Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Fighter
Skrevet

Nordnorske menn er best fordi:

- de har masse humor og selvironi.

- de er tydelige og vet hva de vil.

- de har peiling på fisk og god mat.

- de ordner ting selv og er meget praktiske.

- de er glad i Nord-Norge og vakker natur.

Nå er jeg ikke tilhenger av generaliseringe og har møtt nordnorske menn som ikke har vært ålreite også. Blir bare litt lei av norske menn/damer er dårlige partnere.

Videoannonse
Annonse
Gjest gjesta
Skrevet

Byttet ut en nordlending med en østlending jeg da :wink:

Men sånn generelt så har jeg sans for nordlendinger. Må jo det da slekta er full av de...

Skrevet

Det har jeg gjort - og jeg fant ham i Oslo :ler:

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har en "utlending" jeg...(dvs..han kaller seg det,...selv om han har bodd her i over 16 år...) :)

Clea

Gjest Madley
Skrevet

Jeg for min del synes de nordnorske kvinnene er best da :ler:

Selv om jeg titt og ofte møter dem som ikke inngår i kategorien "best"

Gjest Sørpå
Skrevet

Jeg kan faktisk styre min begeistring for nordlendinger. En del av de er ikke spesielt sympatiske i sin adferd, og mangler en del intelligens i sosiale sammenhenger. Forresten, de som fortsatt bor der oppe, er merkbart triveligere enn de som har flyttet sørpå, syns jeg. Av en eller annen merkelig grunn. Kan det være evolusjonen som støter vekk de dårlige individene i flokken? :wink:

Det er nok ikke tilfeldig at det er valgt nettopp en nordlending til rollen som en særdeles ufordragelig fyr i VG-reklamen fra badstua. Han tar til de grader den litt ufyselige nordlendingen på kornet.

Gjest Madley
Skrevet

Hehe...Var det ikke et tv program for litt siden som handlet om alle fordommene man har mot de ulike landsdelene?? Med han fra Rorbua?

Jeg synes at en tulling er en tulling uansett om h*n er fra Bodø, Tronheim, Bergen, Tromsø, Jerusalem, Beijing og Nordpolen...

Gjest Sørpå
Skrevet

Jeg synes at en tulling er en tulling uansett om h*n er fra Bodø, Tronheim, Bergen, Tromsø, Jerusalem, Beijing og Nordpolen...

Jeg er enig i at det finnes tullinger, eller usympatiske personligheter, i alle landsdeler. Men uten at jeg sitter med noen pålitelig statistikk, så må jeg innrømme at det virker som det er en noe høyere andel blant nordlendinger?

Gjest Madley
Skrevet

Jeg tror, at alt etter hvor man kommer fra så er man en del av enn kultur. Stedet man vokser opp på har mye å si for hvordan man oppfører seg. I Nordland så er man mere rett frem og sier det som faller en inn, enn man gjør i f.eks Oslo.

Når jeg møter mennesker som jeg synes er rare eller ufordragelige, så henger det ofte sammen med at de er veldig ulike meg og min måte å være på. Det man ikke skjønner, fyrkter man mener jeg at en vis mann eller dame har sagt..

Legg merke til at jeg skrev "Jeg tror"!!!

Altså ingen vitenskapelig utlegning...Bare mine tanker om emnet..Men nå er vi forøvrig laaaaaangt utenfor tema :oops: Sorry Optimist

Skrevet

Har problemer med dialekten, jeg. Vet dessuten ikke om én sexy nordlending.

Gjest Fighter
Skrevet
Har problemer med dialekten' date=' jeg.[/quote']

Har skrevet det før, og skriver det jgerne igjen: det er mange dialekter i Nord-Norge!

Nei, nei. Deg om det. Jeg synes mannen min er veldig sexy og ser stadig andre sxy mannfolk her :wink:

Skrevet

Vet at det er mange dialekter der og jeg har problemer med alle sammen. Og det finnes sikkert sexy nordlendinger, men jeg har ikke møtt noen. Vet ikke om noen nordlendingskjendiser som jeg kunne tenke meg å sette tenna i, heller.

Skrevet

Synes nordlendinger er ålreite jeg da (men er vel inhabil siden jeg er en selv)........men jeg endte opp med en kjekk trønder i stedet :sjarmor:

Skrevet
Synes nordlendinger er ålreite jeg da (men er vel inhabil siden jeg er en selv)........men jeg endte opp med en kjekk trønder i stedet :sjarmor:

Da tar jeg det tilbake.

Skrevet
:ler: Så ikke at det var du som skrev det innlegget en gang :ler:
Gjest Oslojenta
Skrevet

Sikkert masse greie nordlendinger, men noen ser ut til å ha en masse mindreverdighetskomplekser når de inntar hovedstaden...og er raske til å fortelle hvor ille søringan behandla dem på 60-tallet osv. Og hvor lite peiiling vi har på Nord-Norge osv (litt sånn Lars Andreas Larsen...)

Studerte sammen med en jente i utlandet som var sånn og gikk og sa det til alle der....høh...

Skrevet
Finn en nordlending :)

Nordnorske menn er best fordi:

- de har masse humor og selvironi.

- de er tydelige og vet hva de vil.

- de har peiling på fisk og god mat.

- de ordner ting selv og er meget praktiske.

- de er glad i Nord-Norge og vakker natur.

Akkurat nå for tiden kan jeg være tilbøyelig til å være enig. :sjarmor:

Skrevet

Har selv vært borti en nordlending en gang- og min endelige konklusjon er, nei takk :ler:

Skrevet
Vet at det er mange dialekter der og jeg har problemer med alle sammen.

... og hvorfor ble jeg ikke overrasket over å se at du skriver bosted Oslo under avataren :ler: ? Vi i Oslo må skjerpe oss når det gjelder å forstå andres dialekter! Vi tar det som en selvfølge at alle forstår oss...

Selv synes jeg dialektene, spesielt tromsøværing er sexy. Men min egen erfaring med nordlendinger var ganske katastrofal uten at alle behøver å være drittsekker av den grunn :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...