Gå til innhold

Kjæresten min liker ikke utseende sitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min er opprinnelig fra Senegal, men ble adoptert hit som toåring. Hun har lenge slitt med litt lav selvtillit, hun ble mobbet på barne og ungdomsskole fordi hun var 'annerledes'. Igår da vi hadde lagt oss begynte hun å gråte. Hun skulle ønske hun hadde et mer nordisk utseende. Hun var stolt av at hun kom fra Senegal og hun er stolt av kulturen fra hjemlandet sitt, men samtidig skulle hun ønske hun ikke skilte seg så ut. Og det førte igjen til at hun var skuffet over seg selv fordi hun ikke var fornøyd med hjemlandet sitt allikevel. Jeg prøvde å få henne til å forstå at hun er nydelig slik hun er. Og at hun burde være glad for at hun har farge, så hun slipper å se ut som oss bleke slitne nordmenn om vinteren. Jeg tror hun følte seg litt bedre, men hvis dette skulle komme opp igjen. Er det noen som har noen tips på hvordan jeg kan håndtere det?

Vi er begge 22 år forresten.

Anonymous poster hash: 3abc3...18f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det gjelder vel generelt for personer med lav selvtillit. De trenger hele tiden bekreftelse på at de er bra nok, fordi de selv ikke føler det. Særlig når en skiller seg ut fra mengden kan det være vanskelig.

Har selv store komplekser fordi jeg syntes baken min er altfor stor og stygg. Kjæresten min sier nesten hver dag hvor mye han elsker baken min, jeg vet han sier det kun fordi han vet jeg hater den, men det har hjulpet på selvtilliten likevel. Det er viktig å vise at du liker henne for akkurat den hun er.

Anonymous poster hash: d71ae...cfa
Skrevet (endret)

Man skiller seg vel ikke akkurat ut i Norge bare pga mørk hudfarge lenger

Endret av Awzm me
  • Liker 1
Skrevet

Er født og oppvokst i Norge, men er brun i huden pga utenlandsk far. Jeg føler at jeg skiller meg litt ut 1) fordi at jeg ikke ser norsk ut 2) fordi jeg er brun i huden, men føler meg uansett 100% norsk.

Jeg er stolt over hudfargen min, og å ha litt opprinnelse fra et annet land. Å skille seg litt ut, er jo bare positivt? Veit at mange i Norge gjør alt for å få brunfargen til meg (og kjæresten din) ;)

Som dem over her sier, du må bare få henne til å forstå at hun ER bra nok akkurat som hun er. At hun er nydelig selv om hun ikke ser nordisk ut. At du elsker henne fordi hun er hun.

Skrevet

Er man annerledes blir man behandlet annerledes. Det som er viktig er å finne de menneskene som gir en aksept for at man er som en er og kunne sette pris på den oppmerksomheten. Holdes fokus på det negative så vil man fort spinne seg inn i en ond sirkel og bare trykke seg selv ned.

Det er mange utfordringer knyttet til å gå i mot det kollektive uansett hvilket plan man står på. Opplevelsen av dette over flere år i viktige faser i livet setter dype spor emosjonelt sett og kan væe omfattende å løsrive seg fra. Jeg tenker nok at en viktig faktor her er å kunne erkjenne at man er god nok for dem som vet å sette pris på den man er. Stå med dette i fokus og bygge videre derfra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...