Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

...........................

Endret av adele34
…..
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kunne du ikke bare ha pyntet på søndag da? Var det virkelig verdt å krangle for? Folk krangler om så mange bagateller.

Anonymous poster hash: e4030...47f
Skrevet

hvis jeg vil pynte i mitt eget hus så gjør jeg det. Om han nekter deg dette, er det i mine øyne noe veldig merkelig relasjon. Hvorfor har han en mening om dette? Pynt?

Har dere mye å jobbe med under overflaten?

• Liker 1
Skrevet (endret)

..

Endret av Gurglemeie
Skrevet

hvis jeg vil pynte i mitt eget hus så gjør jeg det. Om han nekter deg dette, er det i mine øyne noe veldig merkelig relasjon. Hvorfor har han en mening om dette? Pynt?

Hvorfor har du en mening om det? Mannen har vel minst like mye rett til å mene noe om dette som kvinnen. Jeg skjønner ikke at dette skal være noe å krangle om, kjenner jeg.

Skrevet

Hvorfor har du en mening om det? Mannen har vel minst like mye rett til å mene noe om dette som kvinnen. Jeg skjønner ikke at dette skal være noe å krangle om, kjenner jeg.

Helt enig, hvorfor har han en mening om dette? Hvorfor er dette noe å krangle om, det er jo en bagatell, hvorfor er dette noe å krange om.

Det sier meg at det er noe grums under...

Skrevet

Syntes ikke det er greit at folk skriver dette. Greit, det er en bagatell. Men uansett, når man går i tottene på hverandre og vet hvordan man skal irritere hverandre, til slutt så sprekker man.. Noen ganger ender det dårlig, som for eksempel barna står å ser på eller at dere ikke snakker med hverandre. Du skulle bare ha sagt OK, og gå videre og gjøre som du vil! Er det ikke ditt hus også? Det er vel ikke bare han som bor der?! Du må da også få bestemme om hvordan du vil ha det i huset. Samboeren min er veldig glad i å pynte til jul og andre anledninger. Men han begynner å pynte alt for tidlig. Og det har jeg sagt klart ifra til han. Men han hører fortsatt ikke, men blir ikke sint. Lar han bare gjøre som han vil. :-) Så bare begynn å pynt. :-) Hvis han ikke liker det, får han gjøre noe med det. Men hvis barna er med, så vet jeg det at de gjerne vil ha det der det stod..

Anonymous poster hash: 9b2db...8f7
Skrevet

Sikker på at sinnet bare gjaldt "pynte-nekt"?

Anonymous poster hash: 09c06...bc7

Skrevet (endret)

….

Endret av adele34
Skrevet

Hvis du vet han trykker på knappene dine og du vet at du kommer til å eksplodere, stop deg selv i det og la det gå. Gi han rett. For hvis du blir sint og eksploderer har han "vunnet" og du må si unnskyld. Er det ikke slik? Han kommer nok til å prøve å provosere deg mer og mer en periode men etterhvert når han ser at det ikke fungerer så vil han forhåpentligvis slutte.

Det er noe med den perfeksjonismen, de skal alltid ha rett.

Skrevet (endret)
Mupsi skrev (På 29.11.2013 den 12.13):

Endret av adele34
Skrevet

Jeg var hos familie igår og de hadde pyntet til jul. Så at ingen pynter i november er feil! Det kan du si til han:)

Skrevet

Hvorfor spør du egentlig han om lov til å pynte a? Kan du ikke bare gjør det mens han er ute elsn :P

Skrevet

Hvis du vet han trykker på knappene dine og du vet at du kommer til å eksplodere, stop deg selv i det og la det gå. Gi han rett. For hvis du blir sint og eksploderer har han "vunnet" og du må si unnskyld. Er det ikke slik? Han kommer nok til å prøve å provosere deg mer og mer en periode men etterhvert når han ser at det ikke fungerer så vil han forhåpentligvis slutte.

Det er noe med den perfeksjonismen, de skal alltid ha rett.

Og jeg hadde aldri klart å leve slik. Hva slags samlivsform er dette, egentlig? En part gjør sitt ytterste for å "trykke på knapper" for å fremprovosere en reaksjon over småting, og så skal den andre bite det i seg i håp om at det blir bedre. :riste:

På meg virker det som om det er noen grunnleggende problemer dere må ta tak i, TS, og jeg tror jeg ville prøvd å fått hjelp utenfra. For på meg høres det ut som om mønsteret er en smule fastlåst.

• Liker 1
Skrevet

Og jeg hadde aldri klart å leve slik. Hva slags samlivsform er dette, egentlig? En part gjør sitt ytterste for å "trykke på knapper" for å fremprovosere en reaksjon over småting, og så skal den andre bite det i seg i håp om at det blir bedre. :riste:

På meg virker det som om det er noen grunnleggende problemer dere må ta tak i, TS, og jeg tror jeg ville prøvd å fått hjelp utenfra. For på meg høres det ut som om mønsteret er en smule fastlåst.

Enig i at det nok burde hentes hjelp utenfra her for å løse opp i forskjellig.

Skrevet

På hvilken måte nekter han deg å gjøre det da? At han er uenig, og vil at det skal vente til søndag er jo greit. Men at du "spør om lov", og blir "nekta", det er rart. Hva vil skje hvis du bare gjennomfører det? Blir han litt sur, er vel det greit (bedre en at du eksploderer). Blir han så sur at bursdagen og helgen og alt blir ødelagt, som en slags straff for ulydighet, skjønner jeg godt at du sprakk, for da er det vel egentlig det du blir så sint for, at dere ikke kan være uenige uten at han vinner hver gang. Hos oss blir litt småsure over den type bagateller, det går fort over.

Kanskje du kan snakke med ham om måten dere er uenige på og løser konflikter på en gang begge er rolige, og det ikke er en konkret konflikt som gjelder? Det ligger nok noe under her, det du skriver om at han aldri vil gå med på noe som du mener er hyggelig, og at han er perfeksjonistisk.

Men hvis det kun var det at han kom med sin mening, og syns det skulle vente til søndag, hadde du ingen grunn til å eksplodere. Da er det temperamentet ditt det er noe galt med, og du som må øve deg på å trekke pusten dypt, og gå vekk fra situasjonen til du ser den som den bagatellen det er. Hvis det er "din oppgave" å pynte, både til bursdager og jul, syns jeg bare du skal gjøre det selvfølgelig. Er det han som pleier å ta ansvar for det, har han mer han skulle ha sagt.

Skrevet

............og det er ikke sikkert at det er feil at barna ser en kvinne som står opp for seg selv.... Følelser er ikke nødvendigvis farlige.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...