Gå til innhold

Hjelp! Jeg skal på date for første gang på tre år!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på date for første gang på tre år, og jeg er livredd!

Vi møttes på et utested for en måned siden og siden har han med gjevne mellomrom sendt melding og spurt om jeg ville være med å finne på noe. jeg har hver gang kommet opp med en unnskyldning for at jeg ikke har hatt mulighet. (ofte eksamen, som jo har vært sant). Nå har jeg juleferie og ingen flere unnskyldninger å komme med.

Det er ikke det at jeg ikke vil treffe han igjen. For det vil jeg jo. Det er bare det at hele situasjonen skremmer meg! Mitt forrige forhold tok slutt for rundt et år siden. Vi hadde vært sammen i noen år, og forholdet endte ikke særlig bra. Vi var sammen litt for lenge, noe som endte med at jeg tydde til trøstespising og la på meg 12 kg, og han, ja, jeg kan vel bare si at vi ikke er venner den dag i dag.

Nå har jeg forøvrig gått ned 7kg og begynner å føle meg bra igjen. Jeg vet at kiloene ikke har alt å si, men det har noe å si, det kan vi ikke nekte for. Vennene mine sier at det er på tide å komme seg utpå igjen, men jeg er som sagt DRITREDD. Tenk om han ikke husker hvordan jeg ser ut. Tenk hvis han blir missfornøyd. Tenk hvis, tenk hvis. Alle dumme tanker en egentlig bare må gi drite i å tenke.

Jeg trenger litt tips fra dere fine folk. For jeg vil jo virkelig dette her, uansett om det kanskje ikke går så bra som jeg håper på. Jeg har jo ikke akkurat giftetanker eller noe slikt! hehe. Har dere noen bra datingtips? samtaleemner? flørtemetoder? Kleskoder? Hva som helst. Jeg er skikkelig noob på dette området og tar imot alle tips med åpne armer!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer med date! :)

Skjønner godt at du er litt engstelig, det er helt naturlig. Prøv for det første å senke forventningene. Går ikke dette bra kan du gå på date med andre senere. Finn noen klær som er behagelige å ha på og som du føler deg fin i. Ikke velg klær som begrenser hvordan du kan sitte, gå eller stå, eller som ikke er typiske deg (en pyntet versjon av deg :) ). Heller ikke noe du fryser i, da blir man i hvert fall anspent!

Vær nysgjerrig på ham, dere kjenner jo ikke hverandre, så det er jo et godt utgangspunkt for å stille spørsmål om alle de vanlige tingene (jobb, oppvekst, bosted, hobbyer osv.). Jeg datet mye en periode da jeg ble singel for noen år siden, og jeg opplevde aldri at det ble pinlig stillhet, enda jeg kan være sjenert. Det kan jo hjelpe å starte med å ta en øl eller å gjøre noe sammen. Middag vil jeg kanskje ikke anbefale om du er redd for at det skal bli klein stillhet.

Dette går bra, prøv å ha det hyggelig og ikke tenk for mye. Lykke til! :)

Skrevet

Jeg skal på date for første gang på tre år, og jeg er livredd!

Vi møttes på et utested for en måned siden og siden har han med gjevne mellomrom sendt melding og spurt om jeg ville være med å finne på noe. jeg har hver gang kommet opp med en unnskyldning for at jeg ikke har hatt mulighet. (ofte eksamen, som jo har vært sant). Nå har jeg juleferie og ingen flere unnskyldninger å komme med.

Det er ikke det at jeg ikke vil treffe han igjen. For det vil jeg jo. Det er bare det at hele situasjonen skremmer meg! Mitt forrige forhold tok slutt for rundt et år siden. Vi hadde vært sammen i noen år, og forholdet endte ikke særlig bra. Vi var sammen litt for lenge, noe som endte med at jeg tydde til trøstespising og la på meg 12 kg, og han, ja, jeg kan vel bare si at vi ikke er venner den dag i dag.

Nå har jeg forøvrig gått ned 7kg og begynner å føle meg bra igjen. Jeg vet at kiloene ikke har alt å si, men det har noe å si, det kan vi ikke nekte for. Vennene mine sier at det er på tide å komme seg utpå igjen, men jeg er som sagt DRITREDD. Tenk om han ikke husker hvordan jeg ser ut. Tenk hvis han blir missfornøyd. Tenk hvis, tenk hvis. Alle dumme tanker en egentlig bare må gi drite i å tenke.

Jeg trenger litt tips fra dere fine folk. For jeg vil jo virkelig dette her, uansett om det kanskje ikke går så bra som jeg håper på. Jeg har jo ikke akkurat giftetanker eller noe slikt! hehe. Har dere noen bra datingtips? samtaleemner? flørtemetoder? Kleskoder? Hva som helst. Jeg er skikkelig noob på dette området og tar imot alle tips med åpne armer!

Ååå, TS, jeg er så spent på hvordan det gikk! Oppdatering? :)

Skrevet

Har dere vært på date? :)

Skrevet

åå takk for svar!

Vi skal på date på tirsdag, så det er jo både spennende og skummelt på en og samme gang. Jeg vil helst unngå middag, det er kanskje noe av det kleineste jeg vet om. Vi får se hva det blir, men jeg skal oppdatere!! :)

Skrevet

åå takk for svar!

Vi skal på date på tirsdag, så det er jo både spennende og skummelt på en og samme gang. Jeg vil helst unngå middag, det er kanskje noe av det kleineste jeg vet om. Vi får se hva det blir, men jeg skal oppdatere!! :)

Ja, lykke til!:-)

Skrevet

Hvordan gikk det da? :-)

Anonymous poster hash: 311bb...239

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...