Gå til innhold

Hvem tenner på eller faller for snille, sjenerte, ekstremt høflige og ydmyke menn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle si ønske at jeg kunne få følelser for denne mannen, men han er for "femininin" gjennom å være for omsorgsperson, for koselig og for sart. Hater å si det, han er kjekke, høy, muskuløs og har alt, men han tiltrekker meg ikke.

Smart er han også, skikkelig teoretiker i motsetning til meg.

Han er mer idealist enn noen andre jeg har møtt, generøs og kunne knapt drept ei flue. Problemet er at han er så korrekt på mange måter, men føler at han har litt dårlig selvtillit som til tider viser seg ved at han rakker litt ned på andre og våger ikke slippe seg løs. Han mangler litt takhøyde kanskje, siden alt skal være så riktig.. synes det er noe krampeaktig over det, men vet han er så korrekt at jeg kunne stolt 100%. på han. Snill som et lam. Han har alt bortsett fra det mandige som tiltrekker meg.

Noen som kjenner til dette fenomenet?

Ikke rart menn blir forvirra...

Anonymous poster hash: c2a78...b6e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke hatt noe problem med en mann som var snill og omsorgsfull og til og med litt feminin om jeg ellers likte ham, men dette "rakker litt ned på andre og våger ikke slippe seg løs. Han mangler litt takhøyde kanskje" hadde jeg løpt lang vei fra. Selv om det bare er litt. Det er sånt som gjør at jeg ikke klarer å 100% respektere en person, og en person jeg ikke respekterer klarer jeg ikke å elske. Men that's me.

Skrevet

Åh, tror jeg skjønnet hva du mener! Så irriterende det der .. :-(

Gjest avocadoen
Skrevet (endret)

Kjæresten min er veldig snill og god, hjelpsom og høflig. Han er en mann med stor M :) En mann som er slem og frekk i kjeften er i alle fall ikke noen mann i mine øyne, men en guttunge som ikke har lært seg å oppføre seg enda.

Edit: ser nå at du skriver at han rakker ned på andre. Det er absolutt ikke bra!

Endret av avocadoen
  • Liker 2
Skrevet

Er nok det jeg leter etter. Ser kanskje det perfekte i det ikke-perfekte. En som er mer alminnelig. Synes fyren er litt tilgjort, litt kunstig. Vet egentlig nesten ikke hva jeg kan sette fingern på, for han er så bra..så skjønner han ikke. Han er bare så langt fra den type mann jeg før har vært sammen med.

Vant med at menn er snille, men naive på en måte. At de surrer med sitt og er "typiske" menn. At de glemmer seg litt bort og kommer hjem fra butikken med alt annet enn det du spurte om. ( satt på spissen). At de hiver ullgensern på 60 grader så den krymper osv.

Synes han fyren her kanskje har litt for mye av det feminine i seg og at vi ikke komplementerer hverandre nok. Han tar rollen jeg før har pleid å ha. At det hadde fungert kan nok hende, for han er jo en bra mann med mye omsorg, men uten gnist og forelskelse stopper det opp. Jeg aner egentlig ikke hva det er som gjør det sånn og hvorfor det har begynt å plage meg. Må jo gi slipp på han, kan ikke holde på han fordi jeg ønsker og håper at jeg en dag forelsker meg. Han har gjort det ganske klart at han liker meg, men han er jo veldig sjenert også, så det har ikke skjedd så store fremskritt annet enn at jeg har hatt god tid til å tenke på hva jeg vil.

TS

Skrevet

Må da være lov til å rakke litt ned på tigerstadjentene f.eks? :)

Anonymous poster hash: b2616...114

Gjest avocadoen
Skrevet

Er nok det jeg leter etter. Ser kanskje det perfekte i det ikke-perfekte. En som er mer alminnelig. Synes fyren er litt tilgjort, litt kunstig. Vet egentlig nesten ikke hva jeg kan sette fingern på, for han er så bra..så skjønner han ikke. Han er bare så langt fra den type mann jeg før har vært sammen med.

Vant med at menn er snille, men naive på en måte. At de surrer med sitt og er "typiske" menn. At de glemmer seg litt bort og kommer hjem fra butikken med alt annet enn det du spurte om. ( satt på spissen). At de hiver ullgensern på 60 grader så den krymper osv.

Synes han fyren her kanskje har litt for mye av det feminine i seg og at vi ikke komplementerer hverandre nok. Han tar rollen jeg før har pleid å ha. At det hadde fungert kan nok hende, for han er jo en bra mann med mye omsorg, men uten gnist og forelskelse stopper det opp. Jeg aner egentlig ikke hva det er som gjør det sånn og hvorfor det har begynt å plage meg. Må jo gi slipp på han, kan ikke holde på han fordi jeg ønsker og håper at jeg en dag forelsker meg. Han har gjort det ganske klart at han liker meg, men han er jo veldig sjenert også, så det har ikke skjedd så store fremskritt annet enn at jeg har hatt god tid til å tenke på hva jeg vil.

TS

Det er lov å ikke føle at man har den gnisten :) Det er ikke alltid det klikker, og det må ikke alltid være en grunn.

• Liker 1
Skrevet

Må da være lov til å rakke litt ned på tigerstadjentene f.eks? :)

Selvsagt kan man ha meninger om det meste. Jeg også synes mye kan være teit, men er ikke vant med at en mann snakker så mye stygt. Jeg synes det blir veldig slitsomt og det er litt turn off siden det for meg er en sånn jentegreie vi holdt med på før ,da vi ofte var misunnelige. Vet jo at han ikke er misunnelig på feks. tigerstadsjenter, men hvorfor gidder han å bry seg så innmari? Jeg som jente kunne jo ikke ha brydd meg mindre, så hvorfor skal han plages så. Igjen blir det et rolleskifte der han er den som feks snakker om tigerstadsjentene og jeg tenker på hvor godt det hadde vært med en gigapizza. Deretter spiser vi noe sunt fordi han spiste pizza dagen før. Noe jeg også gjorde, men kunne ikke brydd meg mindre på en regnnærsdag med fyllesyke..

TS

Skrevet

Problemet er at han er så korrekt på mange måter, men føler at han har litt dårlig selvtillit som til tider viser seg ved at han rakker litt ned på andre og våger ikke slippe seg løs.

Synes det ble litt sånn horoskopbeskrivelse, ganske mange som havner i kategorien du beskriver om man legger godviljen til. Litt dårlig selvtillit har nesten alle, få som aldri har rakket ned på andre eller hatt problemer med å slippe seg løs.

Gjest avocadoen
Skrevet

Selvsagt kan man ha meninger om det meste. Jeg også synes mye kan være teit, men er ikke vant med at en mann snakker så mye stygt. Jeg synes det blir veldig slitsomt og det er litt turn off siden det for meg er en sånn jentegreie vi holdt med på før ,da vi ofte var misunnelige. Vet jo at han ikke er misunnelig på feks. tigerstadsjenter, men hvorfor gidder han å bry seg så innmari? Jeg som jente kunne jo ikke ha brydd meg mindre, så hvorfor skal han plages så. Igjen blir det et rolleskifte der han er den som feks snakker om tigerstadsjentene og jeg tenker på hvor godt det hadde vært med en gigapizza. Deretter spiser vi noe sunt fordi han spiste pizza dagen før. Noe jeg også gjorde, men kunne ikke brydd meg mindre på en regnnærsdag med fyllesyke..

TS

Jeg hadde løpt langt vekk om en jeg datet satt og baksnakka andre. Men det er meg da. Og dette du sa med menn som ikke handler det de ble bedt om og som vasker ullgenser på 60 grader er jo bare sjarmerende :P Jeg synes i alle fall det er morsomt.

Skrevet

TS

Jeg rakker ned på de fordi jeg irriterer meg over utviklingen i samfunnet.

Men ja han fyren der hørtes kjedelig ut.

Skrevet

Synes det ble litt sånn horoskopbeskrivelse, ganske mange som havner i kategorien du beskriver om man legger godviljen til. Litt dårlig selvtillit har nesten alle, få som aldri har rakket ned på andre eller hatt problemer med å slippe seg løs.

Du har nok rett, føler bare at det enten er mangel på tiltrekning eller at jeg rett og slett ikke kjenner han. Han er så lukket og anstrengt. Han er virkelig ikke seg selv, tror jeg. Og ingen ting er tilfeldig, for alt blir så planlagt. Tror vi med venner så vel som med kjærester finner enkelte vi skavler med som om vi har kjent dem i flere år som vi er helt oss selv sammen med. Dersom det er en mann som i tillegg tiltrekker meg veldig og det er spenninger vil det kanskje lede til forelskelse.Det er så fstort okus på de snille og gode, omsorgsfulle mennene at jeg tror jeg har prøvd og ønsket for hardt på følelser som ikke er der.

Skrevet

Jeg faller for sjenerte og snille menn, men har man ikke kjemi med noen så betyr det lite hvordan man er.

Tenker ikke over om menn har "feminine" egenskaper eller interesser. Det er helheten som teller. Her er det for eksempel samboer som kan med symaskiner, han ser på Hotel Cæsar og det er han som må mase på meg om husarbeid. Samtidig er han veldig typisk maskulin på mange områder.

Ingen er vel en vandrende klisjé?

Irriterer meg litt over at enkelte er så opptatt av feminin og maskulin. Her handler det ikke om at han er for feminin for deg, men at dere ikke har kjemi. Rett og slett.

Anonymous poster hash: 2f439...ab5

• Liker 1
Skrevet (endret)

TS

Han føler seg truffet? Du har jo nevnt at han ikke har så bra selvtillit.

Endret av Evilposelos

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...