Gå til innhold

Dette med trening og forbrenning......

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går trente jeg på ellipsemaskin. Holdt på i ca. 30 minutter. Var kjempesliten og veldig svett. Da jeg så på hvor mye kalorier jeg hadde forbrent så sto det 169.

Det er jo ingenting! Det vil jo si at man må trene i timesvis for å forbrenne en kilo.

Kan det stemme? Syns det virker veldig lite.

Anonymous poster hash: 1fc77...f57
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde du da stilt inn vekta di? Man må ikke ta det som står for god fisk, det er mer som en veiledning. Men ja, det skal litt til det der med trening. Går tregt.

Anonymous poster hash: bd800...722

Skrevet

Jeg har aldri hatt noen tiltro til det der, men du må ikke glemme at det du ville "forbrent" av å ligge på sofaen kommer i tillegg til de 169.

Skrevet

Trening gjør man for å komme i form, eller holde seg i form.

Hvis man vil slanke seg bør hovedfokus være på kosthold, selv om det så klart er supert å trene i tillegg.

• Liker 3
Skrevet

Det går ikke an å stille inn vekta på den.

Blir litt skuffa bare. Er så sliten og føler jeg ikke har forbrent stort :(

Jeg spiser sunt i tillegg.

Skrevet

Det går ikke an å stille inn vekta på den.

Blir litt skuffa bare. Er så sliten og føler jeg ikke har forbrent stort :(

Jeg spiser sunt i tillegg.

Hvis du ikke kan stille inn vekten, regner de ut kalorier utifra en kvinne midt i 30 årene, på rundt 60-70 kilo. Selv veier jeg 53 kilo (168 cm høy), og jeg setter elipsemaskinen på nivå 8 og forbrenner 300 kalorier på en halvtime. Jeg ville anbefalt å bytte til et treningssenter som teller kalorier, evo fitness blant annet har veldig gode maskiner hvor du kan stille inn på vekt og alder.

Anonymous poster hash: 42870...c08

Skrevet

Hvis du ikke kan stille inn vekten, regner de ut kalorier utifra en kvinne midt i 30 årene, på rundt 60-70 kilo. Selv veier jeg 53 kilo (168 cm høy), og jeg setter elipsemaskinen på nivå 8 og forbrenner 300 kalorier på en halvtime. Jeg ville anbefalt å bytte til et treningssenter som teller kalorier, evo fitness blant annet har veldig gode maskiner hvor du kan stille inn på vekt og alder.

Det er en jeg har hjemme. Ellers er den kjempebra.

Skrevet

Det er en jeg har hjemme. Ellers er den kjempebra.

Kan du stille inn forskjellige nivåer? Eventuelt hvor mange? Og hvor mye veier du, og hvor gammel er du?

Skrevet

Kan du stille inn forskjellige nivåer? Eventuelt hvor mange? Og hvor mye veier du, og hvor gammel er du?

12 nivåer. Veier 74 og er 35 år.

Skrevet

12 nivåer. Veier 74 og er 35 år.

Høyde?

Og hvilket nivå løper du på? :)

Skrevet (endret)

Hold fokuset på kostholdet. Trening er en tilleggsting, som hjelper på, bruker jeg å tenke. Sunt kosthold = blir kvitt fett. Trening = gjør deg fastere (+ forbrenner) Det tar tid, men det går fortere om man spiser sunt & regelmessig og ikke altfor mye + trener regelmessig.

Endret av s@nd
  • Liker 1
Skrevet

Høyde?

Og hvilket nivå løper du på? :)

173 høy.

Jeg begynner på det laveste og øker til 5-6 etter jeg er varm.

Skrevet

Hold fokuset på kostholdet. Trening er en tilleggsting, som hjelper på, bruker jeg å tenke. Sunt kosthold = blir kvitt fett. Trening = gjør deg fastere (+ forbrenner) Det tar tid, men det går fortere om man spiser sunt & regelmessig og ikke altfor mye + trener regelmessig.

Ja, men syns det gikk så tregt ned så jeg begynt å trene.

Skrevet

173 høy.

Jeg begynner på det laveste og øker til 5-6 etter jeg er varm.

Da er jeg litt usikker på om du bare har forbrent 163 kalorier, igjen, spørs hvor lenge du varmte opp på nivå 1.

Men husk at jo mer du svetter på kondisjonstreningen, jo bedre jobb har du gjort. Dette er hva jeg anbefaler: Start oppvarming på nivå 3 i 6 minutter (hold litt tempo!), deretter 24 minutter på nivå 8 (og husk å fortsette å holde tempo uansett hvor tungt det er).

Ha en halvliter vann ved siden av deg under treningen. Du kan ta 1 minutt pause når du kommer til totalt 15 minutter, deretter ved totalt 20 minutter, og til slutt ved totalt 25 minutter.

For å oppnå gode resultater må du presse deg selv og kroppen din, etterhvert når du føler du begynner å mestre det, øker du motstanden :)

• Liker 2
Skrevet

Da er jeg litt usikker på om du bare har forbrent 163 kalorier, igjen, spørs hvor lenge du varmte opp på nivå 1.

Men husk at jo mer du svetter på kondisjonstreningen, jo bedre jobb har du gjort. Dette er hva jeg anbefaler: Start oppvarming på nivå 3 i 6 minutter (hold litt tempo!), deretter 24 minutter på nivå 8 (og husk å fortsette å holde tempo uansett hvor tungt det er).

Ha en halvliter vann ved siden av deg under treningen. Du kan ta 1 minutt pause når du kommer til totalt 15 minutter, deretter ved totalt 20 minutter, og til slutt ved totalt 25 minutter.

For å oppnå gode resultater må du presse deg selv og kroppen din, etterhvert når du føler du begynner å mestre det, øker du motstanden :)

Takk for gode tips. Skal jammen prøve med en gang :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...