Gå til innhold

pyser eller fornuftige?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Vi fant en leilighet vi falt pladask for! Vi fikk godkjennelse fra banken på å legge inn et bud som KUNNE gitt oss tilslaget (det finner vi vel først ut når vi ser hva prisen endte på).

Men vi betstemte oss for å la være og heller leie litt til..

Vi turte ikke rett og slett..

Jeg blir ferdigutdannet nå i vår og dersom vi hadde kjøpt leiligheten hadde vi vært avhengig av en viss inntekt fra meg for å få det til å gå rundt.

Når vi leier slipper vi unna med litt mindre pr måned (ca 3000 kr mindre) og vi har muligheten til å pakke sammen tingene og sende meg "hjem" om det skulle skorte..

Kommer til å lure mye på om vi gjorde det rette...

Men jeg vet i alle fall at nå sitter jeg her og er ganske rolig, mens om vi hadde lagt inn budet hadde jeg sovet dårlig med tanke på alle bekymringene i langt tid framover.. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det høres ut som du har tenkt fornuftig. Et lån skal også kunne betjenes. Selv om renten er lav er det også avdrag som skal betales.

Flere drømme leiligheter vil komme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
vi har muligheten til å pakke sammen tingene og sende meg "hjem" om det skulle skorte..

Hva mener du med å sende deg "hjem"? Tok ikke helt den jeg?

Men - fornuftig å ikke kjøpe om du ikke får noen god magefølelse av det! Enten leier dere veldig billig, eller tenkte å kjøpe noe veldig dyrt hvis det utgjør 3000 i forsjell! Her er det billigere å betale på en 100% lånefinansieert leilighet i enn å leie en tilsvarende leilighet!

Dere må jo også legge inn en god margin på renteøking, kan ikke regne med å betale under 3% rente i mange år framover!

Når man kjøper, da skal man ha god magefølelse, det er viktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Flere drømme leiligheter vil komme.

Det er det jeg håper også.. :) Litt utpå høsten når jeg har skaffet meg en inntekt.. :)

Denne hadde riktig plassering, romslighet, vedomn, veranda og overkommelig pris.. Neste for godt til å være sant.. Men, men... Den kan jo ikke være unik..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hva mener du med å sende deg "hjem"? Tok ikke helt den jeg?!

At jeg kan flytte hjem til mamma og pappa for en periode og sambo da bo på en hyble el.

[Enten leier dere veldig billig, eller tenkte å kjøpe noe veldig dyrt hvis det utgjør 3000 i forsjell! Her er det billigere å betale på en 100% lånefinansieert leilighet i enn å leie en tilsvarende leilighet!!

Vi leier en dårlig kjellerleilighet, ja. Kostanadene ville jo blitt lavere ved å kjøpe, men de månedlige utbetalingene ville blitt større (nedbetaling!)

[Dere må jo også legge inn en god margin på renteøking, kan ikke regne med å betale under 3% rente i mange år framover!!
Som sagt var det et kostandsmessig fornuftig kjøp.. også ved høyere renter (selvfølgelig!), men vi kunne ikke klart det uten en viss inntekt fra meg, så vi ville hatt det "skummelt" en stund nå..

Men vi hadde klart det altså!! Og vi hadde fått det såå fint der.. *drømme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...