AnonymBruker Skrevet 27. november 2013 #1 Skrevet 27. november 2013 jeg er alenemamma til to barn,en gutt på snart 5 år og en jente på 2 år.pappan til gutten bor i spania,og han har aldri sett sønnen sin.jeg brukte ganske lang tid på å spore han opp da jeg fant ut at jeg var gravid men fikk bare beskjed fra en venn av han at jeg bare skulle glemme han.sendte han også brev i posten med navnet mitt,adresse og telfonnummer og ba han ta kontakt.tok også kontakt da gutten var født,men fikk samme beskjed.så ejg har altså ikke snakket med han nesten siden sønnen min ble unnfanget.uansett, nå har han plutselig sporet meg opp på facebook og sier han angrer på at han ikke tok kontakt da jeg var gravid og at han gjerne vil ha kotnakt nå.han vil at jeg og sønnen min skal reise til spania på besøk hos han.jeg er så i tvil om hva jeg skal svare.vil jo at sønnen min skal vite hvem faren hans er,menjeg hadde jo egentlig gitt han opp for lenge siden og føler ikke at jeg kjenner han.føles litt rart å dra med meg ungene til en fremmed mann som han jo nesten er.slites mellom det at sønnen min skal kjenne faren sin litt og at det er enklest å bare ikk ha han i livet vårt.noen råd??? Anonymous poster hash: a93ee...f9e
AnonymBruker Skrevet 27. november 2013 #2 Skrevet 27. november 2013 Du er ikke lurt å nekte/ forhindre at barna blir kjent med sin far, selv om han i utgangspunktet var negativ. Det vil bare slå tilbake på deg selv en eller annen dag. En annen ting er vel at du kanskje skulle tenkt deg om en ekstra gang når du valgte å sette et barn til verden med ukjent far... En dag kommer barnet med spørsmålene om far... Anonymous poster hash: 6f22a...6f4 2
Chloe- Skrevet 27. november 2013 #3 Skrevet 27. november 2013 Valget er egentlig ikke ditt å ta. Barnet har rett til å bli kjent med sin far. Be han komme til Norge i første omgang, det er nok det tryggeste. Om ikke det fungerer ville jeg dratt til Spania med litt familie/venner rundt meg. 3
Gjest Doh Skrevet 27. november 2013 #4 Skrevet 27. november 2013 Synes ikke han kan kreve at du kommer til Spania, han får komme til deg sånn at sønnen din i det minste er i kjente omgivelser. Og så ville jeg krevd å møte han ansikt til ansikt før han eventuelt får treffe sønnen sin. 4
minister-mio Skrevet 27. november 2013 #5 Skrevet 27. november 2013 Sønnen din har rett på å få kjenne sin far. Hva med å ta en familietur til Spania, finnes en del billige hotel der. Dere lever bare én gang, ta turen, gi det en sjanse!
AnonymBruker Skrevet 27. november 2013 #6 Skrevet 27. november 2013 Dere kan jo bli litt kjent på Facebook først. Anonymous poster hash: ca55b...edb
AnonymBruker Skrevet 27. november 2013 #7 Skrevet 27. november 2013 Start med at du og han blir litt bedre kjent, dette kan skje over nett. Etterhvert når du føler at mannen er seriøs kan du fortelle sønnen din om han. Kanskje skype ol kan være en start. Og så etterhvert kan du vurdere å invitere han hit evt dra sammen med noen du stoler på til Spania for å hilse på, men ville bodd på hotell og helst at korte treff i begynnelsen. Men for sønnen din er det jo kjempefint om faren mener dette og følger opp fremover, så gi det en sjans, men ta det rolig. Anonymous poster hash: bab65...a6d
AnonymBruker Skrevet 27. november 2013 #8 Skrevet 27. november 2013 Det er viktig å tilstrebe kontakt med begge foreldre,men det er enda mer viktig å tilstrebe stabilitet for barnet og unngå at de sitter igjen med følelsen av skuffelse og bli forlatt "igjen". Dermed ville jeg hatt kontakt med denne faren en stund før jeg(gjerne i samråd med familivernkontor e.l) avgjorde, utfra barnets beste, om kontakt var mulig. Jeg ville aldri dratt ned på ferie dit i første omgang, ei uke med et menneske han ikke aner hvem er som skal innta en papparolle er for mye på en gang i alt for raskt tempo. Anonymous poster hash: e34b9...35c
Gjest Gemini7 Skrevet 27. november 2013 #9 Skrevet 27. november 2013 Er det ikke mer logisk at han tar seg en tur til Norge og blir litt kjent med dere på hjemmebane? Kanskje det vil være litt bedre for gutten din også- ganske stort for et barn å plutselig skulle hilse på en fremmed far og kan se for meg at det vil være enda mer overveldende i et fremmed land? I utgangspunktet er det jo bare fint at han vil bli kjent med barnet sitt. kanskje han har modnet litt på disse fem årene..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå