AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #1 Skrevet 28. november 2013 Vi har en 8 år gammel Cairn Terrier, i det siste har han begynt å drikke så mye. Han drikker mer enn før, så jeg begynner å mistenke at han har fått diabetes. Har bestilt dyrlegetime til ham, så skal til dyrlegen i slutten av neste uke. Om de finner ut av at han har diabetes, er det enkelt å holde i sjakk? Får de insulin de også? jeg håper jo for all del ikke at han har diabetes, men tanken skremmer meg litt! Noen med erfaring? Anonymous poster hash: 87ea4...0ff
AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #2 Skrevet 28. november 2013 Ja, hunder med diabetes kan få insulinbehandling. Men om hunden har diabetes ville jeg nå først og fremst kuttet ut kornnbasert tørrfôr sporenstreks, og heller fôret kjøtt. Det enkleste er jo Vom og Hundemat (rå farse av kjøtt, ben og innvoller, alt hunden trenger [med unntak av fiskeolje om man ikke velger den med laks]). Alternativt kan man sette sammen maten selv, av 80% kjøtt, 10% innvoller (nyrer, lever etc) og 10% spiselige ben. Det krever ikke så mye når man har liten hund. Greit å unngå karbohydrater til en diabetespasient. Ellers kan det jo være mye annet, trøbbel med nyrer eller lever, urinveisinfeksjon, nyrestein, etc. Innen veterinærtimen bør du tenke over om dette var en brå endring, eller snikende, hvor lenge det har vart, hvor stor forskjellen er, om han tisser mer eller oftere, om urinen har endret karakter (mørkere/lysere/spesiell lukt), om det har vært andre endringer i livet hans som kan føre til mer drikking (fôrbytte, mer mosjon, stress, etc). Lykke til, håper veterinæren finner noe som er kjapt og lettvint å kurere Anonymous poster hash: 7271b...534
AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #3 Skrevet 28. november 2013 kan godt være han har cushings... har han også hårløse områder? lykke til hos veterinæren Anonymous poster hash: 2df5c...707
Minnie Mus Skrevet 28. november 2013 #4 Skrevet 28. november 2013 Jeg har et vennepar som har hund med diabetes. Merket det pga at hun drakk mye og tisset veldig ofte og ukontrollert og hun gikk fort ned i vekt. Dro til dyrlegen å tok noen prøver som da viste diabetes. Hunden må gå på et spesialfor for diabetes og insulinsprøyte hver dag. Dette er et par år siden nå, å hunden lever i beste velgående, frisk og glad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå