Gå til innhold

Samlivsbrudd, Barn på 6 mnd jul

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker litt tips og råd, hva mann skal gjøre.

Jeg og "kjæresten" er vekke fra hverandre, hun trenger tid, mye har skjedd, vi har hatt 3 fine år sammen, vi har fått oss et barn som nå er 6mnd.

Det jeg kjenner på meg er at jeg ikke vil ferie første jula uten gutten min på 6mnd. Hva kan jeg gjøre ? hun vil ha avstand en stund, for og tenke hva hun vil videre, men da føler jeg at dette går utover meg, siden jeg sikkert ikke for ha sønnen min i jula.

What to do ?!

Anonymous poster hash: 260d7...7dc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oppfører dere voksent og feirer den dagen sammen som venner eller deler dagen i to..

Anonymous poster hash: c6d54...f72

• Liker 7
Skrevet (endret)

Ja, det er det jeg prøver og si til henne. Men hun har kjørt seg fast på at hun trenger tid, og vil ikke diskutere jula. Jeg er da redd for når jula kommer, hører jeg ingenting, og får ikke ha sønnen min.

Og begge vil nok ha han julekvelden

Endret av tep2
Skrevet

Selvfølgelig er det moren som skal ha sønnen den første jula når han bare er 6 måneder. Det første året skal barnet bo hos mor (så lenge hun er skikket), og far må ha samvær hos mor. Det er altfor tidlig med annenhver uke-ordning og annenhver helg.

Anonymous poster hash: 6ca1e...8b3
  • Liker 6
Skrevet

Tatt alderen på ungen i betraktning så skal han være hos moren sin. Så lenge han er så liten så har du ingenting du skulle ha sagt.

Helt enig med anonym over her.

• Liker 7
Skrevet

Du får tenke på at neste jul er det din tur og da er sønnen din mye eldre. Både han og du vil få mye mer glede ut av jula til neste år, enn dere ville fått nå i år :)

• Liker 1
Skrevet

Så det dere mener da, er at pga hun trenger tid, så ska ikke jeg få ha han på julekvelden ? Dette virker for meg helt uakseptabelt. Hun kan godt få ungen med seg på kvelden, hjem til sin familie, men, jeg ska nå ha tid med barnet i jula.

Anonymous poster hash: 260d7...7dc
  • Liker 2
Skrevet

Ungen er 6 mnd. ammer hun ikke?

En så liten baby skal slippe reisetid og stress når den er så liten. Skjønner du ikke det så er jeg i tvil om du er skikket som far.

• Liker 4
Skrevet

Ungen er 6 mnd. ammer hun ikke?

En så liten baby skal slippe reisetid og stress når den er så liten. Skjønner du ikke det så er jeg i tvil om du er skikket som far.

Er ikke snakk om mer enn 20min reisetid. Jeg har allerede sønnen min annen hver dag, 4-5timer, da pumper moren seg. Da kan hu vel gjøre dette de 4-5 timene ? den 24 ?

• Liker 2
Skrevet

Uansett synes jeg ikke du skal lage bråk ang. dette.

Det faller bare tilbake på deg selv.

• Liker 1
Skrevet

Uansett synes jeg ikke du skal lage bråk ang. dette.

Det faller bare tilbake på deg selv.

Det sier seg selv du synes. Jeg skal også ha sønnen på overnatting. Så moren pumper seg godt, det er ikke det spørsmåle er. Gutten har det kjempe bra begge plasser. Spørsmåle mitt er tips på hvordan man skal gå fram. Sånt at begge parter er fornøyd, å sånn kvinne forkjempere som noen av dere er, at det er kun dere som skal ha ungen kan dere bare legge av med.

Skrevet

Selvfølgelig skal han ikke gi seg, bare fordi han er mannen og hun er moren. Det er ikke han som lager bråk når han ber om å finne en ordning som virker for begge, det er hun som lager bråk når hun nekter å kommunisere rundt det.

Hvis barnet alelrede tilbringer 4-5 timer med far annenhver dag, så er det ingen holdepunkter for å si at dette ikke går greit også i jula.

• Liker 16
Skrevet

Selvfølgelig skal han ikke gi seg, bare fordi han er mannen og hun er moren. Det er ikke han som lager bråk når han ber om å finne en ordning som virker for begge, det er hun som lager bråk når hun nekter å kommunisere rundt det.

Hvis barnet alelrede tilbringer 4-5 timer med far annenhver dag, så er det ingen holdepunkter for å si at dette ikke går greit også i jula.

TAKK! Den trengte jeg. Probleme er jo dialogen mellom meg og moren (evt kjæresten). Jeg har 2 interesser jeg må beskytte, jeg vil fikse forholde mellom meg og henne + jeg har en interesse for og ha sønnen min mest muligt, og der går det en tynn linje som fort kan krysses.

Skrevet

Her er jeg helt på linje med TS, han har allerede barnet 4-5 timer annenhver dag, ser ikke at dette skulle være noe vanskeligere i jula enn ellers. Vanskeligere å se hvordan dere skal løse dette rent praktisk, vet jo ikke om dere er gift eller bare samboere, om dere offisielt har flyttet fra hverandre osv. Hvis dere bare er kjærester, ikke samboere, må det jo først på det rene om dere har delt foreldrerett i utgangspunktet og hvis ikke må du jo kontakte rette myndighet for å få dette ordnet

Lykke til :hug:

• Liker 6
Skrevet

Her er jeg helt på linje med TS, han har allerede barnet 4-5 timer annenhver dag, ser ikke at dette skulle være noe vanskeligere i jula enn ellers. Vanskeligere å se hvordan dere skal løse dette rent praktisk, vet jo ikke om dere er gift eller bare samboere, om dere offisielt har flyttet fra hverandre osv. Hvis dere bare er kjærester, ikke samboere, må det jo først på det rene om dere har delt foreldrerett i utgangspunktet og hvis ikke må du jo kontakte rette myndighet for å få dette ordnet

Lykke til :hug:

Takk. Vi har 50-50, men da barnet ammer, sover han hos sin mor. Dette går helt greit for meg, litt vanskeligt i begynnelsen, men det kommer seg. Vi var samboere, så skal vær delt ansvar da ? Folk vet ikke om det, er kun de nærmeste som vet at det er "pause"

Takk for svar :)

Skrevet

Jeg har vært alene med to.. Jeg er mor..

Mødre spiller på sin egen egoisme i starten. Men du er likestilt med mor, dele dagen pga amming bør være den naturlige løsningen.

Anonymous poster hash: c6d54...f72

• Liker 3
Skrevet

Skal virkelig moren pumpe seg for at far skal ha samvær med en baby? Likestillingen har gått for langt..

• Liker 3
Skrevet

Skal virkelig moren pumpe seg for at far skal ha samvær med en baby? Likestillingen har gått for langt..

Tosk, det må vel være av begges interesse at han får morsmelk ?

• Liker 1
Skrevet

Det er klart barnet skal få være med sin far!

Mange går ut i jobb når barnet er 6-7 mnd og så går far ut i permisjon og tilbringer tid med barnet.

Synes du har fått en del gode svar, og tenker at om ikke annet bør det være fleksibilitet nok til at han kan være hos deg noen timer på formiddagen og så med mor på kvelden. Om det funker i hverdagen er det kun egoisme hos mor det går på.

• Liker 5
Skrevet

har dere vært til megling?

Ganske sikker på at dere får beskjed om at overnatting ikke er og annbefale på en stund ennå.

Det er annbefalt ofte samvær på timesbasis på så små barn.

Noen barnefedre er såpass egiostiske så dem kjører på uten tanke på barnets beste.og du virker ganske så MEG og MITT HER.

Du sier du har intresse av og ordne opp i forholdet til mor?Du gjør ikke det ved og presse henne /krangle deg til dette iallefall.

Du sier at hun vil være aleine osv.kan hun ha en fødselsdepresjon?

Har hun det,forstår hun antagelighvis ikke det selv engang..

Vil hun kun være aleine og murer seg inne med barnet kan dette være en mulighet.

Ikke driv og push henne iallefall.da dytter du henne enda lengre ifra deg.

Anonymous poster hash: 7353e...a5d
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...