Gå til innhold

Hamar vs Gjøvik vs Lillehammer

69 stemmer

1. 1. Hvilken by ville du valgt?

• Hamar
      27
    • Gjøvik
      13
    • Lillehammer
      29

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hamar da det er nærmest hjemplassen på Innlandet.

Skrevet

Ifølge kartet på 1881, er det 127 km mellom Hamar og Oslo, og 139 km mellom Gjøvik og Oslo. Har alltid tenkt at det er litt kortere avstand til Oslo fra Hamar.

Skrevet

For meg hadde det blitt Lillehammer eller Gjøvik. Har vært mye i begge byene og har nettverk i nærheten av begge. Føler at Gjøvik er mer sentralt (uten at det har med Oslo å gjøre, men mht nettverk for meg) enn LIllehammer, men så er Lillehammer mer idyllisk. Så jeg tror det hadde blitt Lillehammer for meg.

Ikke et vondt ord om Hamar. Kjenner bare altfor lite til byen og kjenner bare et par personer derfra.. som begge bor andre steder.

• Liker 1
Skrevet

Ifølge kartet på 1881, er det 127 km mellom Hamar og Oslo, og 139 km mellom Gjøvik og Oslo. Har alltid tenkt at det er litt kortere avstand til Oslo fra Hamar.

Det er sikkert regnet om man kjører minnesund, kjører man riksvei 4 over hadeland sier google maps at det er 123km

• Liker 1
  • 6 år senere...
Skrevet

Heisann! Drar opp igjen denne tråden. Er det noen flere som har noen innspill på Lillehammer vs Hamar vs Gjøvik? 
Gjerne si hva dere liker og ikke liker med byene :)

Anonymkode: 75959...35b

Skrevet

Lillehammer er bare bakker. Hamar er fint, men Gjøvik er kosligest.

Anonymkode: 12a54...e3a

Skrevet

Lillehammer er den absolutt fineste av mjøsbyene. Hamar og Gjøvik er totalt folketomme etter butikkenes stengetider, det er det ikke på Lillehammer.

Anonymkode: 9b862...ee1

• Liker 2
Skrevet

Lillehammer er helt klart best av de tre byene! Koselig gågate med mye folk og liv, bra restauranter og uteliv og, ikke minst, veldig bra turterreng og treningsmuligheter. Husk; man får ekstra god kondis av alle bakkene:nordvesta:

Anonymkode: 52c1a...81c

Skrevet
På 17.11.2020 den 17.39, AnonymBruker skrev:

Heisann! Drar opp igjen denne tråden. Er det noen flere som har noen innspill på Lillehammer vs Hamar vs Gjøvik? 
Gjerne si hva dere liker og ikke liker med byene :)

Anonymkode: 75959...35b

Gjøvik har utsikt. Nesten hvor enn du bor i vanlig boligfelt har man panoramautsikt over Mjøsa. Savner det. Bra musikkliv i mange genre. Fint skiterreng. Jordnære folk, litt mye jantelov. 
Lillehammer: kjipe lillehamringer. Litt lite jantelov på byens vegne, overhodet ikke jordnære, men tror både de og byen er bedre enn andre, uvisst av hvilken grunn. 
Hamar: vanlig småby. By, ikke liten landsby som Lillehammer eller enormt stor bygd som Gjøvik. Hamarfolk er også trivelige. 

Anonymkode: d4f36...a37

• Liker 1
Skrevet

Ligger ikke Gjøvik på skyggesiden?

Anonymkode: 49ea1...ccc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...