Gå til innhold

Hjelp! Rå gulrotkake!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bakt gulrotkake i dag, og når jeg skjærte den opp etter at den hadde blitt avkjølt så jeg at den var ganske rå inni! Kan jeg sette den tilbake i ovnen igjen? Hjelp! Er det noe jeg kan gjøre for å fikse den? Jeg ha kaka klar til i morgen tidlig!

Anonymous poster hash: ddb54...4c7

Anonymous poster hash: ddb54...4c7
Skrevet (endret)

Da har du hatt altfor høy varme!

Senk varmen til 180 og dekk over med bakepapir så den ikke blir brent på toppen.

Stikk en tannpirker ned i midten av kaken etter 10 minutter og fortsett sånn til den ikke blir deigete

Hilsen Bakern ;)

Edit:

dersom en kake ikke er ferdigstekt og er rå så har den en tendens til å falle sammen og bli mer kompakt.

Skjønner det ikke er mye mer du kan gjøre akkurat nå, med mindre du vil starte en ny en.

Endret av twang
Skrevet

Da har du hatt altfor høy varme!

Senk varmen til 180 og dekk over med bakepapir så den ikke blir brent på toppen.

Stikk en tannpirker ned i midten av kaken etter 10 minutter og fortsett sånn til den ikke blir deigete

Hilsen Bakern ;)

Stekte den på 175 grader, men nå har jeg ikke ingrediensene til å lage en ny kake. Noe jeg kan gjøre for å redde denne?

Skrevet

Stekte den på 175 grader, men nå har jeg ikke ingrediensene til å lage en ny kake. Noe jeg kan gjøre for å redde denne?

jeg frykter dessverre at den blir litt kompakt.

Du må alltid huske å stikke en tannpirker for å sjekke om den tar deig med seg opp, dersom den er "nesten" ferdig så er det lurt å steke 5 minutter ekstra, en altfor fuktig kake har en tendens til å falle sammen og bli kompakt som sagt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...