Gå til innhold

Mye sykdom etter bhg start

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Noen tips?

Frøkna startet i bhg 4. November, gikk der en uke før hun var syk en uke. Så hadde hun en hel uke i barnehagen. Tirsdag uken etter (denne uken) hadde hun øyekatarr da vi hentet henne og igår kom feberen også.

Føler så med henne, og har dårlig samvittighet ovenfor jobben..

Endret av Orchideae
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt normalt, og ingenting man kan gjøre noe med.

Anonymous poster hash: d728c...a21
  • Liker 3
Skrevet

Det er bare å bli vant med det jo før jo heller. Hos oss hadde mannen brukt opp sine ti sykedager før det første halvåret var gått.

Anonymous poster hash: 0109a...5c0
Skrevet

Barnehagen er en smittebombe.

Har aldri hatt så mye sykdom som da ungen gikk i barnehage. Det gikk i ett.

• Liker 1
Skrevet

Det er typisk ved oppstart i barnehage. En "overgangsfase", men for de fleste blir det bedre litt etter hvert

Skrevet

Jenta vår begynte i en ny barnehage, og det resulterte i mye fravær i min nye jobb ila høsten. Fælt med den dårlige samvittigheten ovenfor jobben, ja absolutt. Så ikke for meg at en ny barnehage kunne medføre ny runde med nye sykdommer, denne trodde jeg vi var ferdig med.

Men slik er det bare, noen barn blir mer syke enn andre. Og selvsagt sender man ikke syke barn i barnehagen. God bedring :)

Anonymous poster hash: b954c...c29
Skrevet

Helt normalt med en del sykedager i starten. Feber, omgangssyken, øyekatarr, diverse andre barnesykdommer. Det blir bedre!

Skrevet

Typisk ved oppstart i barnehagen, og spesielt nå mot slutten av hausten. Første hausten var poden her òg mykje sjuk - og så klarte han ofte å smitta meg òg :forvirret: - men etter dette har det vore "normalt" med fravær, og me har aldri brukt opp sjukt barn-dagane. Så ikkje ta sorgene på forskudd. ;)

Skrevet

Normalt og sunt! I løpet av den første tiden i barnehage får de alle de tingene de ellers hadde kommet til å få senere uansett og får bedre immunforsvar. Kanskje lurt å gardere seg med besteforeldre eller andre som kanskje kan stille opp når sykedagene begynner å renne ut.. og kanskje snakke med arbeidsgiver og si at man har innkjøring i barnehage, slik at det kan bli litt mer fravær en periode.

• Liker 1
Skrevet

Sånn er det for de voksne som starter å jobbe i ny barnehage også. Det går seg sikkert til, bare prøv å vær tålmodig :)

• Liker 1
Skrevet

Slik er det her også. Heldigvis er jeg hjemme i permisjon, så jeg slipper å ha dårlig samvittighet overfor jobben. Men jeg synes synd på barnet da.

Forebygger ved å gi tran og sanasol, kler godt på, spiser sunt og stresser lite. Utover det får jeg ikke gjort stort, men det gir meg bedre samvittighet å vite at jeg gjør mitt beste.:)

Anonymous poster hash: 9c818...06e
Skrevet

Jenta vår var veldig mye syk det første halvåret i barnehage. Veldig slitsomt! Men siden har hun vært lite syk. Nå husker jeg faktisk ikke sist hun var borte pga sykdom, men var kanskje i februar/mars en gang. Så trøsten er: det blir bedre!

Skrevet

Du kan trøste deg med at du får ny "kvote" med sykedager allerede 1. januar, og at etter denne høsten vil det mest sannsynlig (*bank i bordet*) ikke bli like ille igjen. Det er dessverre sånn det er ved barnehagestart. Men det er absolutt ikke noe moro mens det står på, verken for dere eller for vesla som skal gjennom dette. *Klem*

Anonymous poster hash: 057a4...7e9
Skrevet

Helt vanlig i den alderen, fordi immunforsvaret deres ikke er utviklet samt at barn lett tar seg på øyet ved irritasjon, så tar de borti en leke / et annet barn og det smitter veldig fort i tillegg.

Skrevet

Sånn er det her også. Minsten har vært syk annenhver uke siden august. Jeg er student, så ingen arbeidsgiver å tenke på. Men slitsomt såklart, og syns veldig synd på han som er syk så mye :(

Skrevet

Sånn er det for de voksne som starter å jobbe i ny barnehage også. Det går seg sikkert til, bare prøv å vær tålmodig :)

Signerer. Ble syk i hver eneste praksisperiode på studiet og nå som jeg er i fast jobb går jeg fra forkjølelse til forkjølelse.

• Liker 2
Skrevet

Sønnen min var ekstremt mye syk i et helt år etter barnehagestart. Året etter var han ikke syk mer enn en gang.

Anonymous poster hash: 55136...96e

Skrevet

Første vinteren min datter gikk i bhg (hun fylte 1 år i november) var det kryss i taket og full jubel om hun var i bhg to uker i strekk uten sykdom.... Det skjedde nesten aldri!

Full medfølelse, men sånn er det nå engang.... Det skal legges til at nå er hun 8 år og ALDRI syk ;)

Skrevet

Har hatt lite sykdom men hun går i en såkalt "ren barnehage" hvor det er pålagt håndvask og spriting for både unger og ansatte.

Anonymous poster hash: 3ce3d...dc6
Skrevet

Har hatt lite sykdom men hun går i en såkalt "ren barnehage" hvor det er pålagt håndvask og spriting for både unger og ansatte.

Anonymous poster hash: 3ce3d...dc6

Da får barnet det mest sannsynlig når hun begynner på skolen eller når dere er andre steder med snørrete og syke barn. Jeg er nesten overbevist om at denne runden med sykdom styrker immunforsvaret til barna og at de som ikke har en slik runde en eller annen gang som små barn kan få en mye verre og lengre runde med sykdom når de blir litt eldre.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...