AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #1 Skrevet 28. november 2013 Har vært sammen med kjæresten i 2 mnd og det var jo kjærlighet ved første blikket. Vi har det VELDIG fint sammen. Han jobber mye og er likevel positiv og gir meg masse oppmerksomhet... Livet mitt er et helvete. Havnet plutselig i økonomiske problemer, ble 100 % alenemor, ingen barnebidrag og ingen fritid. Har jobb, men det er vanskelig å klare alt alene. Jeg er bare redd at han blir lei sutringen min og at jeg er ofte i dårlig humør. Prøver så godt jeg kan, men klarer ikke å late som alt er ok. Når vi er sammen så glemmer jeg alle problemene mine.Har dårlig sammvittighet pga han trenger fred og ro og ikke dette her. Han er helt uenig og sier at vi skal løse alle problemer i felleskap. Jeg er lei meg selv, lei å smile og late at alt er bra Anonymous poster hash: 4c287...d1d
Erazor Skrevet 28. november 2013 #2 Skrevet 28. november 2013 Du trenger ikke smile og late som at alt er bra. Kjæresten din har jo gitt uttrykk for at han ønsker å jobbe seg gjennom problemene sammen med deg. Da synes jeg ikke at du skal ha dårlig samvittighet. Det du derimot må passe deg for, er å uttrykke denne dårlige samvittigheten hele tiden. Om man hele tiden må høre utsagn av typen «stakkars deg som må hjelpe meg», «du må jo bli så lei av dette» og «hvordan orker du å holde ut med meg», så blir man gjerne veldig sliten av å hele tiden måtte bekrefte at man er der for den andre personen. Uttrykk i stedet takknemlighet og glede over at han vil hjelpe, det er mye mer givende for partneren. 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #4 Skrevet 28. november 2013 Han vil hjelpe meg økonomisk og det er det som plager meg. Det er vanskelig å ta imot pengene. Er ikke vant til det. Barnebidrag får jeg ikke pga eksmannen mistet jobben og nå har jeg ventet i 2 mnd på svar fra nav. Det blir sikkert bedre om et par mnd. Men jeg har det vanskelig nå, alt for mye som skjer på en gang . TsAnonymous poster hash: 4c287...d1d
Erazor Skrevet 28. november 2013 #5 Skrevet 28. november 2013 Han vil hjelpe meg økonomisk og det er det som plager meg. Det er vanskelig å ta imot pengene. Er ikke vant til det. Barnebidrag får jeg ikke pga eksmannen mistet jobben og nå har jeg ventet i 2 mnd på svar fra nav. Det blir sikkert bedre om et par mnd. Men jeg har det vanskelig nå, alt for mye som skjer på en gang . Snu litt på det. Om han hadde vært i en slik situasjon og du hadde hatt penger, hadde du ønsket at han skulle ta imot penger fra deg? Noen ganger må man bare svelge stoltheten og ta imot hjelp, selv om det ikke er enkelt. Husk at du også kan velge å ta imot pengene og føre regnskap med hvor mye du får fra ham. Så kan du eventuelt betale tilbake på et senere tidspunkt når du har orden i økonomien. Kanskje det vil føles bedre?
AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #6 Skrevet 28. november 2013 Tusen takk for gode råd. Jeg har vært veldig vanskelig de siste dagene og det plager meg veldig. Skal bare prøve å slappe av og åpne meg litt mer. Han er verdens snilleste og jeg har ikke lyst å pushe ham vekk. TsAnonymous poster hash: 4c287...d1d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå