktisk minoritet i Norge. Synes man kan spare seg 'så synd det er på hvite norske menn'. Har selv vokst opp i Groruddalen og kjenner meg ikke igjen, selvfølgelig er dette leit for de guttene det gjelder, men Dette er ikke Gjengs skolemiljø! Anonymous poster hash: 89405...5e2 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #7 Skrevet 29. november 2013 Du vil ikke få interesse fra multikulti, fordi i deres øyne er hvite etniske nordmenn i flertall på landsbasis. De bryr seg ikke om at den samme gruppen blir minoritet i avgrensede områder. Anonymous poster hash: d0bb6...b63
Gjest Summers Skrevet 29. november 2013 #8 Skrevet 29. november 2013 Er sikkert ikke slik all steder, men det kan kanskje være slik noen. Blant annet der vi har de aller største, slik som i Groruddalen. Groruddalen er rimelig svært da! Man må nesten være mer spesifikk, vokste selv opp i groruddalen, men tydeligvis ikke i samme miljø som de finansavisen skrev om. 3
Gjest Halvor Skrevet 29. november 2013 #9 Skrevet 29. november 2013 (endret) Groruddalen er rimelig svært da! Man må nesten være mer spesifikk, vokste selv opp i groruddalen, men tydeligvis ikke i samme miljø som de finansavisen skrev om. Jeg har ikke lest igjennom hele intervjuet, men det kommer sikkert frem i det hvor i Groruddalen de voks opp. Du kan lese det i linken i førstepost. Endret 29. november 2013 av Halvor
Gjest Halvor Skrevet 29. november 2013 #10 Skrevet 29. november 2013 (endret) "Det er bare noen uker siden, sier han, – jeg kommer ut i skolegården. De går løs på Lars. De er en gjeng. De er alltid en gjeng. De er bikkjer, de jager i flokk. De banker ham. Jeg løper inn mellom dem. Jeg kliner til en av dem. Så kommer noen og skiller oss, og igjen blir jeg dratt opp på rektors kontor, og igjen får jeg høre at selv om de slår oss, så skal ikke vi slå dem" Tatt fra artikkelen ovenfor. Endret 29. november 2013 av Halvor 2
Mike Waters Skrevet 29. november 2013 #11 Skrevet 29. november 2013 (endret) Jeg er oppvokst i en av Groruddalens mest belastede områder, og da var det akkurat slik artikkelen beskriver for noen. Forskjellen var bare at da var det etniske nordmenn som spredte frykt, faenskap og drev med trakassering. Godt å se at integrering fungerer med andre ord Endret 29. november 2013 av Mike Waters 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #12 Skrevet 29. november 2013 Kanskje det er på tide norske menn lærer seg å bli netopp det igjen. Blir kvalm av å lese dette. Så langt er den vestlige kollektive selvutslettelsen og skammen kommet. Heldigvis vil det stoppe av seg selv snart når hele Europa står i flammer...Anonymous poster hash: ed948...024
AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #13 Skrevet 29. november 2013 Jeg reagerer litt på måten han snakker om jentene på. Han fremstiller oss som dumme nikkedukker som kun tenker status og må ha gutters bekreftelse for å føle seg verdt noe. Jeg er klar over at mange jenter oppfører seg slik, jeg har selv en venninne som er veldig på innen innvandrermiljøet her jeg bor, men er det virkelig et så stort tap å ikke ha sjangs på slike mennesker? Nei, sats på jenter som har litt tæl, herregud. For ja, vi ser at de slåss i flokk og vi er ikke imponerte. Dere ser bare ikke oss. Når det er sagt, er det leit at det er slik det har endt opp noen steder. Anonymous poster hash: b5c04...1dd 2
Gjest Halvor Skrevet 29. november 2013 #14 Skrevet 29. november 2013 (endret) Kjære! Det er da uansett bedre å vokse opp son norsk minoritet i Froruddalen enn som faktisk minoritet i Norge. Synes man kan spare seg 'så synd det er på hvite norske menn'. Har selv vokst opp i Groruddalen og kjenner meg ikke igjen, selvfølgelig er dette leit for de guttene det gjelder, men Dette er ikke Gjengs skolemiljø!Anonymous poster hash: 89405...5e2 Jeg har aldri hørt en historie der minoriteter har det slik som disse guttene. Samtidig som de ikke får lov å kjempe tilbake eller at skolen hjelper de. Vi har nå heller alltid vært snille mot folk som kommer hit og det gjør det bare verre å høre hvordan skolen, staten og til og med norske jenter reagerer på det. Endret 29. november 2013 av Halvor
Gjest Halvor Skrevet 29. november 2013 #15 Skrevet 29. november 2013 (endret) "Det er tre år siden han gikk ut av ungdomsskolen. Han kan fortsatt kjenne et stikk av redsel når han møter gjengene på Tbanen, man han gir faen, han har laget fire filmer, han sier det han mener, han er den han er, dalen er det den er, han skriver kronikker om livet i Groruddalen i VG og Dagsavisen, han er bare nitten men har allerede hatt et hjerteinfarkt, og han ble to ganger intervjuet av produsenten av NRK-serien Dalen Vår, Elisabeth Brun (se tilsvar) for å høre om ikke hans historie passet inn i en historie om Groruddalen. Den gjorde ikke det. – Dine synspunkter passer ikke inn i regikonseptet vårt, sa hun. Den tv-serien er statsfinansiert propaganda. En dokumentar hvor vinkelen er bestemt på forhånd er ingen dokumentar, men en halvmockumentary hvor de har full kontroll på hva som blir fortalt." - Marius Sørvik, fra artikkelen i Finasavisen For de som liker serien "dalen vår". Kan vel dette være noe å tenke på. Endret 29. november 2013 av Halvor 1
Teethgrinding Skrevet 29. november 2013 #16 Skrevet 29. november 2013 (endret) Jeg har lang erfaring fra ungdomsmiljø preget av innvandrere. Innvandrere har et æresbegrep vi etniske nordmenn ikke kjenner til. Vi blir bare ordentlig sinte dersom nazister invaderer landet, og selv da er vi relativt høflige. Innvandrerungdom i opposisjon og opprør bruker makt og hierarki til å skape frykt og posisjoner. Alle skal være macho, alle skal vise hvor stor kar de er. Slag, spark, dop, språk, klær, telefoner, alt underbygger trangen til å være på topp. Det har en haug med forklaringer. Rasisme, daddyissues, vold, miljøpåvirkning, etc etc. Listen er uendelig lang. Til syvende og sist handler det om kultur og ikke minst mulighet. Nordmenn blir skakkjørte i redsel over en mørkhudet innvandrer som tar makt. Jeg har så mange historier at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. Som den gangen da jeg ble forsøkt banket opp av to innvandrer-sjefer i nærmiljøet fordi jeg hadde dumpa min etnisk norske kjæreste (jeg var 14!). "Liker do å hate jeeenter?", med påfølgende slag mot hodet. Det siste jeg fikk med meg før jeg beina var en 25 cm lang kjøkkenkniv i magehøyde. Hvorfor? På grunn av et behov for makt og posisjon. De hatet at jeg var den mest populære som ikke engang ville ha den fine dama, jeg var den kjekkeste og ikke minst rikeste. Jeg hadde alt de ikke hadde, og det var antakeligvis så provoserende at de ville ta livet av meg. Jeg har flere historier også. Ting dere der ute ikke tror er sant. Biljakter med dop for flere millioner, gale ulovlige bikkjer sluppet løs på barn, frenetiske knivstikkinger, knuste flasker til hovedpulsåren, barneran og blind vold, regelrett vakthold på kollektivknutepunkt slik at man ikke kom seg hjem fra skolen dersom man var svartelistet. Telefoner med dødstrusler. Gjenger som stod og ventet utenfor skolebygget. Jeg er både pragmatisk og human. Selv jeg forstår at ikke alle kan dras over en kam. Derimot har mine erfaringer med virkeligheten gjort at jeg ser forbi anti-rasister og andre med en ideologisk agenda. De har ikke opplevd det samme som meg. Man spør seg ofte: hvor mange innvandrere kjenner du? De fleste rasister på bygda kjenner ingen. Jeg kjenner mange. Mange nok til å bygge et solid erfaringsgrunnlag til å mene noe om dette annet enn ren synsing. Personlig syns jeg de kan dra til helvete alle mann. Hvorfor de er her i utgangspunktet når de skal oppføre seg slik er meg fullstendig uforståelig. Norge er et snillistisk land som noen vet å utnytte til det fulle. Flott dersom Norge klarer å hjelpe noen som er i fare i eget hjemland. Den hjelpende hånden bør trekkes tilbake dersom det glefses til. Jeg tror ikke vi bør hjelpe en som svarer med å hate oss. Endret 29. november 2013 av Arcturus 3
Gjest Halvor Skrevet 29. november 2013 #17 Skrevet 29. november 2013 Det kanskje rareste med det er at det skal være så galt å ta igjen. Personlig ville jeg tatt til motmele og melma flest mulig av dem ned før jeg kanskje tapte om de jakter i flokk. Men da blir man jakta ned av både nordmenn og andre som hyler om rasisme. Nordmenn må lære seg at det er riktig å ta igjen, så lenge de ikke bryr seg om rett og galt. Politiet eller skolene gidder heller ikke å gjøre noe, og da må man ta igjen. 2
Gjest Ozelot Skrevet 29. november 2013 #18 Skrevet 29. november 2013 Noen innvandrere er så dobbeltmoralske at det er til å spy av. 1
Sara12345 Skrevet 29. november 2013 #19 Skrevet 29. november 2013 At norske jenter foretrekker utendlandske gutter fremfor norske har jeg vanskelig for å tro. Ikke glem at en god del av disse gutta har tatt med seg en annen kultur og ett annet tankesett til Norge som til tider kan bli sett på som nedverdigende fra ett kvinnes ståsted. Heller har jeg opplevd at de utendlandske guttene streber mer for å få oppmerksomhet. Enten de har satt igang utspekulerte sjekke metoder eller prøver å gjøre inntrykk i kles og pengeveien. Jeg sitter igjen med en opplevelse av at de trenger å være mye mer forfengelige enn hva som en "normalt" og at denne forfengeligheten er grunnen til at de får oppmerksomhet i det hele tatt. Dette kan henge sammen med at de som kommer fra "lavere" kår stort sett har ett behov for å vise omverden det motsatte. En oppegående jente klarer å skille mellom sunne verdier og ett pent,men illusjonert ytre. 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #20 Skrevet 29. november 2013 At norske jenter foretrekker utendlandske gutter fremfor norske har jeg vanskelig for å tro. Ikke glem at en god del av disse gutta har tatt med seg en annen kultur og ett annet tankesett til Norge som til tider kan bli sett på som nedverdigende fra ett kvinnes ståsted. Heller har jeg opplevd at de utendlandske guttene streber mer for å få oppmerksomhet. Enten de har satt igang utspekulerte sjekke metoder eller prøver å gjøre inntrykk i kles og pengeveien. Jeg sitter igjen med en opplevelse av at de trenger å være mye mer forfengelige enn hva som en "normalt" og at denne forfengeligheten er grunnen til at de får oppmerksomhet i det hele tatt. Dette kan henge sammen med at de som kommer fra "lavere" kår stort sett har ett behov for å vise omverden det motsatte. En oppegående jente klarer å skille mellom sunne verdier og ett pent,men illusjonert ytre. Støtter denne. Jeg har svært vanskelig å tro at norske jenter/kvinner foretrekker innvandrermenn. De finnes ikke attraktive, og jeg mistenker mangelen på interessen egentlig er gjensidig. Menn fra Midt-østen eller fra en islamsk kuturkrets og nordiske feminister er en ganske dårlig match, sånn jevnt over. Anonymous poster hash: 577aa...4b7 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå