Gå til innhold

Hamar vs Gjøvik vs Lillehammer

69 stemmer

1. 1. Hvilken by ville du valgt?

• Hamar
      27
    • Gjøvik
      13
    • Lillehammer
      29

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som gammel Gjøvikenser burde jeg si Gjøvik, men hadde nok valgt Hamar selv. Men aldri, ALDRI Lillehammer. Har du snakket med noen derfra? De er snobbete og tror de er fra DEN kule byen. OL og greier, og alle fra både Gubrandsdalen og Gausdal syns Lillehammer er toppen, så de kan ikke fatte og begripe at ikke alle fra Oslo eller Trondheim eller resten av verden er like begeistret. De liker ikke Lillyhammer, for den serien gjør jo narr av dem, som om de ikke bor i en verdensmetropol liksom. Anonymous poster hash: d4f36...a37

Høres ut som om du har god greie på Lillehamringer ihvertfall...

Anonymous poster hash: a9438...408

• Liker 2
Skrevet

Så klart Lillehammer!!

Anonymous poster hash: a7158...051

Skrevet

Hamar liker jeg helt klart best av de byene. Og kort vei til Oslo.

Skrevet

Hvorfor er det positivt at det er nærmest Oslo egentlig? Jeg misliker Oslo og er der kun hvis jeg må :P

Ser mange her sier Hamar fordi det er kortest til Oslo.. Men nå har det seg sånn at Gjøvik ligger faktisk nærmere både Oslo og Gardermoen i km, men vi har ikke e6 gjennom byen da. :P

Uansett, jeg har ingenting i mot noen av stedene, men jeg er født og oppvokst like ved Gjøvik så dit går vel min stemme ;)

Skrevet

Hamar såklart!

Anonymous poster hash: efbd8...b69
Skrevet

Som gammel Gjøvikenser burde jeg si Gjøvik, men hadde nok valgt Hamar selv. Men aldri, ALDRI Lillehammer. Har du snakket med noen derfra? De er snobbete og tror de er fra DEN kule byen. OL og greier, og alle fra både Gubrandsdalen og Gausdal syns Lillehammer er toppen, så de kan ikke fatte og begripe at ikke alle fra Oslo eller Trondheim eller resten av verden er like begeistret. De liker ikke Lillyhammer, for den serien gjør jo narr av dem, som om de ikke bor i en verdensmetropol liksom.

Anonymous poster hash: d4f36...a37

Som gudbrandsdøl kjenner jeg ikke igjen den beskrivelsen.
Skrevet

Hvorfor er det positivt at det er nærmest Oslo egentlig? Jeg misliker Oslo og er der kun hvis jeg må :P

Ser mange her sier Hamar fordi det er kortest til Oslo.. Men nå har det seg sånn at Gjøvik ligger faktisk nærmere både Oslo og Gardermoen i km, men vi har ikke e6 gjennom byen da. :P

Uansett, jeg har ingenting i mot noen av stedene, men jeg er født og oppvokst like ved Gjøvik så dit går vel min stemme ;)

Det er jo en del ting som finnes i Oslo og ikke andre steder. En hel del kulturtilbud, blant annet, som større konserter. Kortere vei betyr også bedre muligheter til å pendle dit for jobb eller studier. Så kan man selvsagt mistrives i byen, men Oslo er langt fra den verste hovedstaden et land kan ha. Nå er uansett ikke dette en Oslo-diskusjon, men det er naturlig at det er et pluss med kort vei til hovedstaden uten å være noen forstad til denne.

Anonymous poster hash: 9e6ca...503

• Liker 2
Skrevet

Har bare bodd her ett år så får se om jeg trives lengere. Gjøvik og hamar er alt for lite.

Anonymous poster hash: 09851...66c

Lillehammer er jo den minste byen av de tre..

• Liker 1
Skrevet

Lillehammer er jo den minste byen av de tre..

Var det jeg tenkte også. Skal man basere seg på størrelse, er det jo faktisk Gjøvik som er størst...

Synes Lillehammer er litt stusselig. Ja, gågata er fin, men resten av byen er jo bare en skrent.

Ikke vært så mye på Hamar, så synes kanskje det er litt upersonlig. Men elsker Gjøvik. Fantastisk kulturliv, flotte friluftsområder og masse trivelige folk! :)

Anonymous poster hash: c9d87...76d

• Liker 5
Skrevet

Skrevet

M

(Den over ble feil. )

Hva er det du ikke kjenner deg igjen i? At lillehamringer tror at gubrandsdøler synes byen deres er storveis, eller at du som ekte gubrandsdøl faktisk syns at byen deres er storveis? :fnise:

Eller mener du at du som er fra Gubrandsdalen ikke liker Lillehammer, og at folk fra Lillehammer finner det naturlig? Det syns jeg i så fall er rart, det er ikke mitt inntrykk.

Ingen ting fornærmer en lillehamring mer enn å fortelle dem at de bor på landet. Folk fra Gjøvik, de vet de bor på landet,de. Folk fra Hamar bor i en by, så de møter ikke problemstillingen så ofte.

• Liker 1
Skrevet

Ingen ting fornærmer en lillehamring mer enn å fortelle dem at de bor på landet. Folk fra Gjøvik, de vet de bor på landet,de. Folk fra Hamar bor i en by, så de møter ikke problemstillingen så ofte.

Nå har jo alle bystatus da.

Men jeg er enig i at Lillehamringene generelt mener at byen deres er nærmest som en metropol og regne. Det er for eksempel uhørt at et evt. lyntog ikke skal stoppe der.

Skrevet

Moelv har bystatus. Det er jo midt i mellom, kanskje TS vil bo der?

• Liker 2
Skrevet

Nå har det jo kommet to nye byer rundt Mjøsa, ingen som kunne tenkt seg å bosette seg der? :P

Anonymous poster hash: b6451...f55

Skrevet

Hamar, om jeg skulle valgt mellom de tre. Lillehammer blir valg nummer to :)

Skrevet

Jeg ville uten tvil valgt Lillehammer. Det er den mjøsbyen med mest sjarm, også er det innmari koselig der, særlig på vinteren.

Hamar og Gjøvik kunne aldri vært et alternativ. Begge byene er like upersonlige og trauste, i tillegg til at det bor mye narkiser og annet dritt der. Typisk for de små byene nærme Oslo.

Skrevet

Men er Hamar bare stas fordi den er nersmest oslo?

• Liker 2
Skrevet

Er fra Lillehammer og syns det er en kjempefin by:) Kjenner jo byen godt og vet om alle de spennende stedene man kan dra og sånn.

Gjøvik er jo bare CC, da drar jeg heller på Strandtorget.

Hamar har jeg faktisk ikke vært så mye i. Har vært i Gjøvik 1000 ganger faktisk, men ingenting som har lokket meg til Hamar. Har vært innom der et par ganger, og er en fin by.. Men jeg trives i Lillehammer. Kunne gjerne tenkt meg å flytte tilbake dit!

Anonymous poster hash: c1727...22a
Skrevet

Men er Hamar bare stas fordi den er nersmest oslo?

Som nevnt tidligere er det kortere fra Gjøvik til Oslo faktisk.. Bare at Hamar har E6 så det kan gå litt raskere. Men fortsatt så lite forskjell at det burde ikke være et argument 😝

• Liker 1
Skrevet

Er fra Lillehammer og syns det er en kjempefin by:) Kjenner jo byen godt og vet om alle de spennende stedene man kan dra og sånn.

Gjøvik er jo bare CC, da drar jeg heller på Strandtorget.

Hamar har jeg faktisk ikke vært så mye i. Har vært i Gjøvik 1000 ganger faktisk, men ingenting som har lokket meg til Hamar. Har vært innom der et par ganger, og er en fin by.. Men jeg trives i Lillehammer. Kunne gjerne tenkt meg å flytte tilbake dit!

Anonymous poster hash: c1727...22a

Da kjenner du ikke til Gjøvik hvis du tror det er bare cc!! Men jeg kan skjønne at det er lett å oppfatte det sånn når man ikke er derfra.. Når jeg tenker på Lillehammer tenker jeg at dere har en koselig gågate, men thats it.. Hamar skjønner jeg ikke bæra av.. Men selvfølgelig skjønner jeg jo at det er mer enn hva jeg ser og vet!

Anonymous poster hash: da2c9...ac2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...