Gå til innhold

Til dere gutter/ menn om kjærlighetssorg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på en ting. Når et forhold tar slutt så virker det ofte som om gutter / menn kommer fortere over det enn damer gjør ? Eller er det ikke sånn? Hvordan var bruddet og kjærlighetssorgen for deg som mann ? Følelser og alt det der ?

Eller er det bare sånn at damer viser mye mer følelser og prater om det og menn holder ting inni seg ? Noen som har lyst å fortelle ?

Anonymous poster hash: 23d22...149
Videoannonse
Annonse
Gjest Sagarmatha
Skrevet

Jeg lurer på en ting. Når et forhold tar slutt så virker det ofte som om gutter / menn kommer fortere over det enn damer gjør ? Eller er det ikke sånn? Hvordan var bruddet og kjærlighetssorgen for deg som mann ? Følelser og alt det der ?

Eller er det bare sånn at damer viser mye mer følelser og prater om det og menn holder ting inni seg ? Noen som har lyst å fortelle ?

Mitt inntrykk er at det er motsatt. Kvinner er oftere bedre rustet til å komme over et brudd. Det finnes mange sosiale og biologiske faktorer som kan forklare dette. Kanskje viktigst er den seksuelle kapital.

Menn dveler ikke mindre enn kvinner selv om de snakker mindre om sine emosjoner. At menn kommer raskere over et brudd korrelerer dårlig med at menn i større grad utvikler rusproblemer og tar sine egne liv. Kanskje mange menn ikke har tilstrekkelige mekanismer til å håndetere slike situasjoner.

Til det du spør om. Brudd og sorg er jævlig. Du betaler tilbake med renter de gode opplevelsene du hadde som forelsket. For menn som kvinner handler det om å ta tiden til hjelp. Alt blir bedre med tid, og så dør vi.

• Liker 5
Skrevet

Mitt inntrykk er at det er motsatt. Kvinner er oftere bedre rustet til å komme over et brudd. Det finnes mange sosiale og biologiske faktorer som kan forklare dette. Kanskje viktigst er den seksuelle kapital.

Menn dveler ikke mindre enn kvinner selv om de snakker mindre om sine emosjoner. At menn kommer raskere over et brudd korrelerer dårlig med at menn i større grad utvikler rusproblemer og tar sine egne liv. Kanskje mange menn ikke har tilstrekkelige mekanismer til å håndetere slike situasjoner.

Til det du spør om. Brudd og sorg er jævlig. Du betaler tilbake med renter de gode opplevelsene du hadde som forelsket. For menn som kvinner handler det om å ta tiden til hjelp. Alt blir bedre med tid, og så dør vi.

Takk for svar. Det er på en måte "godt " å høre , for på meg har det virket som om menn bare tenker dett var dett , går ut og fester og virker som om alt er bare bra ... Den sexuelle kapital er jeg ikke helt enig i jeg da...virker for meg som om menn har lettere for å gå inn i nye forhold ganske så kjapt imens jenter bruker mye lenger tid. Ja, alt blir bedre med tiden,det vet vi jo alle som har gjennomlevd det .

Skrevet

Takk for svar. Det er på en måte "godt " å høre , for på meg har det virket som om menn bare tenker dett var dett , går ut og fester og virker som om alt er bare bra ... Den sexuelle kapital er jeg ikke helt enig i jeg da...virker for meg som om menn har lettere for å gå inn i nye forhold ganske så kjapt imens jenter bruker mye lenger tid. Ja, alt blir bedre med tiden,det vet vi jo alle som har gjennomlevd det .

Det betyr ikke nødvendigvis at de har kommet over forrige forhold, det kan også helt enkelt være et forsøk på å takle følelsene.

Anonymous poster hash: 92937...280

• Liker 1
Gjest Sagarmatha
Skrevet

Seksuell kapital handler ikke om bruke lang tid på å finne en partner.

• Liker 2
Skrevet

Seksuell kapital handler ikke om bruke lang tid på å finne en partner.

Nei,jeg forsto det, :-)

Gjest Sagarmatha
Skrevet

Nei,jeg forsto det, :-)

ok :sleep:

• Liker 2
Skrevet

Hei,

jeg kan gå god for det som ble beskrevet av Sagarmatha. Selv har jeg en veldig avslappet utstråling, "ingenting sårer", "finnes ikke problemer - bare utfordringer", og listen fortsetter. Dette er bare meg, selv om jeg uttrykker alle de andre positive formene for følelser som "kjærlighet", "glede" m.m. Jeg har liksom fått det for meg at jeg i et forhold skal være den stødige klippen som alltid står imot stormen, selv om alle disse negative følelsene ulmer innimeg og treffer meg som et slag i ansiktet.

Nå er jeg nysingel, og det har vært helt for jævlig for å si det mildt. Jeg forbannet meg ofte over at jeg ikke taklet den siste bølgen av skuffelser, frustrasjon, og desperasjon med større ro enn jeg gjorde. Alt ulmet opp og bombet ble sluppet - jeg pakket og dro. Da stormen roet seg var skaden gjort, og jeg satt igjen med følelsen av at "NÅ har jeg kastet bort et fantastisk liv jeg kunne fått med en fantastisk jente - hun som fikk meg til å føle at alt annet var ubetydelig". Desperasjonen ble enda større når jeg plutselig igjen så alle mulighetene som var er for at forholdet igjen kunne ha blomstret :/

Men nå har jeg endelig begynt å akseptere at det ikke ble oss, det kunne ikke bli oss, det burde aldri vært noe oss. Nærmer meg en mnd singel nå, og ting begynner endelig å roe seg, men trist er det absolutt!

Anonymous poster hash: 3db4c...9ec
  • Liker 1
Skrevet

I mitt forhold var det nok hun som stengte alle sine følelser inne med null evne til å formidle dem. Veldig sørgelig da det var dette som ødelagte for min videre iver til å fortsette forholdet. Hva hun føler har jeg aldri visst og kommer aldri til å få vite. Dette er den tanken som forfølger meg… Hadde jeg bare visst, hadde hun bare latt meg vite hvem hun var

• Liker 1
Skrevet

Det betyr ikke nødvendigvis at de har kommet over forrige forhold, det kan også helt enkelt være et forsøk på å takle følelsene.

Kan ikke helt se hvordan et nytt forhold kan hjelpe til med å takle følelsene. Nå reagerer alle ulikt selvfølgelig ,men jeg som dame kunne ikke gått inn i nytt forhold før jeg var ferdig med det som var.

Men uansett det er vel disse følelsene jeg lurer mest på når det gjelder dere menn. Hos meg som dame slår det ut med maaange tårer, null matlyst, skjelver, den vonde klumpen i magen, tankespinn osv osv....og selvfølgelig dårlig søvn, for å nevne noe....er det likt med dere også med like mange emosjoner som blir en eneste stor smerteklump...?

Skrevet

I mitt forhold var det nok hun som stengte alle sine følelser inne med null evne til å formidle dem. Veldig sørgelig da det var dette som ødelagte for min videre iver til å fortsette forholdet. Hva hun føler har jeg aldri visst og kommer aldri til å få vite. Dette er den tanken som forfølger meg… Hadde jeg bare visst, hadde hun bare latt meg vite hvem hun var

Stengte av sine følelser ? Har hun aldri i forholdet sagt eller vist hva hun føler for deg ?

Skrevet

Ble litt rart det andre innlegget så jeg skriver det her og prøver igjen:-)

Kan ikke helt se hvordan et nytt forhold kan hjelpe til med å takle følelsene. Nå reagerer alle ulikt selvfølgelig ,men jeg som dame kunne ikke gått inn i nytt forhold før jeg var ferdig med det som var.

Men uansett det er vel disse følelsene jeg lurer mest på når det gjelder dere menn. Hos meg som dame slår det ut med maaange tårer, null matlyst, skjelver, den vonde klumpen i magen, tankespinn osv osv....og selvfølgelig dårlig søvn, for å nevne noe....er det likt med dere også med like mange emosjoner som blir en eneste stor smerteklump...?

Skrevet

Jeg lurer på en ting. Når et forhold tar slutt så virker det ofte som om gutter / menn kommer fortere over det enn damer gjør ?

Jepp.

Eller er det ikke sånn?

Jo, sånn er det.

Hvordan var bruddet og kjærlighetssorgen for deg som mann ?

Pisselett.

Følelser og alt det der ?

Niks.

Anonymous poster hash: d5178...cd5

• Liker 1
Skrevet

Nei, jeg kjenner mange menn som har slitt betydelig etter brudd. Langvarig sorg og dype depresjoner. Men vi er nok ikke så jevnt over destruktive som kvinner av samme personlighetstrekk. Kanskje vi gjør konstruktive ting ut av smerten? :) Flere tilfeller av kreativitet som følge av et brudd.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Jeg tror menn sliter mest fordi de snakker ikke om følelser med venner slik jenter gjør

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror menn sliter mest fordi de snakker ikke om følelser med venner slik jenter gjør

Min snart eks har mange venninner å snakke med så det går seg til...de samme venninnene som er grunnen til at det blir slutt, de han er så svak for...

Anonymous poster hash: 3b2b0...90f

• Liker 1
Skrevet

Stengte av sine følelser ? Har hun aldri i forholdet sagt eller vist hva hun føler for deg ?

Vel, hun klarte å formidle sinne og usikkerhet, fraværenhet og likegyldighet. Det var vel det :/

Skrevet

Kommer vel heller an på forholdet, grunn til brudd og personene. Og ikke akkurat om det er en mann eller en kvinne. Begge deler kan vel ha kjærlighetssorg.

Kan ta mitt brudd som et eksempel:

Når eksen og jeg gjorde det slutt, hadde jeg kjærlighetssorg fra det sekundet det ble slutt. Det varte i to uker ish før jeg begynte å se lys i tunnelen, selv om det fortsatt gjorde vondt, men jeg skjønte at det kanskje var best sånn. For han tok det tre-fire uker før han fikk kjærlighetssorg. Det tok tid for han å skjønne hva han hadde mistet osv. Han ville ha meg tilbake, men jeg sa nei. Han gråt masse den kvelden husker jeg. Jeg har ikke snakket noe særlig med han siden, men jeg tror og håper han har det bra nå. Sånn som jeg har. Selv om jeg fortsatt savner han og så gjerne vil snakke med han... men jeg kan ikke ta kontakt. Er redd for å få tilbake følelser eller gjøre ting verre.

Men ja... Ingen brudd er like og det samme gjelder kjærlighetssorg. Det kommer an på, alltid!

Anonymous poster hash: 67093...791
Skrevet

nå er det 3 mnd siden det ble slutt mellom meg og min samboer og jeg må ærlig innrømme at jeg aldri fikk noen kjærlighetssorg. for min del, følelsesmessig og mentalt så var jeg ute av forholdet før bruddet var et faktum..han sliter mer enn meg for å si det sånn selv om det var et gjensidig brudd

Anonymous poster hash: 50105...176
Gjest BettyBoop
Skrevet

Min snart eks har mange venninner å snakke med så det går seg til...de samme venninnene som er grunnen til at det blir slutt, de han er så svak for...

Anonymous poster hash: 3b2b0...90f

jeg mente kompiser jeg da. At gutter ikke snakker så mye om slikt seg imellom...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...