Heila Skrevet 28. november 2013 #1 Del Skrevet 28. november 2013 Familie med ett barn, nummer to på vei, har plutselig fått det samme behovet som andre småbarnsfamilier: Ren luft, barnevennlig område, fine oppvekstvilkår. Vi vil ut av Bergen sentrum, og lurer litt på Frekhaug. Kan noen anbefale/fraråde området? Hvordan er barnehagene og skolene? Vi kjenner andre som også skal flytte dit, ingen som bor der. Frekhaug "sentrum" er ikke akkurat en idyll, men kan man ha et greit liv der likevel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 28. november 2013 #2 Del Skrevet 28. november 2013 Siden ingen andre har svart, kommer jeg med et halvgodt svar... Min mor vokste opp i Meland og vi var på en liten rundtur der i vår. Det har kommet mange nye boligfelt de siste årene, særlig nær Frekhaug. Jeg kan ikke si noe konkret om skolene, men siden områdene er nye, er det nok mange unge som dere som flytter dit og skolene er også unge på sitt vis. Det er noen butikker på Frekhaug, men det er jo ikke langt til Knarvik eller til Åsane der det er enda flere. Det som virket som fellesnevner for boligfeltene, er at det er klynger med hus midt inne i skogen, altså gode lekemuligheter og "bygge hytte"muligheter nesten utenfor inngangsdøren. Det eneste jeg kan se på som et lite problem (om det ikke allerede er greit nok), er kollektivtrafikk. Når du kommer til Frekhaug og ihvertfall Flatøy, er alle muligheter åpne, men fra de enkelte boligfeltene KAN det være problemer. Med tilflyttingen derimot, tror jeg ikke det tar lang tid før det er gode ruter nær Frekhaug ihvertfall. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå