lell Skrevet 27. november 2013 #1 Skrevet 27. november 2013 Hei. Min datter på 12 har begynt å få uren hud. Hun har spurt om vi kan kjøpe noe til henne. Jeg er litt skeptisk til å kjøpe noe produkter til så ung hud. Vil ihvertfall ikke kjøpe noe med lumske ingredienser. Noen med erfaringer, tips og råd?
summerrain Skrevet 27. november 2013 #2 Skrevet 27. november 2013 Mitt tips er å gå til en hudpleier, ikke kjøpe noe på dagligvare eller apotek! Det gjorde jeg og slet i mange, mange år....
Athene Skrevet 27. november 2013 #3 Skrevet 27. november 2013 Hudpleier kan være en god ide, hvis de er gode på ung hud. Jeg synes mange anbefaler for parfymeerte produkter. Jeg fikk dermalogica produkter, satt sammen av hudpleier, da jeg var på den alderen. Parfymefrie, gode produkter, som gjorde mye for huden min.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2013 #4 Skrevet 27. november 2013 Til en 12 åring ville jeg anbefale noe nøytralt, som f.eks Biotherme. Nå bruker jeg selv dyrere mer eksklusive produkter, men når jeg var ung var Biotherme perfekt for huden min. Jeg brukte serien Biopure. Anonymous poster hash: 54807...99c
AnonymBruker Skrevet 27. november 2013 #5 Skrevet 27. november 2013 Det eneste som til slutt hjalp meg etter mange aars slit, var etter en hudpleier anbefalte meg a ga til apoteket og kjope noe som heter Scott Mathisens hudvann. Dette ma du nok sporre om der! haper a kunne vaere til hjelp , da jeg selv var plaget med det hele ungdomstiden, og det er ikke noe goy. Bedre a bruke noe som kan hjelpe, enn a vaere redd for alt mulig, man har nok problemer gjennom ungdomstiden! Beklager tastaturet, da jeg studerer i utlandet! Anonymous poster hash: c3477...9a2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2013 #6 Skrevet 27. november 2013 Det eneste som til slutt hjalp meg etter mange aars slit, var etter en hudpleier anbefalte meg a ga til apoteket og kjope noe som heter Scott Mathisens hudvann. Dette ma du nok sporre om der! haper a kunne vaere til hjelp , da jeg selv var plaget med det hele ungdomstiden, og det er ikke noe goy. Bedre a bruke noe som kan hjelpe, enn a vaere redd for alt mulig, man har nok problemer gjennom ungdomstiden! Beklager tastaturet, da jeg studerer i utlandet! Anonymous poster hash: c3477...9a2 edit : i tillegg er det mye billigere enn a uendelige mange svake/ nyttlose forsok med biotherma, dermatologica osv, som gjore lite og ingenting og er dyrt, for meg var det borkastede penger i flere ar. Anonymous poster hash: c3477...9a2
Kirby Skrevet 27. november 2013 #7 Skrevet 27. november 2013 Mange gode produkter i denne serien, Dermalogica er jo egentlig hudpleier-merke.
GirlWithOneEye Skrevet 27. november 2013 #8 Skrevet 27. november 2013 Parfymefritt o'hoi, sier nå jeg! Dette tenkte ikke jeg på når jeg var så ung og fikk massive kviseutbrudd og ikke ante hva jeg drev med. Nå tror jeg huden min hevner seg, og jeg tåler ikke parfyme i hudprodukter lenger. Mer har jeg dessverre ikke å bidra med.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2013 #9 Skrevet 27. november 2013 En 12 åring sin hud tåler ikke mye. Og det er dessverre normalt at de fleste får utbrudd i tenårene. Det dummeste man kan gjøre er å pøse på med hudpleieprodukter som kanskje kan gjøre hudutbruddene verre når man er såpass ung. Anbefal henne INGEN sminke, det gjorde huden min verre og verre, tok mange år før jeg skjønte at huden min reagerer på absolutt alt av sminke (selv mineralsminke) og 12 åringer er pene nok uten sminke (faktisk penere uten). Kjøp en god fuktighetskrem, og kanskje en rens og toner. Men kjøp for all del ikke på dagligvareforretning, eller dyre merker av typen Chanel, Dior osv. Kjøp noe som er beregnet til ung hud, av bra merke. Hvis hun fortsatt forhåpentligvis ikke bruker sminke, kan det holde med ett rensevann og en fuktighetskrem. Noen ganger får man utbrudd fordi huden trenger mer fukt. Bruk for all del ikke uttørkende produkter, det gjør det bare verre. Anonymous poster hash: 54807...99c
Gjest Skrevet 27. november 2013 #10 Skrevet 27. november 2013 Clean start serien er flott, men kan være litt sterk for en så ung hud. Jeg ville gått for noe veldig nøytralt, allergivennlig til å begynne med.
strawberry Skrevet 27. november 2013 #11 Skrevet 27. november 2013 Gå til hudpleier! Vet ei som hadde veldig problemer med huden, de prøvde mange ulike produkter men ble bare verre. Hun fikk mye hjelp av å dra til hudpleier som hadde god kunnskap, og huden ble mye bedre Ikke noe gøy å være jente i den alderen og ha hudplager.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2013 #12 Skrevet 27. november 2013 Ville satset på mer naturlige produkter, uten mineraloljer osv., f.eks Yes To eller Origins. Anonymous poster hash: db62e...c4d
AnonymBruker Skrevet 27. november 2013 #13 Skrevet 27. november 2013 Jeg vil tipse deg om serien REN, som selges på en del beauty-nettbutiker men også i noen apotek-kjeder. Veldig gode og ja, nettopp, rene produkter!! Anonymous poster hash: 702ec...5c5
bettypaige Skrevet 27. november 2013 #14 Skrevet 27. november 2013 (endret) Clean Start fra Dermalogica eller den nye ungdomsserien til Matis - Kjempefine uparfymerte serier, som er super for ungdommer for å få inn skikkelige renserutiner i ung alder. Tørker IKKE ut huden, noe som er viktig for å unngå at den produserer for mye talg for å kompensere - som ofte resulterer i kviseutbrudd. De er ikke spesielt dyre heller! Men anbefaler alltid å gå til en dyktig hudpleier som vet hva hun driver med, for å finne ut hvilken hudtype datteren din har Ooog, husk husk: Om man ikke renser huden sin 1-2 ganger om dagen og bruker en peeling/skrubb 1-3 ganger i uka får man ikke spesielt mye ut av den kremen man bruker, fordi det er så mye talg, sminke, svette, forurensing og døde hudceller på oversiden av huden. Da hjelper det ikke å bruke en god krem, fordi den vil uansett ligge på oversiden av huden, uten å trekke inn! Lykke til! Edit: Hvis hun ikke har spesielt uren hud, kan Clean Start være litt for aktiv for henne, og heller fremprovosere utbrudd. Så derfor: Gå til hudpleier Endret 27. november 2013 av bettypaige
muffin26 Skrevet 27. november 2013 #15 Skrevet 27. november 2013 Jeg vil tipse deg om serien REN, som selges på en del beauty-nettbutiker men også i noen apotek-kjeder. Veldig gode og ja, nettopp, rene produkter!!Anonymous poster hash: 702ec...5c5 de er ikke mye rene neii. Se bare hva de inneholder. Ta med henne til en hudpleier ts.
lell Skrevet 28. november 2013 Forfatter #16 Skrevet 28. november 2013 Det var mange råd. Hun har ikke enormt mye utbrudd. Så jeg tenker i første omgang på en krem og en rens. Hun bruker ikke sminke, er heller ikke tørr eller noe annet problem. Bare noen kviser og urenheter på nesa. Ønsker ikke å pøse på med produkter allerede nå, men bare gi henne noe så hun selv blir fornøyd. 1
skruf Skrevet 28. november 2013 #17 Skrevet 28. november 2013 Da min tenåring fikk litt mere urenheter så kjøpte jeg en helt enkel rens og krem fra Dermalogica. Dermalogica er gode produkter og snill mot huden, de er litt dyre, men veldig drøy i bruk. Hun var vel rundt 13 da hun begynte med det. Nå er hun 16 og har lite problemer med huden, og bruker fortsatt de produktene fast. (hun bruker minimalt med sminke). https://www.blush.no/p-2745-ultracalming-cleanser-for-face-and-eyes-500ml.aspx https://www.blush.no/p-5406-active-moist-50ml.aspx Disse bruker min tenåring:)
Miss-Grey Skrevet 28. november 2013 #18 Skrevet 28. november 2013 Det var mange råd. Hun har ikke enormt mye utbrudd. Så jeg tenker i første omgang på en krem og en rens. Hun bruker ikke sminke, er heller ikke tørr eller noe annet problem. Bare noen kviser og urenheter på nesa. Ønsker ikke å pøse på med produkter allerede nå, men bare gi henne noe så hun selv blir fornøyd. Jeg ville begynt med å se på det mest basale - hva vasker hun ansiktet sitt med? Hvis hun vasker med vanlig håndsåpe, kan den inneholde ingredienser som tetter igjen porene, og framprovoserer utbrudd. Jeg tror at en rens, eller en såpe med milde, gode ingredienser er en veldig god start. Jeg har hørt mye pent om denne, men har ikke prøvd den selv. Den er ikke egentlig beregnet på uren hud, men den er veldig mild, og det er sikkert mulig å få en prøve på apoteket. Jeg er enig med deg at hun ikke trenger å starte en full hudpleierutine når hun er 12 år, spesielt ikke hvis hun ikke har store utbrudd. Dersom hun får pådyttet både rens, toner, serum, krem, fuktmaske, peeling og rensemaske i en alder av tolv år, kan hun få i seg unødvendig mye kjemikalier, og en forestilling om at "perfekt hud" er målet. Jeg synes det å hjelpe henne med å bli kvitt det hun oppfatter som et problem, er en langt bedre tilnærming.
lell Skrevet 28. november 2013 Forfatter #19 Skrevet 28. november 2013 Tru om det finnes noe produkt hun kan bruke kunn på kvisene? Som hun kun bruker ved utbrudd og ellers bare vasker med vann?
AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #20 Skrevet 28. november 2013 Tru om det finnes noe produkt hun kan bruke kunn på kvisene? Som hun kun bruker ved utbrudd og ellers bare vasker med vann? Noe av det viktigeste er jo at hun renser huden skikkelig, med en effektiv, men mild rens. Det hun trenger er rens, krem og et SOS-produkt. Kan du gi noe som kalendergaver eller julegaver? Støtter forslaget om Dermalogica eller den ungdomsserien til Matis. Bioterm og Ren vil jeg fraråde å prøve. Anonymous poster hash: 850f5...fae 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå