Gå til innhold

Jeg har så lyst på barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg er en 23 år gammel jente som er student og blir ferdig til neste år. Har vært sammen med kjæresten i 4 år, som også er student og blir ferdig neste år. Jeg har veldig lyst på barn, men vi skal vente til vi er ferdig utdannede og har etablert oss litt. Problemet mitt er at jeg nesten begynner å bli litt utålmodig, for jeg vet at jeg må jobbe 1 år (?) først, og kanskje det er lurt å spare opp til å kjøpe noe eget også. Det kan fort gå 2-3 år til før vi kan tenke på det en gang. Samtidig skremmer tanken på å ha barn meg litt, barnet blir jo hovedfokuset i veldig mange år fremover, og man er ikke fri til å gjøre akkurat som det passer en selv lenger. Jeg er ikke helt klar for å få barn, det vet jeg, men jeg lengter sånn etter å stifte familie og begynne på den reisen (dette vet kjæresten min, men vi er enige om å vente. Heldigvis har han lyst å prøve å få barn i relativt ung alder, han også).

Hva burde man gjøre før man får barn? Nå sier jeg ikke at det ikke er mulig å gjøre ting selv om man har barn, men det finnes vel noen ting som er lurt å "gjøre unna" før den tid? Festing og fyll er jeg så og si ferdig med, har fått min dose og vel så det da jeg var yngre.

Håper liksom på å se at det er mange ting som kan være morsomme å gjøre, som er enklere å få til når man er "fri", slik at jeg ikke skal gå og trippe og vente på at 2-3 år bare skal fly forbi. :fnise: Man skal jo leve i nuet, og ikke bare tenke "om så og så lenge, så skal jeg..."

Anonymous poster hash: ae055...836
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva du skal gjøre før du får barn? SOVE!

Anonymous poster hash: ce283...369
  • Liker 6
Skrevet

Hva du skal gjøre før du får barn? SOVE!

Hehe, notert ;) Sover en del, men går jo ikke an å spare "søvnoverskudd" til man får barn :)

Skrevet

Hehe, notert ;) Sover en del, men går jo ikke an å spare "søvnoverskudd" til man får barn :)

Hehe, neida. Men poenget var at du bør nyte frihet og søvn og slike ting.

Men vet det er vanskelig å fokusere på slikt når man er barnesyk. Husker selv hvordan det var...

• Liker 1
Skrevet

Nå har ikke jeg barn selv enda (vi prøver), men vi prøver å reise og oppleve litt! Vet at det ikke blir like lett når man har noen små :) Og vi pusser opp huset, vil være ferdig med det... :P Jeg synes det er slitsomt, stressende og kaotisk nå når vi bare har oss selv, tørr ikke tenke på hvordan det er mens man har barn.. :P

Skrevet

Hehe, neida. Men poenget var at du bør nyte frihet og søvn og slike ting.

Men vet det er vanskelig å fokusere på slikt når man er barnesyk. Husker selv hvordan det var...

Det er sant! Skal prøve å nyte det, er tross alt veldig glad i å sove :D Kanskje prøve å jobbe litt med å tåle mindre søvn, blir veldig gretten av søvnunderskudd (hvis det er mulig) :P Takk for påminnelse om å nyte de tingene som kan nytes! :)

Nå har ikke jeg barn selv enda (vi prøver), men vi prøver å reise og oppleve litt! Vet at det ikke blir like lett når man har noen små :) Og vi pusser opp huset, vil være ferdig med det... :P Jeg synes det er slitsomt, stressende og kaotisk nå når vi bare har oss selv, tørr ikke tenke på hvordan det er mens man har barn.. :P

Reise har jeg tenkt på, er veldig glad i det :) Har prøvd å reise en del som student, siden man har mindre fri når man begynner å jobbe. Får ta en tur til Sør-Amerika i hvert fall, og andre steder jeg ser for meg at det er litt ekstra vanskelig å dra med barn. Ble selv tatt med på ferier helt fra jeg var bare noen mnd gammel, så det kommer jeg til å gjøre med mine barn også, iallefall i Europa :)

Takk for svar!

Skrevet

Vent med å få barn til du er ferdig utdannet, og har hatt en fast jobb i ett år.

Jeg var like gammel som deg da jeg fikk barn. Da jeg var gravid leverte jeg siste eksamen i studiet, og trodde jo jeg da ville være ferdig utdannet. Men jeg strøk. Veien videre for å fullføre siste rest av studiet og å komme tilbake til arbeidslivet har vært og er fremdeles tøff selv om det er noen år siden nå. Det er også svært smart å vente med å få barn til dere har fått en bil. Frem til dere får barn sier jeg som de andre: Sov mens du kan. Nyt livet, og dra ut på mange kjærestekvelder sammen med med din bedre halvdel. :hjerte:

Anonymous poster hash: d5776...cb7
Skrevet

Du må jo ikke jobbe 1 år for å få rett på permisjonspenger. Du må jobbe 9 av 10 måneder før barnet blir født. Jeg begynte i jobb og hadde jobbet der i 3 mnd før jeg oppdaget at jeg var gravid. Jeg fikk permisjonspenger.

Anonymous poster hash: abf23...1d3
Gjest Badebuksa
Skrevet

Det meste kan du gjøre med barn.. Men..

Sove

Romantisk ferietur

Romantisk helaften

Pusse opp

Dra på fisketur

Ha dassedag

Mediter

Tren masse på treningssenter

Shoppingdag

Skrevet

Vent med å få barn til du er ferdig utdannet, og har hatt en fast jobb i ett år.

Jeg var like gammel som deg da jeg fikk barn. Da jeg var gravid leverte jeg siste eksamen i studiet, og trodde jo jeg da ville være ferdig utdannet. Men jeg strøk. Veien videre for å fullføre siste rest av studiet og å komme tilbake til arbeidslivet har vært og er fremdeles tøff selv om det er noen år siden nå. Det er også svært smart å vente med å få barn til dere har fått en bil. Frem til dere får barn sier jeg som de andre: Sov mens du kan. Nyt livet, og dra ut på mange kjærestekvelder sammen med med din bedre halvdel. :hjerte:

Anonymous poster hash: d5776...cb7

Takk for at du deler, og for gode råd! :) Skal nok klare å vente, men noen dager blir jeg veldig utålmodig.

Klem :hug:

Du må jo ikke jobbe 1 år for å få rett på permisjonspenger. Du må jobbe 9 av 10 måneder før barnet blir født. Jeg begynte i jobb og hadde jobbet der i 3 mnd før jeg oppdaget at jeg var gravid. Jeg fikk permisjonspenger.

Anonymous poster hash: abf23...1d3

Dette var jeg ikke klar over! Har ikke satt meg helt inn i det. Takk for info! :) Kommer nok likevel til å prøve å vente litt, men man vet jo aldri hva som skjer :)

Det meste kan du gjøre med barn.. Men..

Sove

Romantisk ferietur

Romantisk helaften

Pusse opp

Dra på fisketur

Ha dassedag

Mediter

Tren masse på treningssenter

Shoppingdag

Romantikken skal prioriteres, merker det trengs litt allerede, og da kan jeg bare tenke meg at det blir utfordrende hvis man får barn ;) Pusse opp var et godt poeng, kan jo hende man ikke har råd til å kjøpe noe som er i perfekt stand, og kan tenke meg det kan være tungt å ikke ha det i orden mens man har en liten baby. Takk for svar!

Merker det hjelper på å høre at praktisk sett, er det lurt å vente litt :)

Skrevet

Reise.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...