AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #1 Skrevet 29. november 2013 Er det flere her som jobber i butikk eller noe sånt? Som irriterer deg over ting? Eller får så mye dritt fra folk? Det er så mange frekke og motbydelige personer rundt omkring at det ikke er morsomt. Hva opplever du på jobben som du syntes er latterlig? Eller kanskje hva en i kassa har gjort mot en kunde? Anonymous poster hash: 00a0f...112
Erazor Skrevet 29. november 2013 #2 Skrevet 29. november 2013 Generelt synes jeg for øvrig at de aller fleste kundene er hyggelige. Men det er alltid noen kunder som er vanskelige og som kan forsure stemningen. Da er det bare å legge det bak seg så fort som mulig og være hyggelig mot neste kunde, selv om det ikke alltid er lett. Jeg har blitt beskyldt for å stjele penger av en narkoman, jeg har blitt skjelt ut fordi jeg informerte om et tilbud, jeg har fått høre at jeg var frekk fordi jeg stilte et spørsmål, jeg har hatt kunder som ligger over disken og forsyner seg av varer uten å betale, forsøpler og forlanger spesialbehandling. På den annen side har jeg også vist en person ut av forretningen fordi vedkommende ikke klarte å styre seg, men gikk så til de grader over streken at andre kunder ble synlig plaget av det. Nå jobber jeg ikke der fast lenger, men jeg har et svært godt forhold til både sjefen og de tidligere kollegaene mine og er ofte innom for å prate eller hjelpe til. Savner ikke de vanskelige kundene, men synes samtidig det er hyggelig å treffe igjen de hyggelige faste kundene.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #3 Skrevet 29. november 2013 Er det flere her som jobber i butikk eller noe sånt? Som irriterer deg over ting? Eller får så mye dritt fra folk? Det er så mange frekke og motbydelige personer rundt omkring at det ikke er morsomt. Hva opplever du på jobben som du syntes er latterlig? Eller kanskje hva en i kassa har gjort mot en kunde? Anonymous poster hash: 00a0f...112 Sjekk ut tråden som heter "dumme ting kunder sier." Den virka som terapi for meg da jeg jobba på butikk:P Anonymous poster hash: 89f98...b1b
AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #4 Skrevet 29. november 2013 Jeg hater de som lar klær henge eller ligge igjen i prøverommet. Hvor vanskelig er det egentlig å henge dem ordentlig på en henger på det stativet som står utenfor prøverommet? Vi som jobber i butikken får mindre tid til å yte god service når vi må rydde bombaderte prøverom hele tiden. Dessuten er det mange som mangler grunnleggende folkeskikk når de ser på varene. Vi har enkelte klær som ligger på bord inne i butikken. Når folk tar opp klærne for å se på dem, gidder de rett og slett ikke å brette klærne slik de var og legge de ordentlig på plass. Jeg misliker også sterkt når kundene kommer til kassa med en masse klær som de ikke skal ha, og slenger dem på disken. Kassaområdet blir rotete og utrivelig for de andre kundene. Hvis køen er lang har jeg heller ikke mulighet til å begynne å henge på plass med en gang heller. Jeg liker heller ikke når kunden skal presisere hvilke tilbud som gjelder, og hvor mye de skal ha i avslag. Jeg kan jobben min. En annen ting er når kunden ikke leser skiltene godt nok. For eksempel tilbud på bukser. Tilbudet gjelder bare varer med ordinær pris. Så kommer de i kassa med en salgsvare, og lager bråk fordi de ikke kan få avslag på varen. Ellers er de fleste kundene hyggelige Anonymous poster hash: 56cf6...850
AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #5 Skrevet 29. november 2013 Oj. Har aldri tenkt at det er MIN jobb å brette klær i en butikk! Om jeg har lyst på å se på varer som ligger brettet på et bord må jeg da få lov til det. Om jeg selv skal gjøre et klønete forsøk på å brette det sammen så må uansett de som jobber der gjøre det etter meg, for det er jeg ærlig talt lite flink til. Synes du virkelig dette er frekt!? Jeg hater de som lar klær henge eller ligge igjen i prøverommet. Hvor vanskelig er det egentlig å henge dem ordentlig på en henger på det stativet som står utenfor prøverommet? Vi som jobber i butikken får mindre tid til å yte god service når vi må rydde bombaderte prøverom hele tiden. Dessuten er det mange som mangler grunnleggende folkeskikk når de ser på varene. Vi har enkelte klær som ligger på bord inne i butikken. Når folk tar opp klærne for å se på dem, gidder de rett og slett ikke å brette klærne slik de var og legge de ordentlig på plass. Jeg misliker også sterkt når kundene kommer til kassa med en masse klær som de ikke skal ha, og slenger dem på disken. Kassaområdet blir rotete og utrivelig for de andre kundene. Hvis køen er lang har jeg heller ikke mulighet til å begynne å henge på plass med en gang heller. Jeg liker heller ikke når kunden skal presisere hvilke tilbud som gjelder, og hvor mye de skal ha i avslag. Jeg kan jobben min. En annen ting er når kunden ikke leser skiltene godt nok. For eksempel tilbud på bukser. Tilbudet gjelder bare varer med ordinær pris. Så kommer de i kassa med en salgsvare, og lager bråk fordi de ikke kan få avslag på varen. Ellers er de fleste kundene hyggelige Anonymous poster hash: 56cf6...850 Anonymous poster hash: ce328...022 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #6 Skrevet 29. november 2013 Oj. Har aldri tenkt at det er MIN jobb å brette klær i en butikk! Om jeg har lyst på å se på varer som ligger brettet på et bord må jeg da få lov til det. Om jeg selv skal gjøre et klønete forsøk på å brette det sammen så må uansett de som jobber der gjøre det etter meg, for det er jeg ærlig talt lite flink til. Synes du virkelig dette er frekt!? Jeg hater de som lar klær henge eller ligge igjen i prøverommet. Hvor vanskelig er det egentlig å henge dem ordentlig på en henger på det stativet som står utenfor prøverommet? Vi som jobber i butikken får mindre tid til å yte god service når vi må rydde bombaderte prøverom hele tiden. Dessuten er det mange som mangler grunnleggende folkeskikk når de ser på varene. Vi har enkelte klær som ligger på bord inne i butikken. Når folk tar opp klærne for å se på dem, gidder de rett og slett ikke å brette klærne slik de var og legge de ordentlig på plass. Jeg misliker også sterkt når kundene kommer til kassa med en masse klær som de ikke skal ha, og slenger dem på disken. Kassaområdet blir rotete og utrivelig for de andre kundene. Hvis køen er lang har jeg heller ikke mulighet til å begynne å henge på plass med en gang heller. Jeg liker heller ikke når kunden skal presisere hvilke tilbud som gjelder, og hvor mye de skal ha i avslag. Jeg kan jobben min. En annen ting er når kunden ikke leser skiltene godt nok. For eksempel tilbud på bukser. Tilbudet gjelder bare varer med ordinær pris. Så kommer de i kassa med en salgsvare, og lager bråk fordi de ikke kan få avslag på varen. Ellers er de fleste kundene hyggelige Anonymous poster hash: 56cf6...850 Oj. Har aldri tenkt at det er MIN jobb å brette klær i en butikk! Om jeg har lyst på å se på varer som ligger brettet på et bord må jeg da få lov til det. Om jeg selv skal gjøre et klønete forsøk på å brette det sammen så må uansett de som jobber der gjøre det etter meg, for det er jeg ærlig talt lite flink til. Synes du virkelig dette er frekt!?Anonymous poster hash: ce328...022
AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #7 Skrevet 29. november 2013 Nei, det er ikke din jobb, men du trenger jo ikke å slenge klærne i en haug på bordet etter du har sett på dem. Anonymous poster hash: 56cf6...850
wilmap Skrevet 29. november 2013 #8 Skrevet 29. november 2013 De fleste her er veldig hyggelig, de enste jeg iriterer meg over er hyttefolket, som klager over alt mulig, de klager på at butikken er så liten og ikke har like stort utvalg som butikkene i byen. Men disse ser jeg som oftest 2 uker og noen få helger.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #9 Skrevet 29. november 2013 Og ja, jeg synes det er frekt når folk ikke engang har prøvd å legge klærne tilbake på en ordentlig måte. Anonymous poster hash: 56cf6...850
Lady Skrevet 29. november 2013 #10 Skrevet 29. november 2013 I likhet meg bruker over, misliker jeg de som etterlater prøverommene som et bombadert klesrot. Men mest av alt irriterer jeg meg over de fisefine fruene som står å ser RETT PÅ bunken med gensere, og spør om vi har den og den str? Ja, så se etter da for helvette.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #11 Skrevet 29. november 2013 Det er typisk norsk bondementalitet å forvente at andre rydder opp etter seg dessverre. Til dere som prøver klær: Nei, det er formelt sett ikke deres jobb å rydde opp, men det handler om folkeskikk. Når man er hos andre, enten det er hos noen man kjenner, en butikk eller hva så rydder man opp etter seg etter beste evne slik at det ser noenlunde ålreit ut til de som kommer etter, det er så enkelt som det. Jeg jobber ikke engang i butikk ,men har ikke noe problem å forstå at det er irriterende med 10x mennesker som roter og vaser i butikken på samme tid. Dere bør også huske på at det er andre kunder som kommer etter enn dere. Det er ikke spesielt ålreit å blit møtt av prøverom som er full av klær dere har prøvd ut som ligger slengt på gulvet. Anonymous poster hash: b51b6...eb8 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #12 Skrevet 29. november 2013 Det er typisk norsk bondementalitet å forvente at andre rydder opp etter seg dessverre. Til dere som prøver klær: Nei, det er formelt sett ikke deres jobb å rydde opp, men det handler om folkeskikk. Når man er hos andre, enten det er hos noen man kjenner, en butikk eller hva så rydder man opp etter seg etter beste evne slik at det ser noenlunde ålreit ut til de som kommer etter, det er så enkelt som det. Jeg jobber ikke engang i butikk ,men har ikke noe problem å forstå at det er irriterende med 10x mennesker som roter og vaser i butikken på samme tid. Dere bør også huske på at det er andre kunder som kommer etter enn dere. Det er ikke spesielt ålreit å blit møtt av prøverom som er full av klær dere har prøvd ut som ligger slengt på gulvet. Anonymous poster hash: b51b6...eb8 Anonymous poster hash: 56cf6...850
AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #13 Skrevet 29. november 2013 Vel. Til tross for at jeg kun jobber en dag i uken + annenhver helg, har jeg sett og hørt mye rart. En mann som en gang kom inn og fortalte meg at han hadde HIV. Møter på en del gretne folk, og går det for langt setter jeg virkelig foten ned. Vi har lov til å si ifra, de har da ikke lov til å herse oss rundt og kjefte oss ned dersom de ikke alltid får det slik de vil. Anonymous poster hash: c88ec...0b5
AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #14 Skrevet 29. november 2013 Vel. Til tross for at jeg kun jobber en dag i uken + annenhver helg, har jeg sett og hørt mye rart. En mann som en gang kom inn og fortalte meg at han hadde HIV. Møter på en del gretne folk, og går det for langt setter jeg virkelig foten ned. Vi har lov til å si ifra, de har da ikke lov til å herse oss rundt og kjefte oss ned dersom de ikke alltid får det slik de vil. Anonymous poster hash: c88ec...0b5 Ja, ikke sant. Jeg jobber like mye som deg. Og det kommer en fyr inn hver eneste dag og forteller det samme om og om igjen, om helse si og hva han gjorde da han var ung. Men syntes det er koselig med folk som snakker og er hyggelige. De liker jeg svært godt. Er en del som kommer inn og forlanger at ting ligger på rekke og rad for dem, forlanger at vi pakker varene dems samtidig som vi slår inn varer. Har en kollega som er så treig! Jeg blir helt satt ut når jeg ser han. Driver med telefonen SAMTIDIG som han slår inn varene til folk... Så det er ikke bare kundene som er sånn.. Anonymous poster hash: 00a0f...112
AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #15 Skrevet 29. november 2013 Husker en gang jeg ble regelrett skreket til. Det var en dårlig dag, hadde akkurat fått vite at jeg hadde kreft(sjokkreaksjonen var å dra på jobb). Første som skjer er at det er en gammel dame som skriker til meg om "det er så jæææævlig dårlig kvalitet på gilde pinnekjøttet!" så sa jeg at hun kunne prøve jacobs sin "det er såå dyyyyrt!" så sa jeg at det er sånn at kvalitet koster og dessverre ikke noe jeg kan gjøre noe med. Det klikka helt for dama "fy faen ikke kom her å belær meg din snørrunge!" Og da klikket det for meg, første gang jeg viste at jeg ble sint på en kunde: "jeg har vært på gråten i hele dag. Du står å kjefter på en 20år gammel student som i dag fikk vite at hun har kreft. Neste gang du åpner kjeften din så tenk på at andre har følelser og gir ganske blanke faen i hva du synes om pinnekjøttmerker. Kjøp, ikke kjøp, I DONT GIVE A FUCK" Så begynte jeg å gråte og dro hjem. Hun var ikke så ille, men det viktige er at man må bruke folkeskikk. Vi i kassa har overraskende nok følelser og dårlige dager hvor dritt ikke egner seg. Anonymous poster hash: 77cdb...49e
AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #16 Skrevet 29. november 2013 Ja, ikke sant. Jeg jobber like mye som deg. Og det kommer en fyr inn hver eneste dag og forteller det samme om og om igjen, om helse si og hva han gjorde da han var ung. Men syntes det er koselig med folk som snakker og er hyggelige. De liker jeg svært godt. Er en del som kommer inn og forlanger at ting ligger på rekke og rad for dem, forlanger at vi pakker varene dems samtidig som vi slår inn varer. Har en kollega som er så treig! Jeg blir helt satt ut når jeg ser han. Driver med telefonen SAMTIDIG som han slår inn varene til folk... Så det er ikke bare kundene som er sånn.. Anonymous poster hash: 00a0f...112 Ja, det gjør jeg også. Synes det er veldig trivelig med de som setter pris på servicen og en liten hyggelig prat. Vi hadde ei ansatt (vet ikke om hun ble sparket eller sagt opp selv) som var det verste rotehodet. Kastet ting bare bak seg, la feil størrelser tilbake i feil esker, la 2 forskjellige sko i en eske osv. Slikt ødelegger mye av dagen og gjør vondt verre. Men i forhold til kunder har du virkelig rett til å si; "jeg har ikke tid, det er for mange kunder akkuratt nå! men kan sende med papir." Eller noe i den duren. jeg vet ikke hvor streng sjefen din er på å snakke litt alvorlig med kunder, men det burde da være lov å si ifra om man føler seg urettferdig behandlet. Mange ganger opplevd å bli herset med og ropt til, og DA sier jeg i fra at jeg ikke liker tonen deres og at de må skjerpe seg. Da gjør alltid det, med unntak av de få som lager baluba fordi man ikke kan bytte en salgsvare til 49 kroner, så man må tilkalle vaktene. Anonymous poster hash: c88ec...0b5
Miah Skrevet 30. november 2013 #17 Skrevet 30. november 2013 Det er typisk norsk bondementalitet å forvente at andre rydder opp etter seg dessverre. Til dere som prøver klær: Nei, det er formelt sett ikke deres jobb å rydde opp, men det handler om folkeskikk. Når man er hos andre, enten det er hos noen man kjenner, en butikk eller hva så rydder man opp etter seg etter beste evne slik at det ser noenlunde ålreit ut til de som kommer etter, det er så enkelt som det. Har ikke noe problem med å til en viss grad rydde opp etter meg selv, men i noen butikker synes jeg de krever alt for mye. Har opplevd flere ganger at de jentene som står utenfor prøverommene har nektet meg å henge klærne tilbake på det stativet som står utenfor; "nei, der kan du ikke henge de", og faktisk krevd at jeg selv går tilbake gjennom hele butikken med alle klærne jeg har prøvd. Og DET gidder jeg ikke. Da blir det ofte til at jeg hverken prøver klær eller kjøper klær. Kan heller ikke forvente at jeg, som absolutt ikke er flink til å brette klær, skal ligge ting tilbake akkurat som jeg fant dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå