Gå til innhold

Hamar vs Gjøvik vs Lillehammer

69 stemmer

1. 1. Hvilken by ville du valgt?

• Hamar
      27
    • Gjøvik
      13
    • Lillehammer
      29

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du skulle bosette deg i en av mjøsbyene, hvilken ville du valgt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjøvik er ekstremt stusselig, Lillehammer er for usentralt - da blir det Hamar.

• Liker 2
Skrevet

Hamar. Nærmest Oslo og nydelig strandpromenade. :)

• Liker 2
Skrevet

Hadde nok blitt Hamar. Gjøvik er utrolig kjedelig og elimineres først. Lillehammer er koselig nok, men blir også fort kjedelig, selv om det er en fin vinterby. Kortere til Oslo og Gardermoen er det også, når det først står mellom Lillehammer og Hamar. Jeg ville nok ikke bosatt meg i noen av byene, men det hadde på ingen måte vært verdens undergang heller.

Anonymous poster hash: 9e6ca...503
  • Liker 1
Skrevet

Jeg liker ikke Lillehammer, Hamar er koselig men jeg ELSKER Gjøvik! <3

Anonymous poster hash: 0c02a...bf4

• Liker 3
Skrevet

Selv om jeg elsker Lillehammer og mest sannsynlig kommer til å ende opp der(vokst opp der), så ville nok Hamar vært det mest fornuftige. Bedre jobbmuligheter og mer sentralt.

Anonymous poster hash: b15c4...6ee
Skrevet

Født og oppvokst i storbyn,men er nå bosatt i Lhmr, så svaret fra meg er vel ganske så klart.

Anonymous poster hash: 20b32...bc8
Skrevet

Som gammel Gjøvikenser burde jeg si Gjøvik, men hadde nok valgt Hamar selv. Men aldri, ALDRI Lillehammer. Har du snakket med noen derfra? De er snobbete og tror de er fra DEN kule byen. OL og greier, og alle fra både Gubrandsdalen og Gausdal syns Lillehammer er toppen, så de kan ikke fatte og begripe at ikke alle fra Oslo eller Trondheim eller resten av verden er like begeistret. De liker ikke Lillyhammer, for den serien gjør jo narr av dem, som om de ikke bor i en verdensmetropol liksom.

Anonymous poster hash: d4f36...a37

• Liker 1
Skrevet

Som gammel Gjøvikenser burde jeg si Gjøvik, men hadde nok valgt Hamar selv. Men aldri, ALDRI Lillehammer. Har du snakket med noen derfra? De er snobbete og tror de er fra DEN kule byen. OL og greier, og alle fra både Gubrandsdalen og Gausdal syns Lillehammer er toppen, så de kan ikke fatte og begripe at ikke alle fra Oslo eller Trondheim eller resten av verden er like begeistret. De liker ikke Lillyhammer, for den serien gjør jo narr av dem, som om de ikke bor i en verdensmetropol liksom.

Seriøst snakker de om OL fortsatt? Det er 20 år siden.

• Liker 3
Skrevet

Seriøst snakker de om OL fortsatt? Det er 20 år siden.

Å ja, de er fremdeles så opphengt i det at man skulle tro det var bare et par år siden.

Anonymous poster hash: e2750...1e9

• Liker 1
Skrevet

Å ja, de er fremdeles så opphengt i det at man skulle tro det var bare et par år siden.

Anonymous poster hash: e2750...1e9

Tror du det hadde vært suksess å gått på byen i Lillehammer og snakket om den gangen Oslo hadde vinter-OL i '52?

(jeg er Osloborger)

• Liker 1
Skrevet

Kjenner meg ikke igjen i denne beskrivelsen. Ok de eldre er fremdeles opptatt av Ol,menden yngre genrasjoenen tenker ikke sånn. Og det med Lillyhammer blir generelt sett på om noe positivt :)

Anonymous poster hash: 20b32...bc8

• Liker 1
Skrevet

Nå har jeg ikke vært så mye i Gjøvik. Men det måtte definitivt bli Hamar. Har bodd der, og jentene der er utrolig fine. Aldri fått så mye fi**e som da jeg bodde på Hamar.

Anonymous poster hash: 817fe...a47
Skrevet

Selv om jeg ikke er en stor fan av mjøsregionen måtte det ha blitt Hamar - riktig side av Mjøsa og ikke minst i riktig fylke ;)

• Liker 1
Skrevet

Jeg studerer i lillehammer. Gøy studentby med nok utesteder og en del mennesker og studenter. Helst trives jeg i store byer, større enn stygge Oslo, og bergen, men dette går helt fint. Lillehammer er et trygt sted :)

Har bare bodd her ett år så får se om jeg trives lengere. Gjøvik og hamar er alt for lite.

Anonymous poster hash: 09851...66c
Skrevet

Jeg studerer i lillehammer. Gøy studentby med nok utesteder og en del mennesker og studenter. Helst trives jeg i store byer, større enn stygge Oslo, og bergen, men dette går helt fint. Lillehammer er et trygt sted :) Har bare bodd her ett år så får se om jeg trives lengere. Gjøvik og hamar er alt for lite. Anonymous poster hash: 09851...66c

Lillehammer er vel ikke større enn Hamar?

• Liker 9
Skrevet

Lillehammer! Veldig fin by, med mange koselige butikker og mennesker. Det er rent og ryddig overalt, og så er det veldig vakkert der.

Anonymous poster hash: 814eb...d99
  • Liker 1
Skrevet

Lillehammer! Gjøvik er en stygg by, og Hamar er full av trash.

Anonymous poster hash: 5e8c1...8ce
Skrevet

Liker Lillehammer! Har kastet bort flere år med å bo på Gjøvik og pustet lettet ut da jeg kom til Lillhammer. Anbefales ikke. Hamar kjenner jeg ikke så godt til.

Anonymous poster hash: 9d20d...86c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...