Gå til innhold

Auschwitz-men hvor flyr man til osv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bestemt meg for å ta turen til Polen for å besøke Auschwitz. Er en opplevelse jeg vil ha med meg i livet. Men er usikker hvor man flyr til og hvor det ligger i den byen? Må man bo i sentrum? Er det uten for sentrum?

Tar imot tips ol fra folk som har peiling :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener å huske at det er et stykke utenfor sentrum. Vi bodde i krakowsentrum og tok buss til Auscwitz

Anonymous poster hash: f0598...20a
Gjest bustyvel
Skrevet

Kombiner det med Krakow, dit kan du fly, bo og oppleve mye fint, og så kan du ta buss ut til leirene, det ligger litt utenfor byen.

Skrevet

At folk aldri lærer. 5-6 millioner døde til nå, men allikevel skal folk fortsette å reise dit. Frivillig!

• Liker 1
Skrevet

Fly til Krakow. De fleste hotellene (regner jeg med) har guidet busstur til Auschwitz og Birkenau. Det ligger en times tid utenfor Krakow by.

Anonymous poster hash: be7df...f4c
Skrevet

Krakow er nærmeste storby. Det er ikke så langt å reise til leirene derfra. Og skal du til Krakow bør du også få med deg saltgruvene.

God tur!

Anonymous poster hash: 15ecb...d46
Skrevet

Det er en sterk opplevelse å besøke Aushwitz-Birkenau. Råder deg til å lese så mye du kan om stedet før du reiser. Husk at dette ikke er stedet for en gææærne jentetur og vær forberedt på gråtende mennesker.

Du flyr til Krakow i Polen med feks. Norwegian. Turen derfra til leiren er vel en drøy halvtime så vidt jeg husker.

Skrevet

Bare det å minne hvert enkelt offer er nok til å dra dit. Hvert eneste år.

Anonymous poster hash: fa449...54c
  • Liker 3
Skrevet

At folk aldri lærer. 5-6 millioner døde til nå, men allikevel skal folk fortsette å reise dit. Frivillig!

Prøver du å være morsom, eller er du bare dum?

Uansett en major fail.

Anonymous poster hash: a158f...c65

• Liker 4
Skrevet

Krakow, bodde midt i sentrum og tok en guide/taxi dit. Veldig bra. Taxisjåføren brukte vi hele uken, og han hadde mye kunnskap om plassene vi dro og hadde dvd-spiller i bilen og spilte av korte videoer for oss om krigen og andre ting om leirene.

Anonymous poster hash: 1fe38...09e
Skrevet

Jeg var der tidligere i år. Bodde i Krakow sentrum og fikk hotellet til å bestille minibuss (vi var 6 personer) som kjørte oss både til og fra. Kjøreturen tar 50 - 60 minutter fra sentrum. Anbefaler deg å reise forholdsvis tidlig for også å få tid til Birkenau. Det er bare få minutters kjøring mellom Auschwitz og Birkenau, dere bruker helt sikkert mest tid på førstnevnte.

Da vi ankom Auschwitz bestilte vi egen guide i stedet for å gå på egenhånd eller følge en veldig stor gruppe. Dette er absolutt å anbefale, selv om vi måtte vente en liten time før guiden var klar. Hun var også med oss videre til Birkenau. Fikk utrolig mye ut av turen med personlig guide og betalte ikke mye for hele dagen. Sterk opplevelse som jeg nok ikke kommer til å gjenta. Er nok å være der den ene gangen.

Anonymous poster hash: b44fb...38b
Skrevet

Da jeg besøkte Auchwitz, bodde vi i Krakow på et hotell som hadde guidet tur med buss dit. Og ja, vi fløy direkte fra Gardermoen til Krakow.

Og når du først er der i Krakow(om det er der du vil dra), så besøk saltgruven! Verdt å se :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...