Gå til innhold

Til orientering

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Det er helt klart at overrenslighetshysteriet herjer rundt oss. Jeg skjønner ikke hva folk er så redd for? Før i tiden bodde man i jordhytter, eller hus med jordgulv, og i den andre enden av huset bodde husdyra. Vi tåler bakterier. Bakterier er ikke farlige. Sykdomsbakterier er noe annet, men alle bakterier er ikke sykdomsbakterier.

Jeg leste i en tråd på samliv hvor en kvinne er etter samboeren sin fordi han ikke vasker hendene etter at han har vært på toalettet - greit nok det altså, det virker jo litt ekkelt, men at han sprer smitte rundt i huset er vel å ta litt hardt i.

Selv har jeg tre barn som må ha nytt håndkle hver gang de dusjer for da er håndkleet fra i går møkkete. -Men kjære deg, når du har dusjet så er du vel nyvasket? Du tørker vel ikke av deg møkka på håndkleet?

Selv tar jeg ett av de som henger fremme, og slenger det ikke til vask før det enten lukter av det eller ser møkkete ut. Annenhver maskin hjemme hos meg er jo håndklær. Jeg kommer aldri ajour med klesvasken på grunn av disse nevrosene til ungene mine.

Hos meg er det ofte rotete og støvet ligger i klumper under bokhylla og langs veggene, fordi jeg har andre mer viktige ting å ta meg til. I helgen har jeg hatt fire småttinger på overnatting og det ble ikke bedre av det. I går skulle jeg få to sofaer som jeg bestilte for snart et halvt år siden, og modern var innom. Hun satte i gang å rydde kjøkken og tømme oppvaskmaskin og styre verre. Selv sørget jeg for å få vekk det som måtte stå i veien for gutta når de skulle få på plass sofaene. Jeg ga beskjede til moderen at det ikke var nødvendig at det skulle være så rent og ryddig på grunn av to sjauegutter som kom med to sofaer, - for hva ser vel de? Hun var ikke enig; det er ikke godt å si hva de får med seg.

Men det gjør ikke noe, sa jeg da - hvis de synes jeg har det rotete så er de hjertelig velkomne til å synes det, det spiller da ingen rolle for meg.

Men moderen har alltid vært opptatt av hva "de andre" synes, og lar disse "andre" sette standarden for hva som er akseptabelt når det gjelder påkledsel, rydding, vasking, oppførsel, you name it..... Skjønner ikke sånt jeg :roll: Det er ting som er tusen ganger viktigere enn det.... millioner ganger viktigere enn det.....

Unnskyld - dette ble et langt innlegg og en aldri så liten sidesporing...

Skrevet
..og du skal visstnok overleve så lenge du har urin å drikke :) en fin måte å få i seg vitaminer og mineraler på når du har hverken mat eller vann :wink:

Men inneholder ikke urin et giftstoff? Mener jeg har hørt at urin er skadelig å drikke i store mengder (som om det skulle være noe stort problem :tunge1: )

Skrevet

Ikke vet jeg :)

Skøyt bare inn med den "urinkunnskapen" jeg har fått med meg i farta :wink:

Skrevet

Jeg googlet litt, og fant ut at urin inneholder ammoniakk.

Brukes bl.a. i kunstgjødsel. Dessuten kan det visst være lurt å tisse på huden der du er blitt brent av en brennmanet! Når jeg tenker meg om har jeg faktisk sett en Friends- episode om dette.

Gjest Embla s
Skrevet
Jeg googlet litt, og fant ut at urin inneholder ammoniakk.

Brukes bl.a. i kunstgjødsel. Dessuten kan det visst være lurt å tisse på huden der du er blitt brent av en brennmanet! Når jeg tenker meg om har jeg faktisk sett en Friends- episode om dette.

Har også lest (i tråd om å tisse i dusjen, av alle ting) her inne at urin hjelper mot fotsopp :wink:

Gjest gjest1
Skrevet

Angrer litt på at jeg la inn dette nå, altså. Blir jo verre og verre dette her. Urin mot fotsopp? *urg* :tunge1:

Gjest Embla s
Skrevet
Angrer litt på at jeg la inn dette nå' date=' altså. Blir jo verre og verre dette her. Urin mot fotsopp? *urg* :tunge1:[/quote']

:ler: Det finnes sikkert hyggeligere måter å kvitte seg med fotsopp på og da :wink:

Gjest gjest1
Skrevet

Merkelig at vi har sånne motforestillinger mot kroppsvæsker......

Lurer på hvorfor det egentlig?

Skrevet
Merkelig at vi har sånne motforestillinger mot kroppsvæsker......

Lurer på hvorfor det egentlig?

Jeg og.

Lurer på hvem som fant på at det som kommer ut av oss er ekkelt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...