AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #1 Skrevet 28. november 2013 Hvorfor er kiloprisen på 400 gram karbonadedeig lavere enn kiloprisen på 500 gram? Som regel får man en lavere kilopris om man kjøper større pakning. Kjøttdeigen er i følge hyllemerkingen litt billigere pr kg i større forpakning, men da altså ikke karbonadedeigen. Kunne selvfølgelig spurt på Menys facebooksider, men da ser alle vennene mine det sikkert, og har allerede spurt i butikken og fikk "Øh, visste jeg ikke, aner ikke" til svar, så da spør jeg dere her Har sett dette i flere butikker i forskjellige landsdeler, så jeg nekter å tro det er en glipp? Jeg ender som regel opp med å kjøpe to 400 grams pakninger istedet, så man kan jo spørre seg om det er for å selge mer Anonymous poster hash: 13a33...399
Ona IX Skrevet 29. november 2013 #2 Skrevet 29. november 2013 den med 500g kan være uten salt og vann? burde lese ekstra godt på pakken, pleier å være en ørliten forskjell! utenom det vet jeg ikke! kan være som du sier at folk blir lurt til å kjøpe en mer enn de heller ville ha gjort med 500g! 2
Kladd Skrevet 29. november 2013 #3 Skrevet 29. november 2013 Kan informere om at dette gjelder flere varer enn karbonadedeig, så anbefaler deg å alltid sjekke enhetsprisen før du går for "maxi øko-pack". Husker ikke så mange eksempler nå, men vet det gjelder noe kaffe, toalettpapir og ostepop (!). 1
Viktualia Skrevet 29. november 2013 #4 Skrevet 29. november 2013 (endret) Kan informere om at dette gjelder flere varer enn karbonadedeig, så anbefaler deg å alltid sjekke enhetsprisen før du går for "maxi øko-pack". Husker ikke så mange eksempler nå, men vet det gjelder noe kaffe, toalettpapir og ostepop (!). Ofte har frosne selskapserter i små pakninger langt lavere kilopris enn stor pakker frosne erter, uten at jeg aner hvorfor. Vi kan se bort fra at råvareprisen gjør store utslag her, så lenge ikke vi snakker om at det faktisk er forskjellige produkter (som tilsatt vann og salt, eller at det er økologisk el.l). Så da er det nok heller snakk om lokketilbud, at en produsent ønsker å få solgt mer av sin merkevare/beholde markedsandelen og derfor går ned i pris eller slike ting. Endret 29. november 2013 av Viktualia
Medlem Skrevet 29. november 2013 #5 Skrevet 29. november 2013 Fordi det selges flere av forpakningene på 400 gram og dermed kan Gilde/butikken ta lavere pris og/eller fortjeneste per pakke? Eller som Ona IX påpeker, det kan rett og slett være forskjellig kvalitet på innholdet.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2013 #6 Skrevet 30. november 2013 Det kan jo godt være at butikken benytter seg av litt forbrukerpsykologi her, ved å appellere til forventningene om at store pakker = lavere kilospris, og håper på at folk skal ta med seg den største pakningen i farten? Anonymous poster hash: 5656b...27c 1
Sheltay Retrac Skrevet 30. november 2013 #8 Skrevet 30. november 2013 Samme gjelder for Mills kaviar.
Hutula Skrevet 30. november 2013 #9 Skrevet 30. november 2013 Det er antagelig fordi dette er blant produktene avisene sjekker når de sammenligner kjedene for å finne den billigste handlekurven. Det er derfor blå o.b. er billigere enn alle de andre o.b.-ene (bare sjekk!). De er tatt med i avisenes handlekurver når de sammenligner prisene hos Rema, Rimi, Kiwi osv.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #10 Skrevet 1. desember 2013 Det riktige her er: 400 gram pakken er tilsatt vann og salt 500 gram pakken er IKKE tilsatt vann og salt. Done deal, now shut it. Anonymous poster hash: 32c40...9cf
Silfen Skrevet 1. desember 2013 #11 Skrevet 1. desember 2013 Den som er pakket av meny selv er vel også dyrere?
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2013 #12 Skrevet 2. desember 2013 Får finlese etiketten neste gang Idag ble det kjøttdeig da den var på tilbud Anonymous poster hash: 13a33...399
pusekatta Skrevet 11. desember 2013 #13 Skrevet 11. desember 2013 Det tror jeg du må spørre de som produserer karbonadedeigen om. Forøvrig koster den lille boksen med cottage cheese mindre enn den store, regnet i kilopris. Merkelig..
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2013 #14 Skrevet 11. desember 2013 Slutte å handle på den dyreste matbutikken i Norge. Anonymous poster hash: 94341...d4e
Mormont Skrevet 11. desember 2013 #15 Skrevet 11. desember 2013 Er allerede en som har spurt om det samme på Facebook-siden til Meny. Svaret er (som noen har nevnt over her) at den med 500 g ikke er tilsatt salt og vann, men det er den med 400 g.
melly666 Skrevet 11. desember 2013 #16 Skrevet 11. desember 2013 På kiwi er kg-prisen for 100 grams dronningsjokolade mindre enn 200 g dronningsjokolade. Og på min lokale spar-butikk koster 400 og 600 g smør nøyaktig det samme (= lavere kg-pris på 600g) så 200 g ekstra smør gratis. Skikkelig rart ^^
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå