Gå til innhold

iPad/annet nettbrett - bruksområder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Hva bruker dere paddene deres til? Jeg spiller bare WF, men skulle gjerne ha utvidet bruksområdet litt, den klarer jo så mye mer :P. Synes liksom den er litt liten til skriving og vanlig surfing..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker iPaden til MYE mer enn jeg noengang hadde trodd da jeg kjøpte den...

-Skole/Kurs (notater, oppslagsverk osv)

-Jobb (til notater og dokumenter)

-Surfing på senga eller i sofaen

-Kalender (synkronisert med Google, men bedre oversikt)

-E-post

-Spill

-Musikk

-Film (på senga eller på reise)

Skrevet

Glemte Skype. Om jeg skal snakke med noen på Skype med kamera er det mye mer behagelig å sette seg i sofaen eller bære med seg iPaden enn å sitte bom fast ved den stasjonære PC-en med webcam.

Skrevet

Jeg bruker iPaden til MYE mer enn jeg noengang hadde trodd da jeg kjøpte den...

-Skole/Kurs (notater, oppslagsverk osv)

-Jobb (til notater og dokumenter)

-Surfing på senga eller i sofaen

-Kalender (synkronisert med Google, men bedre oversikt)

-E-post

-Spill

-Musikk

-Film (på senga eller på reise)

Bruker du iTunes til musikk?

Bruker du iPhone i tillegg? Jeg synes det er så greit å ha e-post og kalender samlet der.

Skrevet

Jeg har samme mail på både iphone og ipad og Mac.. de kommer inn alle steder, så alt er samlet over alt. Praktisk om en ting bryter sammen og jeg liker å få mailene med en gang, ikke bare når jeg er hjemme. Samme gjelder kalender. Alt jeg legger inn et sted legger seg i Google calendar om igjen dukker opp på alle enhetene.

Jeg bruker stort sett iTunes til musikk.. og film.

Skrevet

Jeg leser når jeg spiser og der er ipad kjempekjekk til å lese aviser, ev kikke på fantastikse bilder hos nat geo,

Anonymous poster hash: f4ca9...a3e
Skrevet

Erstatter selvsagt også både aviser og bøker når man er på farten.. på kafe eller på buss/tog/flytur.

Skrevet (endret)

Viktigste bruksområder for min er:

* Scanner (ScannerPRO appen) - Dønn fantastisk måte å ta med seg dokumenter på. Feks noe du må lese fra jobben / skolen.

* Magasiner - 140 kroner for et helt år med gode amerikanske blader i stedet for 150 for ett blad i Norge? Ja takk.

* Spill - Bruker den lite til dette. Men har et par gode feks The World Ends With You og The Bards Tale.

* Musikk - Bruker den nesten hver dag når jeg skal på badet. Har en Jambox Big (batteridreven trådløs høyttaler) så bruker jeg spotify og spiller av musikk mens jeg står i dusjen. Legger et håndkle over så den ikke bli våt :)

* Kalender - Google Calendar selvfølgelig.

* YR Appen - Har jeg liggende på verktøylinja, lett tilgjengelig. Veldig fin app.

* ICam - For overvåkningskamera på kjøkken, i stue osv. Bor i kollektiv så har hatt så mange idioter som ikke rydder etter seg, lykke til med det når jeg har rotet ditt på film!

* Mindmaps - Tankekart på ipad er fantastisk. Bruker iThoughtsHD her.

* CityMaps2Go er en enkel måte å ta med seg et kart på når du skal på reise.

* Netflix - Veldig greit å ha TV når du sitter på do eller lager mat... :P

Endret av Bad Advice
Skrevet

Litt bilderedigering. Photo editor by Aviary. Beste fotoredigeringsappen jeg har prøvd :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...