AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #1 Skrevet 28. november 2013 Pappa eier et selskap og har jeg har jobbet der den siste tiden. I dag klagde jeg på en ansatt som jeg mener gjorde noe som virket som hun enten ikke tenker på bedriften eller bare rett og slett er dum. Uansett, det endte opp med at jeg fikk all kjeften da denne personen gikk til far og sa at jeg plaget henne. Jeg fikk preiken om at jeg skaper dårlig arbeidsplass og at hvis jeg ikke hadde vært den jeg er ville jeg ha fått fyken for lengst da jeg også har klagd på en annen ansatt som begynte å gråte til far pågrunn av meg. Ble så fortvilt siden jeg ikke har gjort NOE utenom å påpeke latterlige feil hos ansatte og prøvd å si ifra. Så etter ordet sparken sånn kanskje for 18.gang så sa jeg at da er det bare et valg for meg å ta og det var å slutte på sekundet. Nå sitter jeg her, uten jobb å gå til i morgen og vet ikke hva jeg skal gjøre. Hadde store økonomiske planer nå i starten av 2014, men som nå kommer til å gå rett i dass. Kommer til å gråte meg i søvne nå, så sier godnatt til i morgen. Måtte bare lufte ut litt frustrasjon, men skal det ikke være mulig å kunne si ifra om ting? Kanskje jeg var litt oppgitt da jeg sa ifra til min medansatt, men det fordi, herregud, det hun gjorde var bare rett og slett for dumt. Anonymous poster hash: 4bd33...f2e 1
Gjest Cartman Skrevet 29. november 2013 #2 Skrevet 29. november 2013 Du må ta slike ting med din far, ikke konfrontere andre ansatte. Det er sjefen (din far) som bestemmer og ikke du. I tillegg sa du opp? Hvorfor? Du burde ta en prat med faren din og ordne opp. Han er faren din og vil helt sikkert ordne opp. I fremtiden må du slutte å klage på ansatte i all åpenhet, da det grenser til mobbing. Du skal si ifra, men du må samtidig være profesjonell. Slike personalsaker er det sjefen som skal ordne opp i. Du sier ifra til faren din og han tar det med den det gjelder.
codeman Skrevet 29. november 2013 #3 Skrevet 29. november 2013 spoiled-bitch-of -the-year award, you just won it. 14
Gjest Awzm me Skrevet 29. november 2013 #4 Skrevet 29. november 2013 Kanskje det faktisk er deg som gjør at plassen for et dårlig arbeidsmiljø, siden du har fått to klager allerede... 7
Trapp Skrevet 29. november 2013 #5 Skrevet 29. november 2013 Føler med deg, Faren din høres jo helt spinnvill ut.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #6 Skrevet 29. november 2013 Skjerp deg.. Du er sønnen til sjefen, betyr faen ikke at du er sjefen. Har vært borti folk som klager og kjefter til meg akkurat som dem var sjefen, blir så irritert at det ender opp i dårlig arbeidsmiljø, feks; vil ha minst mulig med den personen og gjøre, vil også aldri ta ordere fra drittsekken som syt og klag. Ta det opp med sjefen hva du synes som er urett, så tar sjefen din det videre. Så bare hold kjeften i lomma å gjør din jobb, beklager virkelig får å utrykke min sureminer hehe, men du minner meg veldig mye om en kollega. Gå å ta deg en bolle Anonymous poster hash: 8dcfe...46a 4
AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #7 Skrevet 29. november 2013 Det verste noen sjef vet, er å være klagemur for ansatte som vil sutre om andre ansatte. Som sønn elelr datter av sjefen forventes det faktisk at du jobber hardere og bedre enn dine kolleger for at du skal bli godtatt. Det forventes også at du opptrer korrekt, da du blir ansett som en forlengelse av sjefen. Du har blitt ansatt fordi du er barn av sjefen, og bare derfor. Alle vet det, og da må du bevise at du duger for å bli godtatt. Å konfrontere kolleger med at de gjør en dårlig jobb, er ikke din plass. Det er ingen som gjør slikt på en arbeidsplass. Særlig ikke når mna er barn av sjefen. Din far har helt rett i at du skaper dårlig arbeidsmiljø. Stakkars din fars ansatte! Foreslår at du ber om unnskldning til din far, og skaffer deg en annen jobb så snart som mulig. Anonymous poster hash: 45a76...c1f 12
AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #8 Skrevet 29. november 2013 Syntes folk overreagerer veldig her! Hvis ho forteller at ansatte der gjør feil og firmaet kan tape på det, så er det jo greit å si ifra? Men uansett, kanskje du burde vurdere om det virkelig er for dumt eller om det er en fille ting. Nå har du jo ikke fortalt hva disse personene gjorde for noe dumt. Med dumt, så tenker jeg det at det ikke var så mye å melde ifra om? Ikke vet jeg.. Men hadde jo vært en ting å fortelle litt om det før du skrev noe som helst. Jeg har aldri meldt ifra om noen på arbeidsplassen, selv om personen fortjener det! Men vet selv hvordan det er, å ikke gjøre det bra nok for de andre. Hvorfor skal de bry seg? Snakk med faren din! Anonymous poster hash: 4d35e...136
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 29. november 2013 #9 Skrevet 29. november 2013 Når man er relativt nyansatt (det første halve året/året) så bør man virkelig være mer ydmyk ovenfor de andre ansatte enn det du åpenbart har vært. Dette gjelder selv om sjefen er faren din. Du burde også tatt opp slike ting med faren din hjemme/på vei til/fra jobben når du hadde fått roet deg ned litt. Selv om du er sjefens barn betyr ikke det at du har rett til å kommentere andres feil. Er du så sikker på at det er de som gjør feil når du er relativt nyansatt?
Chloe- Skrevet 29. november 2013 #10 Skrevet 29. november 2013 Du har jo oppsigelsestid, så gå for all del på jobben i morgen (i dag)! 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #11 Skrevet 29. november 2013 Du har nok mye å lære, som de fleste har. Det går på å forstå sin rolle, skjønne takt og tone i (arbeids)livet, evne til å identifisere den spesifikke bedriftskulturen, ønske om å forstå kollegaer osv. osv. Se på verden mer som en læringskurve og mindre som om du er utlært. Anonymous poster hash: 844da...c0d 1
Erazor Skrevet 29. november 2013 #12 Skrevet 29. november 2013 Tenk deg dette som en situasjon der sjefen ikke er faren din, men en annen person som du ikke hadde noe spesielt forhold til. Ville du fremdeles ha klaget på den ansatte på den måten du gjorde? Hva tror du sjefen hadde syntes om det? Med mindre det er i din stillingsbeskrivelse, så er det ikke din jobb å klage på andre ansatte. Det er lov til å si ifra, men man må tenke over hvordan det gjøres. Dersom du ser feil eller problemer som er graverende, skal du gå tjenestevei og kontakte en overordnet som kan ta opp saken med vedkommende eller sende saken høyere opp om nødvendig. Arbeidsmiljø er utrolig viktig på en arbeidsplass. Gode arbeidskollegaer er regnet som en viktig grunn til at medarbeidere blir i en bedrift. Dersom man har kollegaer som ikke tenker samhold, men som hele tiden kritiserer og overvåker, så vil man heller ikke trives godt. Nå har du valgt å ikke ta til deg kritikken, men å slutte. Dersom du skulle ende opp med å jobbe for faren din igjen, er mitt råd at du ser helt bort fra at sjefen er faren din, og i stedet ser på dette som en helt vanlig arbeidsplass der du må finne din plass sammen med dine kollegaer, og ikke se på deg selv som viktigere fordi du er i slekt med sjefen. 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #13 Skrevet 29. november 2013 Husk at du er veldig utsatt som sønnen / dattern til eiern. Folk liker ikke at du kommer og får "frynsegoder" uten å jobbe hardt. Du har enda mer å bevise for de som allerede har jobbet der en stund. Da er det greit å holde seg inne med de fleste. Mange fedre vil nok ta parti med sønnen / dattern sin, så kan nok hende du har dratt stikken litt langt. Faren din vil være en knipe hvis de slutter pga. dårlig miljø. Han setter en standard og viser overfor dem at de betyr mye for han og bedriften. Han er nok redd for å få dårlig rykte og for å ta parti med familie. Så han gjør mot deg det han ville ha gjort mot en annen ansatt, han kan tom, ha vært enda strengere mot deg. Anonymous poster hash: fdbc1...5d9
Gjest Skrevet 29. november 2013 #14 Skrevet 29. november 2013 Det krever som andre her sier ekstra mye å tre inn i en rolle på en arbeidsplass der ens nære slektning har en overordnet stilling. Jeg tror at du bør fokusere på å skaffe deg jobb et annet sted for å få mer arbeidslivserfaring, og lære å se din egen rolle i den store sammenhengen i et skarpere lys. Det virker som om den kommunikasjonen du har med din far ikke er optimal. Videre, om du noen gang jobber der igjen, så husk at han er sjefen din i arbeidstiden, og faren din på fritiden. Samt at du må jobbe mye hardere enn andre for å bevise din verdi. Og ikke tro at du har ekstra rettigheter på grunn av slektskap, med mindre du er født inn i kongefamilien.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #15 Skrevet 29. november 2013 Skjerp deg.. Du er sønnen til sjefen, betyr faen ikke at du er sjefen. Anonymous poster hash: 8dcfe...46a Nå er det da ingenting som tilsier at TS er sønn, det er vel (ut fra hvem som hovedsakelig bruker dette forumet) til og med mer sannsynlig at det er en datter. Ellers er jeg enig med det de fleste her sier. Setninger som denne er helt vanvittige. Kanskje jeg var litt oppgitt da jeg sa ifra til min medansatt, men det fordi, herregud, det hun gjorde var bare rett og slett for dumt. Både språket og innholdet tilsier at dette er en tenåring som aldri før har fått et nei. "Men det fordi, herregud" tyder for meg på at TS er både veldig ung og veldig bortskjemt. Anonymous poster hash: 22355...865 2
Sara12345 Skrevet 29. november 2013 #16 Skrevet 29. november 2013 Du virker som en typisk- fraskriver meg alt ansvar person- kanskje det faktisk er en god grunn til at du ikke jobber der lenger. En arbeidsplass trenger mennesker som er ærlige og som behandler andre individer med respekt. Noe å tenke på neste gang du prøver å påpeke hva alle andre rundt deg gjør feil.
Silfen Skrevet 29. november 2013 #17 Skrevet 29. november 2013 Greit man skal være ydmyk, men fader altså, jeg har også sagt i fra til gamle travere når de har vært helt på bærtur på jobb, når jeg har vært temmelig ny selv. Det kommer helt an på hva det er og hvordan man sier ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå