Gå til innhold

Hva vasker du gulvene med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er oppvokst med en mor som alltid vasket med ordentlig gulvklut, og langkost, gulvnal eller hva det nå heter. Nå i disse moderne tider er det jo kommet så mye andre vaskemetoder; mopp, engangsvåtmopp og alt sånt. Selv bruker jeg fremdeles den gode, gamle metoden. Føler det blir mye renere om jeg bruker skikkelig gulvklut, ihvertfall foran engangsvåtmopp.

Så hva bruker du når du vasker gulvene?

Anonymous poster hash: b9687...346
Videoannonse
Annonse
Skrevet

mopp med klut.

Anonymous poster hash: 91299...086

Skrevet

Tørrmøpp. Prøver å unngå og bruke vann på gulvene med hensyn til innemiljøet.

Anonymous poster hash: 671e8...b30

• Liker 1
Skrevet

Tørrmøpp. Prøver å unngå og bruke vann på gulvene med hensyn til innemiljøet.

Anonymous poster hash: 671e8...b30

Ja, vann er sykdomsfremkallende.

Anonymous poster hash: 91299...086

• Liker 6
Skrevet

Mopp med Durance vaskemiddel.

Anonymous poster hash: e1778...4cf

Skrevet

Jif engangs-våtmopp.

Anonymous poster hash: 19b6d...c3c
Gjest Funky Punk
Skrevet

Mopp med sånn langhåret moppeklut, og en bøtte med vann og gulvsåpe (evnt en skvett eddik i)

Skrevet

Grønnsåpe, langkost og tue!

• Liker 1
Gjest avocadoen
Skrevet

Tørrmopp om det bare skal gjøres raskt. Til vanlig bruker jeg sånn universal til gulvet. Bruker sånn blå klut (er det det som er mopp kanskje?) og vasker med en sånn ting som ser ut som en pinne som er flat nedpå.

Beklager, men jeg aner ikke hva det heter.

Har prøvd engangsvåtmopp, men det var noe drit.

Skrevet

Microfiber-mopp og bøtte med såpevatn ( ajax, grønnsåpe eller salmiakk, avhengig av rom)

På særlig skitne golv foretrekk eg gammaldags klut og Løvang (langkost med nal)

Skrevet

Jeg er oppvokst med en mor som alltid vasket med ordentlig gulvklut, og langkost, gulvnal eller hva det nå heter. Nå i disse moderne tider er det jo kommet så mye andre vaskemetoder; mopp, engangsvåtmopp og alt sånt. Selv bruker jeg fremdeles den gode, gamle metoden. Føler det blir mye renere om jeg bruker skikkelig gulvklut, ihvertfall foran engangsvåtmopp.

Skikkelig mopp på sommerfuglramme. Ingen over, ingen på siden :-)

Skrevet

Vann og zalo. Og en helt vanlig mopp. Er vel ikke mer komplisert enn det? ;-p

Anonymous poster hash: 76e54...b16

• Liker 2
Skrevet

Underholdende at noen folk anser tørrmopp som "vask", selv om det bare er en kjapp. Du kan ikke vaske noe uten vann, da tørker du bare av.

Tørrmopp = Tørkepapir for gulvet.

• Liker 7
Gjest avocadoen
Skrevet

Underholdende at noen folk anser tørrmopp som "vask", selv om det bare er en kjapp. Du kan ikke vaske noe uten vann, da tørker du bare av.

Tørrmopp = Tørkepapir for gulvet.

Det tror jeg de fleste er klar over :P

Mitt gulv blir skikkelig fort ruskete skjønner du, og jeg gidder ikke vaske 3 ganger i uka, så derfor bruker jeg tørrmopp 1 gang i uka og så vasker jeg 2 gang i uka

Skrevet

Kun varmt vann.

Anonymous poster hash: 057cd...d06

• Liker 1
Gjest Allergikeren
Skrevet

Her går det i enten Jif-mopp eller langkost/gulvkost og gulvklut, samt grønnsåpevann i bøtta. Men jeg lurer også på hvilke gulv dere har? Jeg regner med at de fleste har "nymotens parkett", men jeg har gamle "skipsgulv" fra 50-tallet med tilsvarende tømmervegger. Jeg føler av og til at uansett blir det ikke helt rent, siden det jo alltid samler seg skitt i sprekkene som følger med et "levende hus" ... Ikke har jeg tålmodighet til å skrape ut for hånd heller! :P

Skrevet

Her går det i enten Jif-mopp eller langkost/gulvkost og gulvklut, samt grønnsåpevann i bøtta. Men jeg lurer også på hvilke gulv dere har? Jeg regner med at de fleste har "nymotens parkett", men jeg har gamle "skipsgulv" fra 50-tallet med tilsvarende tømmervegger. Jeg føler av og til at uansett blir det ikke helt rent, siden det jo alltid samler seg skitt i sprekkene som følger med et "levende hus" ... Ikke har jeg tålmodighet til å skrape ut for hånd heller! :P

Stort sett bare gulvbelegg her, så det er greit å vaske. Men jeg har fliser i gangen, noe a la dette. Jeg støvsuger for å få bort sand o.l mellom flisene, ellers er det greit å vaske.

Skrevet

Har akkurat fått tak i skikkelig moppestativ og mopper med lommer istedenfor borrelås. Synes de er helt forferdelige. Ellers bruker jeg varmt vann, grønnsåpe og Ajax gulvvask :)

Skrevet

Har testet en slik dampvasker med liten dyse på slikt gulv en gang. Og hui som det føyket med skitt opp fra sprekkene.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...