AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #1 Skrevet 28. november 2013 Er det slik at hvis du ligger med en som har klamydia, eller hvis du selv har klamydia, så er det inn og ut og begge har klamdyia 100%? Anonymous poster hash: 23191...43a
Lea2 Skrevet 28. november 2013 #2 Skrevet 28. november 2013 Nei, men det er ganske smittsomt. Du er ikke garantert noen av delene.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #3 Skrevet 28. november 2013 Nei, men det er ganske smittsomt. Du er ikke garantert noen av delene. Skal prøve å forklare saken. Jeg har klamydia, skrev en tidligere innlegg angående dette. Min kjæreste og jeg har vært sammen i snart ett år. Før han lå jeg med en annen mann. Min kjæreste har ligget kun med EN person ifjor, og har testet seg for klamydia og har ikke hatt noe. Nå spurte jeg den personen før min kjæreste om han har testet seg, og han svarte at han testet seg etter meg og at han ikke har det. Så da er jo spørsmålet om min kjæreste har vært utro. Jeg har spurt flere ganger, og han sier nei. Må nevne at jeg hadde hatt sex med han før kjæresten 2 ganger. Det er så bittert å ikke engang vite hvem som lyver her. Eller om jeg kanskje hadde det før kjæresten men at jeg kanskje ikke smittet han andre. Anonymous poster hash: 23191...43a
Gjest Naria Skrevet 28. november 2013 #5 Skrevet 28. november 2013 Mulig jeg misforstår deg nå, men Klamydia er så smittsomt at det er umulig at du har hatt sex med han i et år uten at han har blitt smittet. (Dersom du var den som tok det med inn i forholdet.) Når det er sagt finnes det vel muligheter for at man spontant blir frisk igjen av en slik infeksjon, og at dere på den måten han ha smittet hverandre frem og tilbake.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #6 Skrevet 28. november 2013 Har kjæresten din testet seg nå da? Han er på vei til legen for å teste seg. Mulig jeg misforstår deg nå, men Klamydia er så smittsomt at det er umulig at du har hatt sex med han i et år uten at han har blitt smittet. (Dersom du var den som tok det med inn i forholdet.) Når det er sagt finnes det vel muligheter for at man spontant blir frisk igjen av en slik infeksjon, og at dere på den måten han ha smittet hverandre frem og tilbake. Ja, men hvis min tidligere partner ikke hadde noe klamydia, og jeg har klamydia, kjæresten tester seg nå og jeg VET han har klamydia. Er jo umulig å unngå. Men betyr det at han har vært utro? Eller lyver min forrige partner. Anonymous poster hash: 23191...43a
Lea2 Skrevet 28. november 2013 #7 Skrevet 28. november 2013 Det er ingen garanti for at han har vært utro. Du bør være forsiktig med å anklage ham. De forrige kan lyve eller en eller annen kan ha tatt en antibiotikakur i ettertid som har tatt knekken på klamydia.. Jeg tror jeg hadde tatt kuren og akseptert ting som de var. 1
Gjest Naria Skrevet 28. november 2013 #8 Skrevet 28. november 2013 Hvordan vet du at din tidligere partner ikke har Klamydia? Har han testet seg? Hvis ikke kan han jo være smittet uten å være klar over det. Det kan selvsagt også være at en av dem lyver, men det er umulig for oss å vite. Dette er grunnen til at jeg krever test av både meg og ny partner før kondomet kastes.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #9 Skrevet 28. november 2013 Det er ingen garanti for at han har vært utro. Du bør være forsiktig med å anklage ham. De forrige kan lyve eller en eller annen kan ha tatt en antibiotikakur i ettertid som har tatt knekken på klamydia.. Jeg tror jeg hadde tatt kuren og akseptert ting som de var. Greia er at han har vært utro en gang tidligere. Ikke noe fysisk. Men han nektet alt før jeg hadde masse bevis. Tenk om han lyver nå også? Jeg blir så paranoid Hvordan vet du at din tidligere partner ikke har Klamydia? Har han testet seg? Hvis ikke kan han jo være smittet uten å være klar over det. Det kan selvsagt også være at en av dem lyver, men det er umulig for oss å vite. Dette er grunnen til at jeg krever test av både meg og ny partner før kondomet kastes. Ja jeg spurte om han testet seg, og i følge han hadde han testet seg rett etter meg. Anonymous poster hash: 23191...43a
Gjest Naria Skrevet 28. november 2013 #10 Skrevet 28. november 2013 Det kan jo også hende at den forrige testet positivt, men at han synes det er flaut å innrømme? Jeg forstår at du blir skeptisk, men her vil du neppe aldri få noen svar du kan være helt sikker på. Du må rett og slett velge å stole på kjæresten din, eller gjøre det slutt.
Lea2 Skrevet 28. november 2013 #11 Skrevet 28. november 2013 Inkubasjonstiden er 5-14 dager. Smittefaren er 10-20% Kilde
AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #12 Skrevet 28. november 2013 Det kan jo også hende at den forrige testet positivt, men at han synes det er flaut å innrømme? Jeg forstår at du blir skeptisk, men her vil du neppe aldri få noen svar du kan være helt sikker på. Du må rett og slett velge å stole på kjæresten din, eller gjøre det slutt. Han har gjort det så vanskelig for å stole på ham .. jeg må nok bare si det som det er til han. Hvis han er ærlig om det nå, kan jeg prøve å tilgi, men hvis han lyver og sannheten kommer fram til slutt, da må det bli hade for alltid. Inkubasjonstiden er 5-14 dager. Smittefaren er 10-20% Kilde Okei, hva betyr det? Inkubasjonstid? Så det betyr at han jeg lå med mulighens ikke kan ha blitt smittet av meg siden det bare har vært 2 ganger? Anonymous poster hash: 23191...43a
AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #13 Skrevet 28. november 2013 Det du må ta med her er at klamydia er en bakterieinfeksjon, som kroppen vil bekjempe av seg selv etter 1-2 år. Dvs at man kan få det som kalles ping-pong smitte, hvor man smitter hverandre, den ene blir frisk, men får så smitten på nytt av partner. Så din forrige partner kan godt ha smittet deg, men selv blitt frisk innen han tok testen, feks. Om kjæresten din har det eller ikke er ikke så relevant i forhold til hvor det kommer fra. Han kan ha hatt det, og blitt frisk, eller du kan ha hatt det uten å smitte han. Det stemmer at smittbarheten er rundt 20% men dette er et gjennomsnitt. Det er også slik at enkeltpersoner kan være mer eller mindre mottagelige for ulike bakterier, noen mennesker er også naturlig resistente mot enkelte bakterier. Så man har aldri noen garanti for å overføre klamydia, samme hvor mange ganger man har sex. Inkubasjonstiden er tiden det tar fra man får bakterien, til sykdommen bryter ut og kan slå ut på en test. Dette betyr også at selv om kjæresten din tester negativt bør dere begge behandles samtidig, fordi bakterien kan ha blitt overført så nylig at den ikke slår ut. Anonymous poster hash: 35f3e...103
Lea2 Skrevet 28. november 2013 #14 Skrevet 28. november 2013 Inkubasjonstid er det samme som at om når du blir smittet av influensa, så kan det ta noen dager før det bryter ut. Så om du testet deg 2 dager etter den forrige kjæresten eller kjæresten din testet seg 4 dager etter forrige partner hadde smittet ham, så er det ikke sikkert det ble påvist smitte.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #15 Skrevet 28. november 2013 Det du må ta med her er at klamydia er en bakterieinfeksjon, som kroppen vil bekjempe av seg selv etter 1-2 år. Dvs at man kan få det som kalles ping-pong smitte, hvor man smitter hverandre, den ene blir frisk, men får så smitten på nytt av partner. Så din forrige partner kan godt ha smittet deg, men selv blitt frisk innen han tok testen, feks. Om kjæresten din har det eller ikke er ikke så relevant i forhold til hvor det kommer fra. Han kan ha hatt det, og blitt frisk, eller du kan ha hatt det uten å smitte han. Det stemmer at smittbarheten er rundt 20% men dette er et gjennomsnitt. Det er også slik at enkeltpersoner kan være mer eller mindre mottagelige for ulike bakterier, noen mennesker er også naturlig resistente mot enkelte bakterier. Så man har aldri noen garanti for å overføre klamydia, samme hvor mange ganger man har sex. Inkubasjonstiden er tiden det tar fra man får bakterien, til sykdommen bryter ut og kan slå ut på en test. Dette betyr også at selv om kjæresten din tester negativt bør dere begge behandles samtidig, fordi bakterien kan ha blitt overført så nylig at den ikke slår ut. Anonymous poster hash: 35f3e...103 Inkubasjonstid er det samme som at om når du blir smittet av influensa, så kan det ta noen dager før det bryter ut. Så om du testet deg 2 dager etter den forrige kjæresten eller kjæresten din testet seg 4 dager etter forrige partner hadde smittet ham, så er det ikke sikkert det ble påvist smitte. Så det er ikke SIKKERT at han har vært utro eller at noen av de lyver? For en lettelse! Anonymous poster hash: 23191...43a
AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #16 Skrevet 28. november 2013 Så det er ikke SIKKERT at han har vært utro eller at noen av de lyver? For en lettelse! Anonymous poster hash: 23191...43a Helt klart. Dersom dette er det eneste som får deg til å vurdere løgn/utroskap bør du slå det fra deg. Test dere omtrent samtidig, få en antibiotikakur og ta en ny test samtidig angitt tid etter kuren. Anonymous poster hash: 35f3e...103
Djungelvrål Skrevet 28. november 2013 #17 Skrevet 28. november 2013 Ikke for alle, jeg er immun. Lå med en i 3-4 mnd uten å bli smittet.
Lea2 Skrevet 28. november 2013 #18 Skrevet 28. november 2013 For å si det sånn... så er du like mye mistenkt for å ha vært utro som ham. Du vet at du ikke har vært utro og han vet kanskje at han ikke har vært utro også. Det blir ord mot ord og det er ikke særlig konstuktivt. Det KAN være at du har smittet ham med klamydia uten å vite at du hadde det. Det KAN hende han du hadde før kjæresten smittet deg.. eller at du smittet ham og at testen han tok ikke slo ut (eller at han lyver om resultatet).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå