Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så her er greia,

Jeg har i høst ikke hatt det så bra, sykdom, mistet jobben, ungene mine har begynt å bli tenåringer og det har vert endel krangling om innetider, leggetider osv.

Jeg er rett og slett deprimert og derfor ikke så hengiven ovenfor min mann.

Igår da vi var lagt begynte han å snakke om at jeg ikke var glad i ham fordi jeg ikke tar initiativ til kos i hverdagen.

Jeg forklarte hvordan ting fortoner seg for meg nå, dette vet han forøvrig for vi har diskutert det flere ganger i høst.

Så da sier han at han ikke skjønner at jeg har overskudd til å kose med hunden og snakke med den, når jeg ikke kan kose og ha sex med ham.

Jeg blir helt forvirret jeg, og syntes det er rart at han er sjalu på hunden. Men så lurer jeg på om han kan ha rett, at det oppleves sårende for ham at jeg koser med hunden og ikke han. Selvom jeg innerst inne tenker at han er en sjalu dust som klarer å reagere på slikt.

Huff ble litt langt dette, men jeg lurer på hva dere andre tenker. Er det normalt å bli sjalu på en hund?

Anonymous poster hash: bb417...75a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det han reagerer på er vel at du åpenbart har behov for nærhet og samspill med et annet levende vesrn. Vanligvis vil det jo være partneren som er det åpenbare førstevalget, men du velger nå å fylle dette behovet via hunden.

Så klart det er sårende for mannen din.

Hva med hans behov? Er ikke et forhold/samliv basert på at begge gir og tar?

Han føler seg garantert avvist og det vil på et eller annet tidspunkt går utover selvtilliten hans, og etter hvert følelsene han har for deg.

• Liker 2
Skrevet

Forklar ham at hunden er som en liten terapeut. Den krever ingenting, sier ingenting, du trenger ikke å kose mer enn tre klapp hvis du ikke vil (og da er den fornøyd med det), den er glad for å se deg uansett og krangler ikke om leggetider, og den er liksom bare der som en liten lynavleder for stress.

Min mor ble veldig sjalu på den ene hunden min da mine foreldre passet henne i en periode, for pappa kunne gå og kose på hunden min gjennom hele dagen.

De hadde en god prat og kom frem til at snorking fikk være snorking, de måtte dele rom igjen :D

(Pensjonister)

Synes han er flink som kommer til deg med følelsene sine. Ros ham for det!

Og forklar at hunden symboliserer noe ansvarsfritt for deg som kone og mor. Kos på dine premisser, rett og slett?

• Liker 1
Gjest HappyWaffle
Skrevet

vært i samme situasjon selv. å for meg var det terapi å kunne stelle med hunden.

Skrevet

Jeg hadde valgt hunden foran mannen.

Anonymous poster hash: d89e0...cb3
Gjest Heartbeat
Skrevet

Det han reagerer på er vel at du åpenbart har behov for nærhet og samspill med et annet levende vesrn. Vanligvis vil det jo være partneren som er det åpenbare førstevalget, men du velger nå å fylle dette behovet via hunden.

Så klart det er sårende for mannen din.

Hva med hans behov? Er ikke et forhold/samliv basert på at begge gir og tar?

Han føler seg garantert avvist og det vil på et eller annet tidspunkt går utover selvtilliten hans, og etter hvert følelsene han har for deg.

Enig i dette

Skrevet

vært i samme situasjon selv. å for meg var det terapi å kunne stelle med hunden.

TS her

Jeg bruker hunden som terapi. Det er deilig med uforbeholden kjærlighet, ingen krav og ikke snakk. Jeg tror jeg dropper mannen når han er så smålig at han blir sjalu på hunden.

Gjest HappyWaffle
Skrevet

TS her

Jeg bruker hunden som terapi. Det er deilig med uforbeholden kjærlighet, ingen krav og ikke snakk. Jeg tror jeg dropper mannen når han er så smålig at han blir sjalu på hunden.

ja den personen jeg snakka om er en eks nå. de må forstå at av og til trenger du bare noen å klappe. istedet for å sitte å snakke om alt mulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...