Gå til innhold

Bitcoin - veien til rikdom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har etter hvert latt meg overbevise til å kjøpe Bitcoin. I går kjøpte jeg 6,7 Bitcoin for 40 000 kr. De har allerede begynt å stige i verdi!

Er det andre her som har hoppet på bølgen?

Anonymous poster hash: 67651...12e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er de verdt 47 000! Spennende å følge med :)

Skrevet

Hva er bitcoin?

En digital valuta opprettet i 2009. Prisen har steget enormt, men fortsatt er det få som vet om den, og det er ventet at prisen vil stige enormt fremover også. Fordelene med Bitcoin er mange. Blant annet er de ikke rammet av inflasjon. Det er ingen sentralbank som trykker flere penger slik at pengene dine mister verdi over tid. Du kan sende og motta pengene på null komma niks til og fra personer i hele verden. Mye raskere og billigere enn bankoverføringer. Koster så godt som ingenting.

1 Bitcoin koster nå omtrent 1000 dollar. Mange venter at denne prisen kan tidobles i løpet av kort tid.

Skrevet

Nå er de verst 50 000 kr. Jeg har altså tjent 10 000 kr på en dag. Kan virkelig anbefale dette investeringsobjektet.

Skrevet

Nå er de verst 50 000 kr. Jeg har altså tjent 10 000 kr på en dag. Kan virkelig anbefale dette investeringsobjektet.

....minus skatt. 28%. Som skattemyndighetene allerede har signalisert kommer neste år. Så da har du tjent 7200,- etter skatt. :-)

Anonymous poster hash: 6f900...c06

Skrevet

Hvor kjøpte du? Ga opp for en stund siden når jeg kun fant sider med wire transfer

Anonymous poster hash: d1ea4...94c

Skrevet

Og hvor mye tar mellomleddet?

Localbitcoins forbinder deg med en annen person, så hvis ikke du bruker mellommanntjenesten deres er det ikke noe mellomledd. Hvis du overfører med SEPA til Bitstamp er det også praktisk talt gratis fra flere norske banker.

Anonymous poster hash: f3c70...3f7

Skrevet

Localbitcoins forbinder deg med en annen person, så hvis ikke du bruker mellommanntjenesten deres er det ikke noe mellomledd. Hvis du overfører med SEPA til Bitstamp er det også praktisk talt gratis fra flere norske banker.

..men hvordan kan man da være sikker på at personen du kjøper bitcoin fra selger reelle bitcoins, og ikke svindel? Regner med når det ikke eksisterer skikkelig kontroll rundt dette, er det sårbart for svindel?

• Liker 1
Skrevet

..men hvordan kan man da være sikker på at personen du kjøper bitcoin fra selger reelle bitcoins, og ikke svindel? Regner med når det ikke eksisterer skikkelig kontroll rundt dette, er det sårbart for svindel?

Du bruker et program på datamaskinen eller mobilen for å motta og sende bitcoins. Hvis det sier at det er bekreftet at du har mottatt bitcoins så har du det, det er ikke praktisk mulig å forfalske dem.

Gjest Offensive Pie
Skrevet

Verden har altså ikke gått fremover siden 1637. Du har ikke tilfeldigvis lyst til å kjøpe en tulipan?

• Liker 3
Skrevet

Verden har altså ikke gått fremover siden 1637. Du har ikke tilfeldigvis lyst til å kjøpe en tulipan?

Tulipaner kan dyrkes i uendelige mengder og er utrolig upraktisk å bruke som betalingsmiddel. Det er med andre ord helt motsatt av bitcoins. Det er ikke sikkert Bitcoins blir den suksessen mange håper på, men i så fall vil det være fordi den erstattes av et liknende men bedre system.

• 3 uker senere...
Skrevet

En digital valuta opprettet i 2009. Prisen har steget enormt, men fortsatt er det få som vet om den, og det er ventet at prisen vil stige enormt fremover også. Fordelene med Bitcoin er mange. Blant annet er de ikke rammet av inflasjon. Det er ingen sentralbank som trykker flere penger slik at pengene dine mister verdi over tid. Du kan sende og motta pengene på null komma niks til og fra personer i hele verden. Mye raskere og billigere enn bankoverføringer. Koster så godt som ingenting.

1 Bitcoin koster nå omtrent 1000 dollar. Mange venter at denne prisen kan tidobles i løpet av kort tid.

http://e24.no/makro-og-politikk/bitcoin-kursen-er-halvert-paa-en-uke/22676733

:)

Anonymous poster hash: 24f3e...ebb

Skrevet

Nå er de verdt 47 000! Spennende å følge med :)

Nå er de verdt 20 000.

Virkelig spennende å følge med :)

Anonymous poster hash: 24f3e...ebb

Skrevet

hehe..du finner ikke en "valuta" i verden som halverer seg i verdi i løpet av en uka. Bortsett fra i Zimbabwe. :-)

Ser ut som en riktig boble dette her.

Hvor blir ts av? Du taper penger..

Kanskje kjøper jeg bitcoin når den har nådd 100 dollar. Plukke opp restene etter taperne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...