Gå til innhold

Nye bilder fra Irak

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

De bilder som er vist i den siste tid fra Irak er helt motbydelig. Og ikke tro at vi har sett det verste enda.

Krigsfanger har rettigheter. Usa som skal være best i verden på alt. De er de verste.

Leste uttalelsen til en av soldatenes mødre: Hennes datter sier det er kun utført barnslig moro. ?!? Jeg spyr.

Alle kriger fører noen svin med seg. Dette skjer i alle kriger, men det er vel første gang vi har fått det så detaljert.

Jeg orker snart ikke lese om det. Hva har dette gjort med disse kvinner og menn? Vi kan vel ikke forestille oss det engang.

At disse soldatene får straff? Neppe noe som står i forhold til ugjerningene de har begått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Esther/Ikke innlogget

Hva med de såkalte "tyskertøsene" fra krigens dager - de ble mobbet, skampklipte, måtte gå gjennom folkemengder som spytter på dem - det er faktisk ikke så veldig mange år siden og det har satt dype spor på de kvinnene og barna som var ofre ...

Hva med norske soldater i Kosovo - det har faktisk vært vist ganske skremmende bilder derfra også ... men det er så mye lettere å kritisere andre ... nordmenn er ikke bedre ...

Visst er det grusomt å se på ... men vi må ikke sitte i glasshus og kaste stein - det virker bare tåpelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Hva med de såkalte "tyskertøsene" fra krigens dager - de ble mobbet, skampklipte, måtte gå gjennom folkemengder som spytter på dem - det er faktisk ikke så veldig mange år siden og det har satt dype spor på de kvinnene og barna som var ofre ...

Hva med norske soldater i Kosovo - det har faktisk vært vist ganske skremmende bilder derfra også ... men det er så mye lettere å kritisere andre ... nordmenn er ikke bedre ...

Visst er det grusomt å se på ... men vi må ikke sitte i glasshus og kaste stein - det virker bare tåpelig.

Enig, vi har våre svin på skogen vi også. Derfor gjelder det å ta lærdom av det som skjer nå. Plugge det inn i den menneskelige bevissthet, slik at kommende generasjoner ikke gjentar dette.

Overgrep på menneskeheten skjer overallt, desverre. :-(

Nei, la oss ikke glemme....

Postmannen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
De bilder som er vist i den siste tid fra Irak er helt motbydelig. Og ikke tro at vi har sett det verste enda.

Krigsfanger har rettigheter. Usa som skal være best i verden på alt. De er de verste.

Leste uttalelsen til en av soldatenes mødre: Hennes datter sier det er kun utført barnslig moro. ?!? Jeg spyr.

Alle kriger fører noen svin med seg. Dette skjer i alle kriger, men det er vel første gang vi har fått det så detaljert.

Jeg orker snart ikke lese om det. Hva har dette gjort med disse kvinner og menn? Vi kan vel ikke forestille oss det engang.

At disse soldatene får straff? Neppe noe som står i forhold til ugjerningene de har begått.

Det at soldater læres opp til å drepe og torturere, foregår også her i Norge. Telemarksbataljonen er et godt exempel på dette. Opplæringen til denne bataljonen foregår i full tråd med Nato's (eller skal vi si Amerikanernes) nye politikk, dvs være en mer angrepspakt enn en forvarspakt.

Jeg har også vært i militæret, men jeg lærte aldri å drepe, kun å FORSVARE meg og Norge, og å overleve i vanskelige situasjoner (trenet spesiellt for vinteroperasjoner) - en stor forskjell...

Postmannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen dager siden sto det i VG om en undersøkelse som viste at 30% av nordmenn eller så syntes det var greit at sivile, dvs. kvinner og barn, ble drept i krig. En forbausende høy prosent syntes også at tortur var akseptabelt i en krigssituasjon.

Jeg synes hele saken har mye dobbeltmoral; i amerikanske fengsler (innenlands) blir innsatte daglig banket opp, voldtatt og drept, kanskje helst av andre innsatte men likevel.. I kvinnefengsler er det ikke uvanlig at mannlige fangevoktere voldtar kvinnelige innsatte, noenganger blir kvinnene gravide. I filmer osv. er det vanlig å se vitsing som går på at den som avhøres må samarbeide for å unngå fengsel hvor voldtekter venter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...