AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #1 Del Skrevet 28. november 2013 Jeg har mine grunner for at jeg tenker som jeg gjør rundt sex, men jeg VIL ikke tenke slik. Jeg klarer ikke å nyte sex med partneren min fordi jeg synes det er flaut og ekkelt. Jeg syns det er mas og stress og jeg føler at jeg godt kunne klart meg uten resten av livet. Men jeg vil ikke ha det sånn! Det er ødeleggende for forholdet, da han ofte har lyst og tror det er han det er noe i veien med når jeg ikke vil. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med disse tankene. Jeg vil ikke ha dem, men kan ikke hjelpe for det. Anonymous poster hash: ee2f6...5b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille-pus Skrevet 28. november 2013 #2 Del Skrevet 28. november 2013 Er dette tanker du har 'arvet', eller er det tanker som er et resultat av noe som har vært og som endret deg fra å være en annen seksuell kvinne til å bli den som nå har disse tankene? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #3 Del Skrevet 28. november 2013 Det er et veldig komplisert tema. Jeg har ikke alltid vært sånn som nå, selv om jeg alltid har følt skam rundt seksualitet. Da jeg var yngre ble jeg seksuelt misbrukt av min stefar, noe som førte til disse skamtankene først og fremst. Så kom jeg inn i et forhold der det å snakke om sex var tabu og flaut, og når vi hadde sex var det med lyset av og null kommunikasjon. Etter ham var det han jeg er sammen med nå, som jeg følte meg komfortabel med lenge, men etter en god stund begynte jeg å miste lysten på sex og fikk den ikke igjen på flere lange måneder. Så kom den smått tilbake igjen, men nå var skammen tilbake for fullt. Dette sikkert fordi at jeg hadde unngått å snakke om sex og kun utført det som en tjeneste for ham i perioden jeg ikke hadde lyst. Nå, enda noen måneder etter det har jeg begynt å miste lysten igjen. Og samtidig syns jeg det er megaflaut å vise noen tegn til nytelse når vi har sex. Ikke klarer jeg å leke med selv heller. Anonymous poster hash: ee2f6...5b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille-pus Skrevet 28. november 2013 #4 Del Skrevet 28. november 2013 Dette er en av de vondeste tråder jeg har sett her inne... og ikke ett sekund tviler jeg på at det du forteller er sant, TS... Fikk du noengang hjelp til å fortelle og løsrive deg fra skyldfølelsen over at din stefars overgrep var din egen skyld? Det høres ut som følelsen av lyst ble drevet inn under et teppe av skyld basert på en irrasjonell 'logikk' hvor du var den som 'lokket' menn til å utføre skamfulle handlinger de ikke 'ville', men som du 'lokket' dem til å gjøre mot sin vilje... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #5 Del Skrevet 28. november 2013 Dette er et tema som er alt for stort, komplekst og vanskelig til at noen her inne kan, eller BØR forsøke på hjelpe TS. Det vedkommende behøver er en psykolog for å sortere gjennom hva hun har vært utsatt for og hva hun trenger for å komme videre. Dette forumet, med alle de umodne personlighetene som skriver her inne, er IKKE stedet for deg å få hjelp, eller utlevere deg. TS. Beskytt deg selv og ta ikke dette over et foum på nett. AB eller ikke. Hilsen en som har opplevd samme ting som deg. Jeg gjentar KG ER IKKE STEDET FOR DETTE TEMAET. Det er alt for alvorlig til det. Stor klem. Anonymous poster hash: 840e4...d9c 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #6 Del Skrevet 28. november 2013 Dette er en av de vondeste tråder jeg har sett her inne... og ikke ett sekund tviler jeg på at det du forteller er sant, TS... Fikk du noengang hjelp til å fortelle og løsrive deg fra skyldfølelsen over at din stefars overgrep var din egen skyld? Det høres ut som følelsen av lyst ble drevet inn under et teppe av skyld basert på en irrasjonell 'logikk' hvor du var den som 'lokket' menn til å utføre skamfulle handlinger de ikke 'ville', men som du 'lokket' dem til å gjøre mot sin vilje... Jeg vet ikke om det har med skyld å gjøre, jeg bare føler at det er skittent og ekkelt pga. det som skjedde for lenge siden. Jeg var flau over at det kunne skje... at jeg kunne la det skje. Vet ikke om det er skyld, for jeg skylder ille på meg selv for det stefaren min gjorde, men syns tanken på det er ekstremt ekkelt. Og hver gang jeg tenker på sex, tenker jeg på de forkastelige handlingene hans. Nei, jeg har ikke snakket med psykolog om det, men jeg går til psykolog for andre ting. Grunnen til at jeg poster her er at jeg KLARER IKKE å snakke åpent om sex med NOEN. Unntaket er vel kjæresten, men selv der har jeg problemer. Derfor jeg poster her...Anonymous poster hash: ee2f6...5b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille-pus Skrevet 28. november 2013 #7 Del Skrevet 28. november 2013 Jeg vet ikke om det har med skyld å gjøre, jeg bare føler at det er skittent og ekkelt pga. det som skjedde for lenge siden. Jeg var flau over at det kunne skje... at jeg kunne la det skje. Vet ikke om det er skyld, for jeg skylder ille på meg selv for det stefaren min gjorde, men syns tanken på det er ekstremt ekkelt. Og hver gang jeg tenker på sex, tenker jeg på de forkastelige handlingene hans.Nei, jeg har ikke snakket med psykolog om det, men jeg går til psykolog for andre ting. Grunnen til at jeg poster her er at jeg KLARER IKKE å snakke åpent om sex med NOEN. Unntaket er vel kjæresten, men selv der har jeg problemer. Derfor jeg poster her...Anonymous poster hash: ee2f6...5b7 Å starte prosessen ved å snakke med ukjente her inne betyr kanskje at du er på vei frem til å kunne snakke med en kvalifisert psykolog om en tid... - det er det jeg tenker. Jeg kan videre tenke og tro at det er litt 'godt' på en sår og vond måte å endelig begynne å sette ord på det som var, og å sakte forsøke å organisere de tankene det danner hos deg. Jeg tror du skal ta et par kilo salt sammen med det du får i denne tråden, og absolutt jobbe deg frem mot å klare å dele dette med psykologen. - men et steg på veien, et hjelpemiddel fremover mot å fortelle i tale eller skrift, kan kanskje være akkurat det å fritt kunne dele som anonym med anonyme mennesker... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lnx Skrevet 28. november 2013 #8 Del Skrevet 28. november 2013 (endret) Som en her oppe nevner, så er det veldig få som har riktig kompetanse til å hjelpe deg med slikt her. Det anbefales å oppsøke profesjonelle med en formell utdannelse Endret 28. november 2013 av lnx Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #9 Del Skrevet 28. november 2013 Å starte prosessen ved å snakke med ukjente her inne betyr kanskje at du er på vei frem til å kunne snakke med en kvalifisert psykolog om en tid... - det er det jeg tenker. Jeg kan videre tenke og tro at det er litt 'godt' på en sår og vond måte å endelig begynne å sette ord på det som var, og å sakte forsøke å organisere de tankene det danner hos deg. Jeg tror du skal ta et par kilo salt sammen med det du får i denne tråden, og absolutt jobbe deg frem mot å klare å dele dette med psykologen. - men et steg på veien, et hjelpemiddel fremover mot å fortelle i tale eller skrift, kan kanskje være akkurat det å fritt kunne dele som anonym med anonyme mennesker... Jeg tror du som har vært moderator burde visst litt bedre enn å svare dette her... Det å skulle snakke om slike ting for å jobbe med dem til man går til psykolog strider direkte mot KG's bestemmelser om å IKKE ha et underforum for metal helse. Tråden er rapportert inn og anmodet stengt med en tung begrunnelse. Og det er for å ivareta TS og hennes/hans følelsesliv. Dette er en jobb for hennes/hans fastlege og /eller psykolog og ikke noe TS skal få synsing og råd om i seksualitetsforumet på KG. Bare det å lese svar her og skulle begynne å savre på dem vil være en belastning, så det vil jeg være varsom med, TS, dersom jeg var deg. Du bør heller ikke ta imot "råd" om hva du bør forsøke å tenke eller prøve ut i senga. Dette handler om følelser fra erfaringer med seksuelt misbruk, og det er disse du må jobbe med hos en psykolog. Ingen her på KG er kvalifiserte til å hjelpe eller støtte deg og ingen her kan følge deg opp, når du først begynner å snakke om dette. Derfor bør du ikke velge KG som "hjelpekanal". Den hjelpem med følelser som du behøver finnes ikke her. I tillegg kan du få opprivende svar, så vær forsiktig med deg selv. La denne tråden ligge. Hilsen meg. Anonymous poster hash: 840e4...d9c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #10 Del Skrevet 28. november 2013 Jeg tror du som har vært moderator burde visst litt bedre enn å svare dette her... Det å skulle snakke om slike ting for å jobbe med dem til man går til psykolog strider direkte mot KG's bestemmelser om å IKKE ha et underforum for metal helse. Tråden er rapportert inn og anmodet stengt med en tung begrunnelse. Og det er for å ivareta TS og hennes/hans følelsesliv. Dette er en jobb for hennes/hans fastlege og /eller psykolog og ikke noe TS skal få synsing og råd om i seksualitetsforumet på KG. Bare det å lese svar her og skulle begynne å savre på dem vil være en belastning, så det vil jeg være varsom med, TS, dersom jeg var deg. Du bør heller ikke ta imot "råd" om hva du bør forsøke å tenke eller prøve ut i senga. Dette handler om følelser fra erfaringer med seksuelt misbruk, og det er disse du må jobbe med hos en psykolog. Ingen her på KG er kvalifiserte til å hjelpe eller støtte deg og ingen her kan følge deg opp, når du først begynner å snakke om dette. Derfor bør du ikke velge KG som "hjelpekanal". Den hjelpem med følelser som du behøver finnes ikke her. I tillegg kan du få opprivende svar, så vær forsiktig med deg selv. La denne tråden ligge. Hilsen meg. Anonymous poster hash: 840e4...d9c Det er mange her som får hjelp og av andre som har opplevd lignende. Selvsagt må man anbefale at TS snakker med psykologen, men det å avvise henne fullstendig slik som dette, det skader mer enn det gavner. De (vi) som har vært utsatt for overgrep, opplever altfor ofte at det dysses ned og helst skal ties i hjel. Det i seg selv fører til skam og feilplassert skyld. Det er faktisk en enorm forskjell på å snakke om følelser rundt sex generelt og sex etter overgrep spesielt og det å gi råd til noen som er alvorlig syke. Det er også andre tabuer her inne, knyttet til spiseforstyrrelser og selvskading for eksempel, men det blir noe helt annet. Jeg håper inderlig at flere svarer TS og at tråden får bli stående. Jeg kan ikke se at den bryter med regelverket. Til TS: Jeg tror det er veldig vanlig å oppleve at sex er vanskelig når man har vært utsatt for overgrep og har hatt partner(e) som ikke har utvist noen forståelse. Jeg har ikke hatt noen partner som har forlangt å ha lyset av, men jeg har gjort altfor mange ting seksuelt som jeg angrer på og som jeg først og fremst ga meg inn på fordi jeg trodde det skulle være sånn. Sex skal jo være lystbetont og gi deg overskudd. Veldig mange som har opplevd overgrep, sliter med det i seg selv. Jeg kan forestille meg at det for deg kanskje har blitt enda mer komplisert fordi du har vært i et forhold med en som åpenbart heller ikke har hatt noe greit forhold til egen seksualitet. Kan du vise psykologen din det du har skrevet her? Jeg tror det er lurt om du snakker med noen om dette. Eventuelt kan du ta kontakt med et støttesenter mot incest i nærheten av der du bor. Husk, ingen historie er lik, men vi er likevel mange i samme båt. Anonymous poster hash: f3d59...4fa 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #11 Del Skrevet 28. november 2013 Terapi. Anonymous poster hash: a6c5d...386 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille-pus Skrevet 28. november 2013 #12 Del Skrevet 28. november 2013 (endret) Jeg tror du som har vært moderator burde visst litt bedre enn å svare dette her... Det å skulle snakke om slike ting for å jobbe med dem til man går til psykolog strider direkte mot KG's bestemmelser om å IKKE ha et underforum for metal helse. Tråden er rapportert inn og anmodet stengt med en tung begrunnelse. Og det er for å ivareta TS og hennes/hans følelsesliv. Dette er en jobb for hennes/hans fastlege og /eller psykolog og ikke noe TS skal få synsing og råd om i seksualitetsforumet på KG. Bare det å lese svar her og skulle begynne å savre på dem vil være en belastning, så det vil jeg være varsom med, TS, dersom jeg var deg. Du bør heller ikke ta imot "råd" om hva du bør forsøke å tenke eller prøve ut i senga. Dette handler om følelser fra erfaringer med seksuelt misbruk, og det er disse du må jobbe med hos en psykolog. Ingen her på KG er kvalifiserte til å hjelpe eller støtte deg og ingen her kan følge deg opp, når du først begynner å snakke om dette. Derfor bør du ikke velge KG som "hjelpekanal". Den hjelpem med følelser som du behøver finnes ikke her. I tillegg kan du få opprivende svar, så vær forsiktig med deg selv. La denne tråden ligge. Hilsen meg. Anonymous poster hash: 840e4...d9c Jeg er menneske, ikke en funksjon. Å snu ryggen til og bare peke i en annen retning... skyve et medmenneske fra seg.. kan forsterke mange oppfatninger om en selv. Ingen har sagt at alt som tenkes skal publiserer på KG, men å kunne 'parkere' tankene et sted (file, bok eller et annet sted), skrive dem ned, ta dem ut av hodet der og da... det kan for mange være en avlastning og en styrke, en forberedelse, noe som kan/vil være til nytte både for mennesket selv og for en profesjonell, kompetent hjelper/assistent. Endret 28. november 2013 av Lille-pus 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #13 Del Skrevet 29. november 2013 Jeg beklager at jeg belastet forumet med dette. Det var bare det at jeg ikke hadde konstantert for meg selv at jeg har disse tankene if at det er et problem. Dette var en måte for meg å få det ut i verden på, for å få det til å gå opp for meg at det er slik det er. 10 minutter etterpå satt jeg gråtende i armene til kjæresten min og fortalte om det. Jeg hadde ikke turt å innrømme at det har plaget meg noe enormt og gått sånn utover sexlivet vårt at det hadde blitt et problem. Jeg forventer ikke at noen her inne skal hjelpe meg. Men beklager at jeg la dette ut. Hvis dere føler at det er best å slette tråden, så gjør det.Anonymous poster hash: ee2f6...5b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #14 Del Skrevet 29. november 2013 Jeg har mine grunner for at jeg tenker som jeg gjør rundt sex, men jeg VIL ikke tenke slik. Jeg klarer ikke å nyte sex med partneren min fordi jeg synes det er flaut og ekkelt. Jeg syns det er mas og stress og jeg føler at jeg godt kunne klart meg uten resten av livet. Men jeg vil ikke ha det sånn! Det er ødeleggende for forholdet, da han ofte har lyst og tror det er han det er noe i veien med når jeg ikke vil. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med disse tankene. Jeg vil ikke ha dem, men kan ikke hjelpe for det.Anonymous poster hash: ee2f6...5b7 Kjempetrist å høre. Sex skal jo være en fin ting! Første bud er å snakke med han om det, om du ikke har gjort det allerede. Fortell han nøyaktig hva som har skjedd og hvordan du føler det. Neste bud er å starte gjenoppbyggingen med å finne tilbake til lysten. Jeg tror det kan hjelpe å fjerne mas/forventninger, samt at du slutter å ha sex når du ikke har lyst. Start i det små, f.eks at dere bare ligger lettkledd å koser/kysser/stryker på hverandre, gjør ting du liker å beveg det derfra sakte mot sex. Bli mer og mer intime etterhvert som du føler deg klar og har lyst. Kanskje også en periode KUN ha fokus på din nytelse. Så du blir kjent med den på nytt og greier å faktisk nyte. Så får hans komme etterhvert som du blir mer komfortabel. Åpenhet og små steg tror jeg ihvertfall er veien å gå. Du må rett og slett prøve å omdefinere hva du forbinder med sex. Slik du forteller det høres det ut som du nærmest utelukkende forbinder sex med svært negative hendelser fra du var yngre. Det du opplevde var ikke sex, det var overgrep. Lykke til, ønsker deg alt godt! Anonymous poster hash: 32136...3e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #15 Del Skrevet 29. november 2013 Du må ikkje beklage at du la ut denne tråden ts. For andre som går gjennom det samme kan det være hjelpsomt å sjå at dei ikkje er aleine. Det er ei bok du bør lese. Kommer ikkje på navnet nå, men skal legge link ut til den når eg finner den.Anonymous poster hash: 7d467...b47 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #16 Del Skrevet 29. november 2013 http://www.amazon.co.uk/Breaking-Free-Survivors-Sexual-Insight/dp/0859698106 fant den! Kan anbefale denne på det varmeste. Denne boka har hjelpt meg svært mykje.Anonymous poster hash: 7d467...b47 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #17 Del Skrevet 29. november 2013 Skal prøve å lese den boken, tusen takk. Anonymous poster hash: ee2f6...5b7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tga93 Skrevet 3. desember 2013 #18 Del Skrevet 3. desember 2013 (endret) unnskyld las ikke hele greia Endret 3. desember 2013 av Tga93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2013 #19 Del Skrevet 3. desember 2013 unnskyld men.. HVA ER GALT ME DEG ? det må jo ikke vere noe gøy ? Eh nei, overgrep er ikke gøy. Og jeg tror heller det er deg det er noe galt med, som ikke skjønner verken at overgrep kan skape svært store problemer for de som er utsatt for det, eller at man ikke skriver sånne ting som du gjør i en slik tråd. Til TS: Jeg har også opplevd overgrep, og klarer ikke å ha sex nå. Har ikke hatt sex på flere år, og hele tanken bare gjør meg kvalm. Jeg synes sex er ekkelt og skittent, og for min del fører det bare til en ekstrem angst, samt skam- og skyldfølelse. Jeg ser du får mange gode råd i denne tråden, men jeg skjønner deg på at dette er vanskelig å snakke om. Jeg har ikke klart å snakke om noe av dette selv, later bare som om det ikke er et problem. Anonymous poster hash: e2f21...880 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GJEEEEST Skrevet 3. desember 2013 #20 Del Skrevet 3. desember 2013 unnskyld men.. HVA ER GALT ME DEG ? det må jo ikke vere noe gøy ? Les kommentarene. Hun ble seksuelt misbrukt! Derfor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå