Gå til innhold

Forsvunnet mandel(!) i grøten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi spiste nå, for å få opp julestemningen :icon_lol: og puttet oppi en mandel. Begge to så at mandelen ble rørt inn i grøten. Vi spiste opp all grøten, men ingen av oss fikk mandelen!

Så det vi lurer på er om det er teoretisk ,mulig at mandelen smelter bort i grøten?
Har noen andre erfaring med dette, eller har noen opplevd det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tviler på at den kan smelte bort :P Men det er jo en mulighet for at en av dere har spist den uten å ha merket det? :P

Anonymous poster hash: 62bdb...eda
  • Liker 1
Skrevet

Det har skjedd hos oss også. Moren min visste hvilken skål hun puttet mandelen i og så så hun på at vi valgte skål. Broren min valgte riktig skål, men fant aldri noen mandel. Han slukte den. Mandelen kan ikke smelte. En av dere har slukt den.

Anonymous poster hash: 15907...2f8
  • Liker 1
Skrevet

Nei, det er ikke teoretisk mulig. Var mandelen skåldet? Isåfall er det ikke uvanlig at den deler seg i to når man rører i grøten, og dermed blir to halve. Den blir i tillegg glattere, så da kan den skli ned med grøten uten at man merker det. Det er min eneste forklaring. :P

Skrevet

Vi har tygget med fortennene, og er ganske sikker at mandelen ikke er blitt spist.... :sjokkert:

Gjest Raindrops
Skrevet

Vi har tygget med fortennene, og er ganske sikker at mandelen ikke er blitt spist.... :sjokkert:

Hæ? :fnise: Ser for meg at dere sitter å mumser grøt som kaniner eller noe.

• Liker 4
Skrevet

Og dere har spist opp hver minste lille rusk av grøten? :P Altså ikke noen små klumper med grøt nedi kjelen som er igjen? :P

Anonymous poster hash: 62bdb...eda

Skrevet

Haha Dagens mysterium! Ok, ny grøt og ny mandel! Dere er fortsatt sultne? ;)

Anonymous poster hash: a22d7...89e
Skrevet

Ja, vi har spist som kaniner og nå deler vi premien ingen vant... :rolleyes:

Skrevet

Da jeg var liten var det alltid grøt med mandel i jula. Jeg og min bror fikk alltid en tallerken med en mandel hver men har fått vite i ettertid at jeg iallfall en gang siste opp alt uten å merke at den var der. Tror til og med faren min så den lå på skjeen uten at jeg merket det. Jeg tenkte jo bare på marsipangrisen.

Så det er mulig, ja.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...