Lotta1 Skrevet 27. november 2013 #1 Skrevet 27. november 2013 Tråden jeg selv brukte flittig når jeg sto på kuren er blitt uhamslig lang og forholde seg til Jeg avsluttet kuren i juli 2012. Utrolig resultat. Ikke en prikk etterpå. Begynte komme så smått tilbake i vår/sommer og nå siste måneden er små prikker begynt å bli kviser. Hals og kjevelinjen foreløpig. Hvor ofte opplever folk tilbakefall? Det er langt fra så mye som det var når jeg startet på kuren men det ser jo ut som det er den veien det går. Sukk. 37 år og fortsatt dette problemet, herlig liksom. Eneste positive er at jeg ikke har en eneste rynke da Noen med erfaringer og dele? Hvordan vil en evt 2 kur forløpe? Like jævlig? Like mange utbrudd? Like mye bivirkninger?
Zinnia Skrevet 28. november 2013 #2 Skrevet 28. november 2013 Jeg fikk tilbakefall også, ikke så veldig kraftig, men nok til at jeg tok kur nr to. Det holdt en stund, men har enda værre hudproblemer nå, om ikke akkurat på samme måte. Pluss at roaccutane mest sannsynligvis var med på å bryte ned kroppen min og leveren slik at jeg i dag ca 10 år etter siste kur, er svært syk. Hadde jeg visst det jeg gjør i dag om roaccutan, kropp, helse og kosthold hadde jeg aldri aldri aldri rørt de pillene i utgangspunktet. Det er min personlige mening og erfaring.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #3 Skrevet 28. november 2013 Jeg har også tilbakefall, og har fullt av kviser i hodebunnen :/ De er heldigvis ikke byller, slik som jeg hadde før kuren, men jeg frykter jo at de også kommer. Har gode økologiske hudpleieprodukter etc., og kosten er fin. Kommer ikke til å ta en kur nr. 2 da jeg fikk kraftige bivirkninger av kur nr. 1 som jeg enda ikke har blitt kvitt. Avsluttet kuren i 2010, dette angrepet har vart siden sommeren. Jeg håper på at dette bare er en fase, og at det eventuelt kan fikses med noen andre legemidler.Er værst angrepet alle andre plasser enn ansiktet heldigvis Anonymous poster hash: 1e2a2...c8a
AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #4 Skrevet 28. november 2013 Jeg har også tilbakefall, og har fullt av kviser i hodebunnen :/ De er heldigvis ikke byller, slik som jeg hadde før kuren, men jeg frykter jo at de også kommer. Har gode økologiske hudpleieprodukter etc., og kosten er fin. Kommer ikke til å ta en kur nr. 2 da jeg fikk kraftige bivirkninger av kur nr. 1 som jeg enda ikke har blitt kvitt. Avsluttet kuren i 2010, dette angrepet har vart siden sommeren. Jeg håper på at dette bare er en fase, og at det eventuelt kan fikses med noen andre legemidler.Er værst angrepet alle andre plasser enn ansiktet heldigvis Anonymous poster hash: 1e2a2...c8a Beklager om jeg går utenfor tema, men hva slags bivirkninger er det du fortsatt sliter med etter første kur? Og til du som har svart over her: Merker du fortsatt bivirkninger 10 år etter kur? Hva mener du har skjedd med leveren din, har du fått påvist noe problem med lever hos lege? går selv på kuren og håper dette går greit altså.... Anonymous poster hash: 862d0...990
AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #5 Skrevet 28. november 2013 Beklager om jeg går utenfor tema, men hva slags bivirkninger er det du fortsatt sliter med etter første kur? Anonymous poster hash: 862d0...990 In 2006, University of Chicago researchers investigated 85 cases of inflammatory bowel disease (IBD) that were believed to be related to isotretinoin use (all cases were reported to the FDA between 1997 and 2002). RESULTS: Isotretinoin was found to be the “probable cause” in 58 IBD cases Isotretinoin was found to be the “possible cause” in 23 cases Number of cases in which researchers found the association between isotretinoin and IBD to be “doubtful”: zero In 2004, brain scans showed that people taking Accutane suffer a 21 percent decrease in activity in the orbitofrontal cortex, a brain area known to mediate symptoms of depression.3 These brain changes may explain the depression, suicidal and aggressive behavior, and psychotic reactions reported by some Accutane users. Accutane er vel det samme som roaccutane siden virkestoffet er det samme, er det ikke? Anonymous poster hash: adaf4...bc7 1
Zinnia Skrevet 28. november 2013 #6 Skrevet 28. november 2013 Accutane er vel det samme som roaccutane siden virkestoffet er det samme, er det ikke? Anonymous poster hash: [acronym="Full hash: adaf42620486c70332bdbc23 Det jeg mener er at belastningen på kroppen ved å gjennomgå to roaccutan-kurer definitivt (etter min personlige mening og oppfatning) var en av flere viktige medvirkende faktorer som gjorde at helsen min fikk en veldig alvorlig knekk for rundt et år siden, og jeg sliter enda. Jeg tror at roaccutan blant annet har vært med på å bryte ned funksjonen i leveren min, ja. Det er kraftige medisiner. Så nei, jeg føler ikke det er bivirkninger som har vedvart, jeg var tilsynelatende frisk på overflaten i flere år, men sammen med andre ting som lå og ulmet uten at jeg visste om det, så ble det utløst værre og alvorligere plager enn jeg hadde i utgangspunktet flere år i etterkant, og etter min mening har roaccutan en del av skylden for dette. (Det vil selvfølgelig alltid være summen av multifaktorielle årsaker, er klar over at det ikke går an å skylde på en årsk alene, men som sagt, jeg er overbevist om at i mitt tilfelle så har roaccutan vært en av flere medvirkende årsaker til mine nåværende plager. ) Ja, det er det samme Accutane er navnet de bruker i USA.
Lotta1 Skrevet 28. november 2013 Forfatter #7 Skrevet 28. november 2013 Til deg anonym 15:03 som har svart på mitt spm, takk men dumt å høre du også har fått tilbakefall. Jeg vurderer foreløpig ikke ny kur, men ser ikke bort fra det hvis det føles nødvendig. Jeg gikk gjennom kuren uten altfor store bivirkninger, men strever ennå m veldig følsom hud og har nok utviklet en form av rosascea. Men, kan leve med det hvis jeg slipper store kviseutbrudd. Som du sier, heller ikke store byller her enda men jeg har ikke fått andre steder enn ansikt og hadde ikke det før heller. Det er jo ansikt det viser mest på, så litt kjipt. Hva slags produkter bruker du?
AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #8 Skrevet 28. november 2013 Beklager om jeg går utenfor tema, men hva slags bivirkninger er det du fortsatt sliter med etter første kur? Og til du som har svart over her: Merker du fortsatt bivirkninger 10 år etter kur? Hva mener du har skjedd med leveren din, har du fått påvist noe problem med lever hos lege? går selv på kuren og håper dette går greit altså.... Anonymous poster hash: 862d0...990 Kuren utløste en betennelse i brystveggen, som jeg enda ikke har blitt kvitt. Fikk også i halebenet, og under foten, men de forsvant innen 6 mnd etter kuren. Er vel en av de mer sjeldne bivirkningene tror jeg. Til deg anonym 15:03 som har svart på mitt spm, takk men dumt å høre du også har fått tilbakefall. Jeg vurderer foreløpig ikke ny kur, men ser ikke bort fra det hvis det føles nødvendig. Jeg gikk gjennom kuren uten altfor store bivirkninger, men strever ennå m veldig følsom hud og har nok utviklet en form av rosascea. Men, kan leve med det hvis jeg slipper store kviseutbrudd. Som du sier, heller ikke store byller her enda men jeg har ikke fått andre steder enn ansikt og hadde ikke det før heller. Det er jo ansikt det viser mest på, så litt kjipt. Hva slags produkter bruker du? Nå bruker jeg en serie fra Derma E, jeg blir lett tørr og rød i huden enda etter den kuren, men denne serien roer det litt. Dette er f.eks. kremen: http://www.iherb.com/Derma-E-Soothing-Moisturizing-Creme-Fragrance-Free-2-oz-56-g/6371 Fikk Fikk den anbefalt av ei som sleit med rosascea faktisk. I tillegg bruker jeg acnicyl på de værste, men tenkte å be om noe annet og mer egnet neste gang jeg er til legen. Acnicyl er jo reseptfritt. Sliter med å finne en passende shampo da, er jo i hodebunnen jeg sliter mest. Var også der jeg hadde det værst før kuren, med byller som gjorde det vondt å bruke headset, ligge på hodepute etc. Anonymous poster hash: 1e2a2...c8a
Sillicious Skrevet 29. november 2013 #9 Skrevet 29. november 2013 Jeg fikk angst og depresjon av disse, gikk på de i kun 3 mnd. Nok til å bli kvisefri da! Men heller kviser enn angst og depresjon.. Men sånn er det. Jobber med det enda. 9 mnd siden jeg sluttet på den forresten. Får kviser nå og da, men de forsvinner når jeg renser ansiktet.
Lotta1 Skrevet 2. desember 2013 Forfatter #10 Skrevet 2. desember 2013 Flott, da kan jeg prøve den Hva sier hudlegen om hårbunnen din? Noe må det jo finnes som du kan ta på! Kuren utløste en betennelse i brystveggen, som jeg enda ikke har blitt kvitt. Fikk også i halebenet, og under foten, men de forsvant innen 6 mnd etter kuren. Er vel en av de mer sjeldne bivirkningene tror jeg. Nå bruker jeg en serie fra Derma E, jeg blir lett tørr og rød i huden enda etter den kuren, men denne serien roer det litt. Dette er f.eks. kremen: http://www.iherb.com/Derma-E-Soothing-Moisturizing-Creme-Fragrance-Free-2-oz-56-g/6371 Fikk Fikk den anbefalt av ei som sleit med rosascea faktisk. I tillegg bruker jeg acnicyl på de værste, men tenkte å be om noe annet og mer egnet neste gang jeg er til legen. Acnicyl er jo reseptfritt. Sliter med å finne en passende shampo da, er jo i hodebunnen jeg sliter mest. Var også der jeg hadde det værst før kuren, med byller som gjorde det vondt å bruke headset, ligge på hodepute etc.Anonymous poster hash: 1e2a2...c8a
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2013 #11 Skrevet 4. desember 2013 Har ikke kommet meg til hudlegen enda, må ha ny henvisning og da blir dørstokken høy i en ellers travel hverdag. Har testet litt shampoer fra apoteket, og bestilt en med tea tree i fra iherb nå. Om sistnevnte ikke fungerer blir jeg nok å be om en henvisning på nyåret. Anonymous poster hash: 1e2a2...c8a
Lotta1 Skrevet 12. desember 2013 Forfatter #12 Skrevet 12. desember 2013 Nå har jeg brukt epiduo og sterk krem fra hudpleier m a-vit i ca en måned, det ser ut å fungere fint. Veldig fornøyd med det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå