AnonymBruker Skrevet 27. november 2013 #1 Skrevet 27. november 2013 Hei! Jeg har en sju år gammel husky tispe, og nå har jeg planer om å skaffe meg en cocker spaniel valp. Det jeg lurer på er hvor mye nytt utstyr burde jeg skaffe? Selvsagt kommer jeg til å kjøpe matskåler, halsbånd og sånt som må være i en annen størrelse, nytt. Men hva med leker, hundesenger og sånt? Vil en ny valp helst ha ting som ikke lukter av en annen, fremmed hund? Ts Anonymous poster hash: 68b55...aad
AnonymBruker Skrevet 27. november 2013 #2 Skrevet 27. november 2013 Ingen som mener noe om dette? Anonymous poster hash: 68b55...aad
AnonymBruker Skrevet 27. november 2013 #3 Skrevet 27. november 2013 Ja, tror den helst vil ha egne ting. Det gjelder huskyen din også. Ellera er det kilde til konflikt mellom de to med en gang. Google ressursforavar. Det er bedre at de har hver sin seng, og så er frie til å finne ut av det med hverandre. Anonymous poster hash: d9e25...5c7
Frisørdama Skrevet 27. november 2013 #4 Skrevet 27. november 2013 Tror kanskje ikke en valp vil bry seg så mye? Tror hvertfall ikke den vil bry seg om lekene kommer fra en annen hund, valper tygger jo på aaaaalt! :-D Kanskje gi den et eget teppe oppå hundesengen.
matba Skrevet 27. november 2013 #5 Skrevet 27. november 2013 Altså hvis den arver brukt utstyr burde det jo ikke være noe problem. Så lenge den andre hunden også har "sine ting". Hvis du har halsbånd og sånn fra huskyen var valp er det jo jheller ikke noe problem å bruke dette på valpen? matskål er nok lurt å ha vær sin ja
AnonymBruker Skrevet 27. november 2013 #6 Skrevet 27. november 2013 Altså, valpen kommer i så fall til å "arve" tingene, ikke dele med huskyen... Da går det kanskje greit med ting som ikke må være i mindre størrelse? Anonymous poster hash: 68b55...aad
AnonymBruker Skrevet 27. november 2013 #7 Skrevet 27. november 2013 Jeg har blant annet en stoor, myk hundeseng som huskyen syns er for varm å ligge i... Er den grei for valpen og arve? ts Anonymous poster hash: 68b55...aad
AnonymBruker Skrevet 27. november 2013 #8 Skrevet 27. november 2013 Jeg har blant annet en stoor, myk hundeseng som huskyen syns er for varm å ligge i... Er den grei for valpen og arve? ts Anonymous poster hash: 68b55...aad det er heeelt greit huskyer liker ikke at det blir for varmt Anonymous poster hash: e626c...d51
matba Skrevet 27. november 2013 #9 Skrevet 27. november 2013 Ja det syns jeg absolutt så lenge den har en ny seng =) jeg ville allikevel tenkt litt gjennom hvilken seng jeg gav til en valp
AnonymBruker Skrevet 27. november 2013 #10 Skrevet 27. november 2013 Takk for svar dere! Som sagt får de hver sin soveplass, så det er bare det om sengen er for stor, eller lukter av en (i begynnelsen) fremmed hund ts Anonymous poster hash: 68b55...aad
Portvinpiken Skrevet 27. november 2013 #11 Skrevet 27. november 2013 Jeg tror nok det er mest for vår del at vi evt. velger å kjøpe nytt til valpen. Det er selvfølgelig litt stas med noe nytt - det synes jeg også :-). Men om det er nødvendig for valpen, er en annen sak. Personlig tror jeg ikke det. Vi "glemmer" ofte at hunder har en sinnsykt god luktesans, hvor de kan lukte nesten hele sengens "historie". Et lite ps er at vi faktisk vasker pleddene til hundene kanskje litt for ofte. Hunder liker best sine gamle lukter, uten å hele tiden måtte blande de med omo... Det vil også si at hundesengen og pleddene man evt. kjøpr også er fulle av lukter for hunden. Den har også en "historie" fra fabrikken, transport, butikken osv. Jeg synes du velger selv om du vil kjøpe ny liggeplass eller ikke. Men jeg ville helt sikkert ha kjøpt noen nye leker. Er ikke sikkert 7-åringen har så mye gode tyggeleker igjen? Uansett er det fint at den nye får noe gått å bite i. Min erfaring er at når jeg får inn ny hund i hus (voksen eller valp), og jeg har kjøpt noe nytt, så er det alldeles ikke sikkert at det er valpen som bruker/leker med det! Men du får jo et bedre utvalg av leker osv. da :-) Forøvrig vet jeg det finnes endel kjøpe/bytte sider på facebook for kjæledyrsutstyr. Har man ikke all verdens penger så hvorfor ikke bytte/kjøpe brukt? Gjenbruk er jo alltid bra :-) Lykke til med "baby" i hus - spennende :-)
AnonymBruker Skrevet 27. november 2013 #12 Skrevet 27. november 2013 Jeg tror nok det er mest for vår del at vi evt. velger å kjøpe nytt til valpen. Det er selvfølgelig litt stas med noe nytt - det synes jeg også :-). Men om det er nødvendig for valpen, er en annen sak. Personlig tror jeg ikke det. Vi "glemmer" ofte at hunder har en sinnsykt god luktesans, hvor de kan lukte nesten hele sengens "historie". Et lite ps er at vi faktisk vasker pleddene til hundene kanskje litt for ofte. Hunder liker best sine gamle lukter, uten å hele tiden måtte blande de med omo... Det vil også si at hundesengen og pleddene man evt. kjøpr også er fulle av lukter for hunden. Den har også en "historie" fra fabrikken, transport, butikken osv. Jeg synes du velger selv om du vil kjøpe ny liggeplass eller ikke. Men jeg ville helt sikkert ha kjøpt noen nye leker. Er ikke sikkert 7-åringen har så mye gode tyggeleker igjen? Uansett er det fint at den nye får noe gått å bite i. Min erfaring er at når jeg får inn ny hund i hus (voksen eller valp), og jeg har kjøpt noe nytt, så er det alldeles ikke sikkert at det er valpen som bruker/leker med det! Men du får jo et bedre utvalg av leker osv. da :-) Forøvrig vet jeg det finnes endel kjøpe/bytte sider på facebook for kjæledyrsutstyr. Har man ikke all verdens penger så hvorfor ikke bytte/kjøpe brukt? Gjenbruk er jo alltid bra :-) Lykke til med "baby" i hus - spennende :-) Tusen takk for langt og flott svar! Når jeg tenker meg om, så må jeg nok kjøpe noen nye leker da huskyens leker kanskje er litt VEL store for en valp... Takk! Gleder meg VELDIG! Anonymous poster hash: 68b55...aad
Portvinpiken Skrevet 27. november 2013 #13 Skrevet 27. november 2013 Tusen takk for langt og flott svar! Når jeg tenker meg om, så må jeg nok kjøpe noen nye leker da huskyens leker kanskje er litt VEL store for en valp... Takk! Gleder meg VELDIG! Anonymous poster hash: 68b55...aad Bare hyggelig å dele erfaringer :-) Og ja - hehehe lekene er kanskje litt store for "småen" som kommer i hus :-) Et lite tips: tenk over hva slags tyggeting/pinner o.l. du kjøper til valpen. En cocker er jo ganske liten som valp, og man kan kjøpe små leker og tyggeting. Men husk at Huskyen kanskje (høyst sannsynlig) vil dele disse tingene med valpen, så vær bare obs på at du ikke har liggende rundt ting som faktisk kan være for smått for den voksne. Type tyggepinner og bittesmå baller, som den voksne kan sette i halsen eller som setter seg fast i ganen (type tynne, små tyggepinner). Ikke ofte det skjer altså - men alltid greit å være føre var synes jeg :-)
AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #14 Skrevet 28. november 2013 Bare hyggelig å dele erfaringer :-) Og ja - hehehe lekene er kanskje litt store for "småen" som kommer i hus :-) Et lite tips: tenk over hva slags tyggeting/pinner o.l. du kjøper til valpen. En cocker er jo ganske liten som valp, og man kan kjøpe små leker og tyggeting. Men husk at Huskyen kanskje (høyst sannsynlig) vil dele disse tingene med valpen, så vær bare obs på at du ikke har liggende rundt ting som faktisk kan være for smått for den voksne. Type tyggepinner og bittesmå baller, som den voksne kan sette i halsen eller som setter seg fast i ganen (type tynne, små tyggepinner). Ikke ofte det skjer altså - men alltid greit å være føre var synes jeg :-) Åh, tusen takk for at du gjorde meg klar over det! Godt å vite! Anonymous poster hash: 68b55...aad
Tiril Amalie Skrevet 28. november 2013 #15 Skrevet 28. november 2013 Min erfaring med hunder er iallefall at de ikke bryr seg om hvem som har hatt tingene deres før. Altså, de har ingen problemer med å stikke nesa oppi hverandres rumper, så betyr det neppe så mye at tingene deres ikke lukter nytt Hvis du gir en hunds ting til en ny hund, så kan det nok lønne seg å holde øynene åpne i tilfelle det blir konkurranse mellom dem om tingene. Ellers burde det ikke være noe problem.
Pacman Skrevet 28. november 2013 #16 Skrevet 28. november 2013 Så lenge ikke huskyen har noe tydelig eierskap til tingene, går dette helt fint.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #17 Skrevet 28. november 2013 Så lenge ikke huskyen har noe tydelig eierskap til tingene, går dette helt fint. Tingene valpen skal "arve" er ting huksyen ikke har brukt særlig, så det tror jeg skal gå greit. Takk for svar! Anonymous poster hash: 68b55...aad
AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #18 Skrevet 28. november 2013 Min hund setter tydelig pris på nyvaskede lakener/tepper. Men vasker med blenda sensitive e.l. Anonymous poster hash: d9e25...5c7
AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #19 Skrevet 28. november 2013 Min hund setter tydelig pris på nyvaskede lakener/tepper. Men vasker med blenda sensitive e.l.Anonymous poster hash: d9e25...5c7 Takk for svar! Anonymous poster hash: 68b55...aad
Tiril Amalie Skrevet 28. november 2013 #20 Skrevet 28. november 2013 Min hund setter tydelig pris på nyvaskede lakener/tepper. Men vasker med blenda sensitive e.l.Anonymous poster hash: d9e25...5c7 Det er sant. Det gjør min hund også. Hun elsker tøymykneren fra bamseline, lol :D Men hun er revnende likegyldig med om lekene hennes er nye eller gamle. Da hun var hvalp, så syntes jeg det var gøy å kjøpe fine leker til henne, men det hun syntes var aller mest gøy å leke med var kongler fra hagen. Ellers var både hun og den forrige hunden min heftig begeistret for en gammel vinterstøvel som de fikk lov til å ha. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå