Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vunnet to auksjoner på Ebay på to dyre varer. Litt impulskjøp egentlig. Nå som jeg ser på kontoen min og tanken på at jeg skal tilbringe bursdagen min i utlandet for en hel uke, ser jeg at det var ikke så smart å kjøpe det.

Problem 1: http://www.ebay.co.uk/itm/261333946659

Ekte hvit gull men er litt skeptisk m.t.p at selgeren fortalte meg at den er verdt mer enn den ble solgt for - og hun kunne ikke sende meg et klart bilde av merkningen på ringen. Så jeg er litt i tvil om den er ekte.

Også er det denne her: http://www.ebay.co.uk/itm/251384823922

Jeg er ingen storbruker av parfyme - driter lagt i om det er Chanel eller H&M, men jeg kjøpte denne til min mor. Hun har bursdag tidlig neste år, men hun bruker opp parfyme så rimelig fort. Det er vanskelig å gi slipp på den fordi jeg vet at denne blir solgt for MYE mer.

Burde jeg ikke kjøpe noen av de?

Anonymous poster hash: db936...0cd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel forsent nå. Om jeg ikke husker helt feil så MÅ man vel kjøpe tingen om man vinner en budrunde på ebay.

Anonymous poster hash: 1540b...857
  • Liker 5
Skrevet

du har vel vunnet budrundene, så det er vel for sent å tenke sånn?

• Liker 1
Skrevet

Misforstår jeg nå, eller har du allerede vunnet disse auksjonene? I så fall er det jo ikke fritt frem for å trekke seg, akkurat.

Anonymous poster hash: 9ad64...e74
  • Liker 5
Skrevet

Budene er bindende.

Anonymous poster hash: c4853...5bc
  • Liker 4
Skrevet (endret)

Uansett, jeg var inne på tysk ebay en gang, og endte opp med å kjøbe festivalbilletter for 10.000kr med ett uhell. Det står at et kjøp er bindene, men jeg sendte mail til selger og sa jeg var en dum nordmann som hadde gått på en smell. Alt ble heldigvis kanselert. Du kan jo prøve det? Men du kan ende med å bli utestengt fra ebay.

Endret av elentari
Skrevet

Budene er bindende.

Anonymous poster hash: c4853...5bc

Misforstår jeg nå, eller har du allerede vunnet disse auksjonene? I så fall er det jo ikke fritt frem for å trekke seg, akkurat.

du har vel vunnet budrundene, så det er vel for sent å tenke sånn?

Det er vel forsent nå. Om jeg ikke husker helt feil så MÅ man vel kjøpe tingen om man vinner en budrunde på ebay.

Anonymous poster hash: 1540b...857

Ja det er''bindende''. Verste som skjer er at man blir utestengt, men da bare lager jeg en ny konto. No biggie...

Skrevet

Ja det er''bindende''. Verste som skjer er at man blir utestengt, men da bare lager jeg en ny konto. No biggie...

Åja, du var en drittsekk. Da stiller saken seg annerledes.

• Liker 9
Skrevet

Åja, du var en drittsekk. Da stiller saken seg annerledes.

:fnise: Ja, sure. Sånn som jeg ser på det trenger de bare å legge det inn på nytt (noe de får gratis hvis jeg trekekr meg). Ingen kan tydeligvis svare på spørsmålet mitt - typisk KG AT ALT MÅ KRITISERES.

Skrevet

Hvis det er mulig ville jeg valgt bort ringen, i hvertfall når du ikke vet om den er ekte også.

Anonymous poster hash: 21138...9ce
Skrevet

1: Du må jo undersøke om ting er ekte før du byr

2: Du må vurdere hvor mye tingen er verdt for deg og sette deg et tak før du byr

Anonymous poster hash: 7139d...e0d
Skrevet

Ringen synes jeg var fin, og tror jeg ville tatt sjansen på at er ekte. Det er jo ikke en formue, og den er nok verdt mer hvis ekte. Parfymen hadde jeg ikke giddet; en hundrelapp over tollgrensa, og det er mye tilbud på parfyme på nettet. Men kjøpt er kjøpt mener nå jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...