Gå til innhold

Skal jeg skamme meg da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I lys av fotballfruedebatten, pga undertøysbildet hun la ut nylig.. Der hun så fantastisk ut! :)

Jeg fødte for 6 mnd siden. Gikk opp for mange kilo, kun min feil det altså :) genene mine og kiloene ga meg strekkmerker. På rumpa, ryggen, lårene, underlivet, puppene og magen.

Jeg har ikke satt igang med trening enda. Kroppen henger, i allefall magen. Den henger virkelig veldig. Veier 25-30 kilo mer enn trivselsvekta. Og det er 6 mnd siden, jeg ser ut som en sakkosekk! Skal jeg skamme meg?

Jeg er litt flau, men unnskylder meg liksom med at jeg hadde et snev av fødselsdepresjon og lå innlagt meget alvorlig syk på sykehuset i halvannen mnd, og har sitt med psyken og den fysiske formen veldig i ettertid. Og så er jeg veldig glad i både mat og snop, det er litt trøst og på en dårlig dag.

Men jeg burde jo være trent! Er det noen som blir støtt av å se meg på gata?

Da beklager jeg, det var ikke meningen. Jeg skal skjerpe meg. Jeg skal begynne å trene skikkelig for å bli tynn og trent. Jeg vet at det er mulig, jeg var godt trent for noen år siden, det er bare det å komme igang?

Jeg er i allefall motivert nå, og biter meg f* i at jeg skal også se like bra ut som fotballfrue! ;)

Anonymous poster hash: 63d1b...d06

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skal du skamme deg? Noen er bare rett og slett sykelig opptatt av utseende og vekt.

Anonymous poster hash: b2dea...66a
  • Liker 11
Skrevet

Hvorfor skal du skamme deg fordi en annen ser annerledes ut enn deg? Og hvorfor skal hun skamme seg eller ikke få lov til å være glad og stolt av kroppen sin bare fordi ikke alle ser sånn ut? Ser ikke hvorfor noen av delene skal være feil?

• Liker 16
Skrevet

Hvorfor skal du skamme deg fordi en annen ser annerledes ut enn deg? Og hvorfor skal hun skamme seg eller ikke få lov til å være glad og stolt av kroppen sin bare fordi ikke alle ser sånn ut? Ser ikke hvorfor noen av delene skal være feil?

Ikke pga det, men pga jeg ikke har trent godt nok.

Skrevet

Hvem avgjør hva som er godt nok? Hvorfor ikke bare la fruen være fruen, og deg være deg? Hvem sier at du skal skamme deg?

Anonymous poster hash: 3cd7d...300

• Liker 10
Skrevet

Men hvorfor må du trene så mye bare fordi en annen gjør det? Kan ikke folk bare leve slik som gjør dem lykkelig uten at det ene eller andre skal være galt? Jeg bare skjønner det ikke.
  • Liker 3
Skrevet

Du blir ikke mer veltrent av å skamme deg. Dessuten så har vel folk flest iallefall en periode i livet der de ikke er så innmari flinke til å ta vare på seg selv. Det fine med trening er at så snart man har gjennomført en økt, så er den dårlige samvittigheten borte for den dagen :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg var akkurat i ferd med å gi deg et pluss for et spesielt bra innlegg, men båstoppet da jeg kom til siste setning, "Jeg er i allefall motivert nå, og biter meg f* i at jeg skal også se like bra ut som fotballfrue!".

Mener du det så inngår du jo i fanklubben til denne forkvaklede damen, som aldri, og selv ikke etter en fødsel, tenker på ennet enn eget utseende.

Forresten ser det ut som det reageres på dette bildet i alle medier (og for de som ikke måtte ha fått det med seg, -reageres på en negativ måte). Det er bra det har skapt reaksjoner.

Anonymous poster hash: 9a284...30d
  • Liker 6
Skrevet

I lys av fotballfruedebatten, pga undertøysbildet hun la ut nylig.. Der hun så fantastisk ut! :)

Jeg fødte for 6 mnd siden. Gikk opp for mange kilo, kun min feil det altså :) genene mine og kiloene ga meg strekkmerker. På rumpa, ryggen, lårene, underlivet, puppene og magen.

Jeg har ikke satt igang med trening enda. Kroppen henger, i allefall magen. Den henger virkelig veldig. Veier 25-30 kilo mer enn trivselsvekta. Og det er 6 mnd siden, jeg ser ut som en sakkosekk! Skal jeg skamme meg?

Jeg er litt flau, men unnskylder meg liksom med at jeg hadde et snev av fødselsdepresjon og lå innlagt meget alvorlig syk på sykehuset i halvannen mnd, og har sitt med psyken og den fysiske formen veldig i ettertid. Og så er jeg veldig glad i både mat og snop, det er litt trøst og på en dårlig dag.

Men jeg burde jo være trent! Er det noen som blir støtt av å se meg på gata?

Da beklager jeg, det var ikke meningen. Jeg skal skjerpe meg. Jeg skal begynne å trene skikkelig for å bli tynn og trent. Jeg vet at det er mulig, jeg var godt trent for noen år siden, det er bare det å komme igang?

Jeg er i allefall motivert nå, og biter meg f* i at jeg skal også se like bra ut som fotballfrue! ;)

Ja kjør på. Men hver så snill!!! Ikke løp til media etterpå og grin over at du ikke fikk det til. Er så lei av alle misunnelige damer som skyver "tenk på signaleffekten" -argumentet foran seg når de sjøl ikke klarer å få samme resultater som Fotballfrua

Anonymous poster hash: 2111f...60b

• Liker 2
Skrevet

Fotballfrue er unntaket. For de fleste tar det ett år og vel så det å komme tilbake til "normalen". Og det er HELT i orden. Du har mer enn nok med ungen din nå. Fotballfrue lever av å vise en attraktiv fasade utad, mens vi vanlige, dødelige faktisk slipper å bekymre oss for slikt.

Hilsen en som først kom tilbake til førgravidvekt etter 14 måneder.

Anonymous poster hash: 6e7aa...a81
  • Liker 2
Skrevet

Å herregud, ikke la dette bli til enda en FF debatt. Så er tråden stengt innen lunsj, og det vet dere godt, så jeg skjønner ikke at dere gidder å holde på.

Anonymous poster hash: 5dff6...4ec
  • Liker 1
Skrevet

Skam på skambeinet!

Og der innså jeg at jeg har hørt litt for mye på podcasten til Tusvik og Tønne...

Anonymous poster hash: 0d776...536
  • Liker 1
Skrevet

synes du burde skamme deg for å sverte denne damen sine resultater som helt tydelig har krevd mye jobbing.

Anonymous poster hash: ed1d2...438
  • Liker 4
Skrevet

synes du burde skamme deg for å sverte denne damen sine resultater som helt tydelig har krevd mye jobbing. Anonymous poster hash: ed1d2...438

Hva snakker du om??

Anonymous poster hash: 06a28...b51

• Liker 2
Skrevet

Dagbladet,Vg, Aftenposten og Nettavisen skriver om denne saken. Og FF ler hele veien til banken. Så kommer det selvsagt en haug med etterpåslengere som skal syte å klage å skyve foran seg at "hun må da tenke på signaleffektene til unge jenter". Disse parasittbloggerne er til og bli kvalm av.

Anonymous poster hash: 2111f...60b
Skrevet

Har vært inne på bloggen hennes, men finner ikke noe undertøysbildet? Link anyone?

Anonymous poster hash: c2ef4...066
Skrevet (endret)

Har vært inne på bloggen hennes, men finner ikke noe undertøysbildet? Link anyone?

Det gjelder et instagrambilde som blir diskutert både på nettaviser og blogger. Det beste tilsvaret jeg har sett så langt synes jeg er innlegget fra Sara på paleoliv.no, hun klarte å få frem mye av det jeg tenker på en formidabel måte.

Edit: skrivefeil som vanlig

Endret av Zinnia
Gjest Funky Punk
Skrevet

Hun la det ut på instagram

Hun ser like fin ut fordi hun trente under hele svangerskapet.

Om du ikke har trent under og etter svangerskapet ee et valg du har tatt. Ingenting å skamme seg over. Vi har alle forskjellige prioriteringer og ønsker i livet.

• Liker 1
Skrevet

En hver graviditet er forskjellig, og det er vel ikke noe som er "normalt". Jeg gikk opp 10 kg i min graviditet. Jeg trente ikke, jeg spiste akkurat hva jeg ville, men på slutten var jeg veldig plaget med halsbrann, så vekta falt litt. Pga at jeg gikk opp lite ble jeg fulgt nøye opp av jordmor, hun lurte på hvordan moren min hadde vært, og da jeg sa at hun var veldig liten, i tillegg til at hun så på meg og mannen min sa hun at det ville ikke overraske henne veldig om vi ikke fikk så veldig stort barn. Jeg smurte meg ikke med noen kremer under svangerskapet, og fikk likevel ikke strekkmerker. Jeg fødte ei lita jente på 2180 g og 42 cm, bitteliten. Men jeg var selv på den størrelsen da jeg ble født, så det var ikke noe stress med det. Jeg dro hjem fra sykehuset i de samme klærne jeg hadde før graviditeten.

Ei venninne av meg som er like stor som meg gikk opp 40 kg i sitt svangerskap. Barnet hun fødte var ikke i øvre del av vektskalaen, men hun hadde veldig mye vann i kroppen. For henne tok det litt tid å komme tilbake i normal vekt, men hun er nå like slank som før. Poenget er; folk er forskjellige! For noen tar det lengre tid enn andre, men det trenger ikke å ha så mye med at man er topptrent og kosthold og gjøre. Jeg vil si at jeg hadde et normalt kosthold, Dvs at jeg spiste både karohydrater, fett og proteiner, kunne putte i meg en 200 g sjokoladeplate på en formiddag. SÅ man trenger ikke være fanatisk i forhold til kosthold og trening, og hvem trenger å se ut som før 4 dager etter en graviditet?

Gjest Gresshoppesang
Skrevet

Skamme meg hadde jeg ikke giddet.

Med tanke på at du har ansvar for et barn, bør du ta vare på helsen din. 25-30 kilo overvekt er ikke å ta vare på helsen sin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...