Gå til innhold

BRA og gjerne hunoristiske bøker til baby 1-2 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger tips! :)

Anonymous poster hash: 47667...0dd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bukkene bruse drar på badeland!

• Liker 2
Skrevet

Pekepinn for litt finere barn ;-) Fåes kjøpt på designtorget

Skrevet

Bø og bæ (serie, finnes på biblioteket og sikkert i bokhandelen)

Anonymous poster hash: f7e1e...60d
Skrevet

Den lille muldvarpen som ville vite hvem som hadde bærsjet på hans hode er ei supermorsom bok til de små:)

Skrevet (endret)

Problemet med muldvarpen er at illustrasjonene er i jordfarger og ikke så spreke for de aller minste. Min 1,5 åring liker den ikke i det hele tatt.

Vi er veldig glade i bøkene om den lille sinte Ugla. "Jeg er ikke søt" evt klar/redd/julenissen av Jonathan Allen er kjempefine :)http://barnebokblogg.blogspot.no/2011/05/jeg-er-ikke-st.html

Endret av Dorey
Skrevet

Den lille larven aldrimett var og en slager til mine da de var små:)

Skrevet (endret)

Vi fikk en sånn Vrimle-bok (Sommer-vrimleboka, tror jeg), og gutten min på snart 2 elsker den og har gjort det en stund. Den inneholder ikke tekst, men store bilder av ulike bybilder med figurer som går igjen og gjør nye ting for hver side og masse detaljer. Så jeg forteller en del historier rundt figurene, og så kan han fortelle meg om dem neste gang vi leser. Han liker bøker generelt, men denne er altså en slager, fordi det er så mye nytt man kan se på og snakke om.

Endret av Vera Vinge
Skrevet

Bukkene bruse drar på badeland!

Jeg er SÅ enig, jeg digger den boka! Ungene mine vil lese bok hele tida, og dette er den eneste boka jeg ikke er blitt lei av!

Skrevet

Jeg er SÅ enig, jeg digger den boka! Ungene mine vil lese bok hele tida, og dette er den eneste boka jeg ikke er blitt lei av!

Nå fikk jeg lyst til å kjøpe denne til min nevø som blir 2 på nyåret, men det ser ut til at den er ment for litt større barn? Hvor mye tekst er det på sidene? Han er ikke så veldig flink å sitte stille enda, han takler type 1-2 setninger på hver side.

Hvilke andre bøker kan passe for ham?

Kanskje jeg heller skal kjøpe boken til min 4-åring som elsker å bli lest for og nylig har utviklet en stor sans for humor ;)

Skrevet

Tenkte litt på Ludde-bøkene, lurer på om de kan være noe?

Skrevet

Tenkte litt på Ludde-bøkene, lurer på om de kan være noe?

Toåringen vår synes i hvert fall de er kjempemorsomme.

Skrevet

Ludde-bøkene er morsomme, småhumret litt selv når jeg leste de husker jeg:)

Skrevet

Da er både Ludde og Bukkene Bruse bestilt, satser på at de blir en suksess under juletreet!

• Liker 1
Skrevet

Poden her likte veldig godt Apestreker og Dille biter då han var rundt 2 år. Riktignok meir koselige enn humoristiske, men dei har me lese om og om igjen. :)

Skrevet

Bøkene om Mimbo Jimbo (en blå elefant - de er ganske morsomme og litt surrealistiske) er en slager både her hjemme og i bhg.

Og Krokodille-Knut-bøkene, ikke de store pop-up-bøkene, men de små. Der hopper det nemlig fram en skummel krokodille på siste side.

Skrevet

"Vi to" bøkene, jeg ler meg skakk hver gang jeg leser. Enkle historier en setning per side og fine illustrasjoner :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...