Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jege r sammen med verdens snilleste mann og vi har det veldig bra og har store planer for fremtiden.

Han har 2 barn og jeg har 2 fra før.

Han ble skilt for 2 år siden . De bodde sammen veldig lenge .Kona gikk fra han og har fått seg samboer. Men...

Kjæresten min er veldig rik og det skjer at hun sliter med penger av og til. Han stiller alltid opp. Han har kjøpt hus til henne( og mannen hennes)betaler nesten alle ekstra utgifter, ny bil, hjelper med reisepenger. Det virker som de har veldig god kontakt, men jeg har aldri opplevd noe sånt. Hvis hun trenger penger så er er det bare å ringe... Han sier at han gjør det for at barna skal ha alt det de trenger og det forstår jeg litt. Men han kjøper alt til ungene og mye mer.

Han er generelt veldig snill og stiller opp for familie og venner også.

Er dette normalt ?

Anonymous poster hash: 92ce8...05e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Unnskyld, men: Haha, nei, det er ikke normalt!

• Liker 2
Skrevet

Normalt er det vel ikke, men hvis dette er noe han ønsker å bidra med, så hvorfor ikke? Det høres jo ut som han har råd til det.

Eller er det forholdet til exen som bekymrer deg?

• Liker 2
Skrevet

Han har råd til det ja :) Vet ikke hva skal jeg si. Han er 100 % sikker at det blir jo oss og han viser det på alle måter. Litt rar sitausjon ja .

Ts

Skrevet

Litt merkelig, men viser vel at han er en godhjertet mann da? Og om han er såpass stinn i peng og ikke går utover økonomien hans, så er det vel greit. Men at han har kjøpt hus til dem, står det på deres navn eller hans da? Og hva gjør de da, bare bor de der og har det kjempebra og slipper å jobbe?

• Liker 1
Skrevet

Huset står på hennes navn. Han vil at ungene skal bo i et fint hus og det skjønner jeg. De jobber, men er ikke så flinke til å disponere pengene sånn at det kan jo skje at det blir litt ,,trangt,, .

Nei, spurte bare pga jeg ble litt satt ut av hele situasjonen...

Ts

Skrevet

Høres ut som om han er litt VEL dumsnill. Han kunne kjøpt hus til henne, men da burde det stått på hans navn, sånn at han i hvert fall fikk verdistigningen og pengene når/hvis huset ble solgt.

• Liker 2
Gjest Whitestripes
Skrevet

Han tenker på barna sine og vil sikre dem, det synes jeg vitner om en omsorgsfull og omtenksom mann. Jeg tror ikke han gjør det for kona og den nye mannen sin del, men det er dog litt rart at huset står på henne. Der tror jeg han har gjort noe dumt.

• Liker 2
Skrevet

Han er VELDIG rik og veldig snill ja. Huset er på hennes navn pga han vil ikke ha noe med det å gjøre og de pengene betyr ikke noe for ham. Neida, skal bare slappe av og nyte det vi har :)

Ts

Skrevet

Dessverre ikke normalt, men det burde ha vært det :)

Veldig hyggelig å høre at ekser bryr seg så mye om hverandre.

Anonymous poster hash: 0cab0...139
  • Liker 1
Skrevet

Hørtes ikke helt normalt ut, men han høres ut som en veldig snill mann så det er gode sjanser for at han rett og slett bare gjør det fordi han er godhjertet og har råd til det. Det trenger ikke bety at han ikke er over ekskona :) flott at han tenker på hvordan barna hans bor, og at han hjelper mammaen deres selv etter at det er slutt. Men jeg skjønner at det er rart for deg.

• Liker 1
Skrevet

Unnskyld meg, men det blir for dumt å si at det ikke er normalt, når han ikke er i samme situasjon som dere. Om kjæresten til TS har mye penger og rik kan man bruke penger deretter. Har du en normal inntekt kan du selfølgelig ikke betale hus og bil for eks, men du hjelper kanskje med å betale en vinterdress, SFO osv. Har du 2-3 millioner i året og desto mere på bok kan du hjelpe deretter. Da blir en et rimelig hus og bil som vinterdress og sfo for de med normal lønn. Er det virkelig ingen av dere som tenker at TS kjæreste og eksen har et godt forhold der han hjelper henne på beina? Så lenge han er åpen om dette med TS ser jeg ingen problemer. Han er ikke dumsnill bare fordi han hjelper noen han har delt livet med lenge og har barn med. En annen ting å nevne er at det kan jo faktisk være eksen til TS kjæreste er mye av grunnen til at han har penger. Det er det INGEN av dere som tenker på. Fy fader så dømmende dere kan være noen ganger........

Skrevet

Unnskyld meg, men det blir for dumt å si at det ikke er normalt, når han ikke er i samme situasjon som dere. Om kjæresten til TS har mye penger og rik kan man bruke penger deretter. Har du en normal inntekt kan du selfølgelig ikke betale hus og bil for eks, men du hjelper kanskje med å betale en vinterdress, SFO osv. Har du 2-3 millioner i året og desto mere på bok kan du hjelpe deretter. Da blir en et rimelig hus og bil som vinterdress og sfo for de med normal lønn. Er det virkelig ingen av dere som tenker at TS kjæreste og eksen har et godt forhold der han hjelper henne på beina? Så lenge han er åpen om dette med TS ser jeg ingen problemer. Han er ikke dumsnill bare fordi han hjelper noen han har delt livet med lenge og har barn med. En annen ting å nevne er at det kan jo faktisk være eksen til TS kjæreste er mye av grunnen til at han har penger. Det er det INGEN av dere som tenker på. Fy fader så dømmende dere kan være noen ganger........

Jeg ser dette, og skjønner at noen kan tenke slik.

Det jeg derimot ikke skjønner er ekskona og hennes nye mann som klarer å ta imot et hus i gave fra eksen, og allikevel be om mer penger, om de ikke får lønna til å rekke til. Hvis de ikke betjener lån på hus så bør de fleste med normal lønn kunne få økonomien til å gå rundt. Jeg ville ikke klart å leve på eksens penger på denne måten, og i værtfall ikke om det hadde vært min nye kjærestes eks...

• Liker 1
Skrevet

Jeg ser dette, og skjønner at noen kan tenke slik.

Det jeg derimot ikke skjønner er ekskona og hennes nye mann som klarer å ta imot et hus i gave fra eksen, og allikevel be om mer penger, om de ikke får lønna til å rekke til. Hvis de ikke betjener lån på hus så bør de fleste med normal lønn kunne få økonomien til å gå rundt. Jeg ville ikke klart å leve på eksens penger på denne måten, og i værtfall ikke om det hadde vært min nye kjærestes eks...

Jeg vil tro at TS kjæreste er en oppegående mann siden han både tjener penger og har penger på bok, TS velger å være sammen med han så helt forferdelig kan han jo ikke være. I tillegg har han barn med en og samme kvinne som han i tillegg har vært sammen med i mange mange år if TS. Om ekskona har lagt tilrette for eksmannens suksess er dette kanskje hannes måte å kjøpe henne ut på uten å gi henne aksjer ol. De har tross alt barn sammen.

Skrevet (endret)

Normalt schmoralt...........

At han øser ut over barna sine og deres mor ser jeg inget problem i, men det kan jo være fornuftig at han formaliserer det litt slik at det ikke sklir helt ut.

Kansje også fornuftig at denne X'en begynner å tenke på å stå på egne ben? Er jo ikke sikkert alt vokser inn i himmelen........

Endret av Mike Waters
Gjest Linneah2013
Skrevet

Jege r sammen med verdens snilleste mann og vi har det veldig bra og har store planer for fremtiden.

Han har 2 barn og jeg har 2 fra før.

Han ble skilt for 2 år siden . De bodde sammen veldig lenge .Kona gikk fra han og har fått seg samboer. Men...

Kjæresten min er veldig rik og det skjer at hun sliter med penger av og til. Han stiller alltid opp. Han har kjøpt hus til henne( og mannen hennes)betaler nesten alle ekstra utgifter, ny bil, hjelper med reisepenger. Det virker som de har veldig god kontakt, men jeg har aldri opplevd noe sånt. Hvis hun trenger penger så er er det bare å ringe... Han sier at han gjør det for at barna skal ha alt det de trenger og det forstår jeg litt. Men han kjøper alt til ungene og mye mer.

Han er generelt veldig snill og stiller opp for familie og venner også.

Er dette normalt ?

Hadde hun vært alene med barna hadde det vært en ting, men at han kjøper hus til eksen og hennes mann er jo litt merkelig, i tillegg til alt det andre. Så normalt vil jeg ikke si det er, heller veldig spesielt.

Skrevet

Tja, jeg ville nok stusset litt. Men siden han har råd og det går barna hans til gode, så hvorfor ikke. Hvis han derimot sponser klær, dyr kosmetikk, reiser kun til exen: nei.

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjon og svar til dette.

Irrlys, mod.

Skrevet

Jeg vil tro at TS kjæreste er en oppegående mann siden han både tjener penger og har penger på bok, TS velger å være sammen med han så helt forferdelig kan han jo ikke være. I tillegg har han barn med en og samme kvinne som han i tillegg har vært sammen med i mange mange år if TS. Om ekskona har lagt tilrette for eksmannens suksess er dette kanskje hannes måte å kjøpe henne ut på uten å gi henne aksjer ol. De har tross alt barn sammen.

Hans motivasjon ser jeg, men ikke hvordan eksen hans og hennes nye kjæreste kan ta imot. Som en annen nevnte: kanskje på tide eksen begynner å stå på egne bein.

Skrevet

Jeg skjønner at du syns det er rart, men han er åpenbart stinn, og ønsker å bidra. Han vil det beste for barna, og har åpenbart et godt forhold til eksen sin, siden han sørger sånn for henne og barna. Og ettersom han gladelig betaler for henne OG typen, så er han åpenbart ikke interessert i henne på noe vis. Du har nok ingenting å bekymre deg for, han er tilsynelatende bare en innmari sjenerøs fyr. Med mindre du har noen grunn til å tro at han gjør det for å være nedlatende eller dominant, men det virker da ikke slik. :)

Om det er sunt for barnas forhold til penger er jeg derimot litt usikker på. Og det er selvfølgelig også betenkelig at eksen ikke trenger å passe på sin egen økonomi.

Om det er normalt er jeg mer usikker på, men spiller det noen rolle da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...