AnonymBruker Skrevet 27. november 2013 #1 Skrevet 27. november 2013 Jeg og samboeren min har vært sammen i 3 år nå.. Vi er begge to i 20 årene. Vi har hatt ett bra forhold som har vært forholdsvis rolig på festfronten. Før vi møtte hverandre hadde vi en fortid hver for oss med mye festing, så roet seg automatisk når følelsene kom... Nå plutselig er han kun interessert i å feste i helgene. Vi jobber lenge hele ukene og ser hverandre så vidt 5 min før det er leggetid... Såklart skjønner jeg at han trenger friheten sin og ut og finne på annet enn og være med meg.. Nå er det 7 helga på rad han reiser ut, og jeg har så vidt sett han de siste to mnd... Forrige helg hadde jeg fri fra jobben, jobber som regel helger også.. Så etter 4 helger på jobb regnet jeg med at han kanskje ville være sammens med meg når jeg hadde fri.. Men neida, han reiste ut!!! Jeg er bare veldig usikker, og får ikke noen forklaring på hvorfor han reiser ut hele tiden... Jeg vet at utroskap ikke er inni bilde.. Men hvorfor plutselig så rastløs?! Huff, fortvilet!!! Anonymous poster hash: 4c6d5...a1e
klinkokos Skrevet 27. november 2013 #2 Skrevet 27. november 2013 Jeg og samboeren min har vært sammen i 3 år nå.. Vi er begge to i 20 årene. Vi har hatt ett bra forhold som har vært forholdsvis rolig på festfronten. Før vi møtte hverandre hadde vi en fortid hver for oss med mye festing, så roet seg automatisk når følelsene kom... Nå plutselig er han kun interessert i å feste i helgene. Vi jobber lenge hele ukene og ser hverandre så vidt 5 min før det er leggetid... Såklart skjønner jeg at han trenger friheten sin og ut og finne på annet enn og være med meg.. Nå er det 7 helga på rad han reiser ut, og jeg har så vidt sett han de siste to mnd... Forrige helg hadde jeg fri fra jobben, jobber som regel helger også.. Så etter 4 helger på jobb regnet jeg med at han kanskje ville være sammens med meg når jeg hadde fri.. Men neida, han reiste ut!!! Jeg er bare veldig usikker, og får ikke noen forklaring på hvorfor han reiser ut hele tiden... Jeg vet at utroskap ikke er inni bilde.. Men hvorfor plutselig så rastløs?! Huff, fortvilet!!! Anonymous poster hash: 4c6d5...a1e Et klassisk tegn på at han er på vei ut av forholdet dessverre. Dog ikke nødvendigvis utro, men han er definitivt ute å snuser på markedet. Spør han 3
Skilpadden Skrevet 27. november 2013 #3 Skrevet 27. november 2013 Hvordan har dere det sammen ellers?
AnonymBruker Skrevet 27. november 2013 #4 Skrevet 27. november 2013 Hvordan har dere det sammen ellers? Den tiden vi har sammen er kjempe fin. Vi fungerer veldig godt, og er den typen som kan fullføre hverandres setninger.. Vi krangler aldri, men kan ha heftige diskusjoner.. Vi er flinke til og prate om ting som plager oss, men på dette temaet har jeg aldri kommer noen plass... Vi ler, vi koser oss og sexlivet blir bedre og bedre... Jeg forstår ikke hva som skjer med forholdet, og hva som kan være galt... Og forstår absolutt ikke hvem retning jeg skal gå her.. Anonymous poster hash: 4c6d5...a1e
Skilpadden Skrevet 27. november 2013 #5 Skrevet 27. november 2013 Den tiden vi har sammen er kjempe fin. Vi fungerer veldig godt, og er den typen som kan fullføre hverandres setninger.. Vi krangler aldri, men kan ha heftige diskusjoner.. Vi er flinke til og prate om ting som plager oss, men på dette temaet har jeg aldri kommer noen plass... Vi ler, vi koser oss og sexlivet blir bedre og bedre... Jeg forstår ikke hva som skjer med forholdet, og hva som kan være galt... Og forstår absolutt ikke hvem retning jeg skal gå her.. Anonymous poster hash: 4c6d5...a1e Du skal ikke gå noen retning. Du blir bare paranoid av å tenke. Spør han rett ut hva det er. Bare si: ''Kjære, det er en ting jeg vil ta opp med deg, som har fått meg til å tenke, og gjør meg litt bekymret. Nå har du vært ute på fest mange helger på rad. Du er aldri hjemme i helgene med meg. Jeg skjønner at jeg har selv jobbet et par helger, men du velger jo å være ute når jeg er hjemme også. Hva er grunnen for dette?'' Så enkelt er det faktisk. Og hvis du selv mener dere kan være så ærlige med hverandre, så burde det jo ikke vært noe problem å spørre? 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2013 #7 Skrevet 27. november 2013 Kan du ikke bli med han da? :-) Det er en mulighet. Men med tanke på at jeg jobber veldig mye helger, så orker jeg ikke bruke alle de få frihelgene jeg har på og ut og feste. Også med tanke på økonomien så har ikke jeg mulighet til det i lengden. Mulig jeg er veldig kjedelig altså, men jeg har ikke helt de verdiene der lenger, at så fort muligheten bryr seg og det er helg så hopper jeg på flaska og gir meg ikke før beina faller i grusen Anonymous poster hash: 4c6d5...a1e
Frisørdama Skrevet 27. november 2013 #8 Skrevet 27. november 2013 Skjønner deg veldig godt jeg! Er "kjedelig" selv, hehe.. Du kan jo snakke med han og si hva du tenker og høre hva han har å si, evnt kan du spørre om ikke dere kan finne på noe koselig sammen og legge noen planer så er det ikke så lett for han å løpe på fest? Kanskje det er en sånn liten rebell greie fra hans side, må ut å løpe fra seg litt for han har vært "kjedelig" lenge, eller kanskje det er noen teite kamerater som legger press på han?
AnonymBruker Skrevet 27. november 2013 #9 Skrevet 27. november 2013 Du skal ikke gå noen retning. Du blir bare paranoid av å tenke. Spør han rett ut hva det er. Bare si: ''Kjære, det er en ting jeg vil ta opp med deg, som har fått meg til å tenke, og gjør meg litt bekymret. Nå har du vært ute på fest mange helger på rad. Du er aldri hjemme i helgene med meg. Jeg skjønner at jeg har selv jobbet et par helger, men du velger jo å være ute når jeg er hjemme også. Hva er grunnen for dette?'' Så enkelt er det faktisk. Og hvis du selv mener dere kan være så ærlige med hverandre, så burde det jo ikke vært noe problem å spørre? Ja man skulle tro det var så lett. Har hatt denne samtalen på en veldig rolig og fattet måte.. Fikk ikke noe godt svar på hvorfor han følte han ville ut hver helg, virket som han ikke hadde noe godt svar selv. Han sa da han skulle tenke mer på meg og være mer hjemme så vi fikk tid sammen, jaja tenkte jeg, det var lett!! Helgen etter var det glemt og pån igjen... Anonymous poster hash: 4c6d5...a1e
Lea2 Skrevet 27. november 2013 #10 Skrevet 27. november 2013 Tror dette er ganske vanlig når man er i den alderen. Man er ikke helt ferdigfestet, men har vært rolig en stund pga forhold. Og enten man vil det eller ei så gir den første forelskelsen seg etter hvert og man kan bli litt rastløs og ønske seg nye impulser og litt futt og fart igjen. Og ikke minst bytter man gjerne miljø (ny jobb, ny skole, nye venner) flere ganger også i løpet av 20-årene. Da tar man automatisk inn ting de holder på med og synes det er gøy en stund. I tillegg er det en del menn som har single kamerater som gjerne kritiserer de i forhold litt fordi de er "kjedelige". Synes du skal snakke med ham om det uten å være for kontrollerende. Gi ham rom til å feste, bli med når du vil og kan, men spør om han kanskje kan sette av en helg eller to i måneden til å være kjæreste også. 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2013 #11 Skrevet 27. november 2013 Skjønner deg veldig godt jeg! Er "kjedelig" selv, hehe.. Du kan jo snakke med han og si hva du tenker og høre hva han har å si, evnt kan du spørre om ikke dere kan finne på noe koselig sammen og legge noen planer så er det ikke så lett for han å løpe på fest? Kanskje det er en sånn liten rebell greie fra hans side, må ut å løpe fra seg litt for han har vært "kjedelig" lenge, eller kanskje det er noen teite kamerater som legger press på han? Tror nok også det kan ha noe med kompiser og gjøre. Han har kommet godt i kontakt med noen av sine ungdomskompiser, som vel og merke ikke har samboer/kjæreste.. Virker som han ikke klarer og si nei når de "presser" litt på. Vi har lagt planer. En kveld skulle vi ut og spise deretter en romantisk kveld hjemme med film. Jeg hadde stelt meg, kledd meg og ventet på at han skulle hente meg(han hadde vært hos svigermor). Når klokken var kvart på 9 som han egentlig skulle hente meg ringte han og sa han hadde tatt en øl med en kompis og reiste ut.... Det ble til en kveld alene med tv og tårer!!! :frown: Anonymous poster hash: 4c6d5...a1e
Frisørdama Skrevet 27. november 2013 #12 Skrevet 27. november 2013 Ah.. Da har du svaret der, kameratene maser og han er ikke sterk nok til å si nei. Du får prøve koble opp kameratene hans med noen venninner, så woops blir de hjemmekjære og du får helgene tilbake med typen ;-) 1
Weddingfever Skrevet 27. november 2013 #13 Skrevet 27. november 2013 Ah.. Da har du svaret der, kameratene maser og han er ikke sterk nok til å si nei. Du får prøve koble opp kameratene hans med noen venninner, så woops blir de hjemmekjære og du får helgene tilbake med typen ;-) Ja jeg tror nok det kan være en god ting! Hehe. Kjedelig i lengden får det går over til frustasjon over en bagatell når forholdet ellers er veldig fint..
AnonymBruker Skrevet 27. november 2013 #14 Skrevet 27. november 2013 Tror nok også det kan ha noe med kompiser og gjøre. Han har kommet godt i kontakt med noen av sine ungdomskompiser, som vel og merke ikke har samboer/kjæreste.. Virker som han ikke klarer og si nei når de "presser" litt på. Vi har lagt planer. En kveld skulle vi ut og spise deretter en romantisk kveld hjemme med film. Jeg hadde stelt meg, kledd meg og ventet på at han skulle hente meg(han hadde vært hos svigermor). Når klokken var kvart på 9 som han egentlig skulle hente meg ringte han og sa han hadde tatt en øl med en kompis og reiste ut.... Det ble til en kveld alene med tv og tårer!!! :frown: Anonymous poster hash: 4c6d5...a1e Tuller du med meg nå? Godtar du virkelig at noen behandler deg så dårlig? At de bryter avtaler fordi de skal ut på fest istendefor å være sammen med deg som avtalt? Dette hørtes jo ærlig talt ikke ut som et godt fohold. Tror det største problemet her en mangel på respekt for deg og at han tar deg for gitt, det at han er ute og fester er mer et symptom på de virkelig store problemene. Anonymous poster hash: 18fc5...b22 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2013 #15 Skrevet 27. november 2013 Tuller du med meg nå? Godtar du virkelig at noen behandler deg så dårlig? At de bryter avtaler fordi de skal ut på fest istendefor å være sammen med deg som avtalt? Dette hørtes jo ærlig talt ikke ut som et godt fohold. Tror det største problemet her en mangel på respekt for deg og at han tar deg for gitt, det at han er ute og fester er mer et symptom på de virkelig store problemene. Anonymous poster hash: 18fc5...b22 Ja det er vel ikke akkurat veldig bra.. Men det virker som menn ser annerledes på det en kvinner... Ikke vet jeg hva jeg skal gjøre med situasjonen, når man har hatt det sånn en stund føles det som og stå i stampe i en trasig situasjon.. Anonymous poster hash: 4c6d5...a1e
Lea2 Skrevet 27. november 2013 #16 Skrevet 27. november 2013 Hele greia med single kompiser er jo dette med at de ofte hentyder at de som er i forhold blir kontrollert av partneren hjemme og at de ikke får gjøre som de vil. Dersom man maser og presser for mye blir jo dette faktisk sant. Men det går an å legge det frem på en annen måte, slik at han fortsatt kan gå ut og feste når han vil, men at han setter av tid til dere den ene helgen i måneden. Kanskje gjøre det til en "greie" som er litt mer spennende enn gullrekka? Bestemme annenhver gang?
AnonymBruker Skrevet 27. november 2013 #17 Skrevet 27. november 2013 Hele greia med single kompiser er jo dette med at de ofte hentyder at de som er i forhold blir kontrollert av partneren hjemme og at de ikke får gjøre som de vil. Dersom man maser og presser for mye blir jo dette faktisk sant. Men det går an å legge det frem på en annen måte, slik at han fortsatt kan gå ut og feste når han vil, men at han setter av tid til dere den ene helgen i måneden. Kanskje gjøre det til en "greie" som er litt mer spennende enn gullrekka? Bestemme annenhver gang? Sant det du sier. Jeg har heller aldri oppført meg kontrollerende over han når det kommer til friheten, for jeg ser på den som veldig viktig. Det er viktig og kunne være ett eget individ selv om man er i ett forhold. Men og lage avtaler for og så bryte de for en fest med kompiser er ikke OK. Og kunne sette av en helg til hverandre i mnd er vel en lur avtale. Kanskje legge opp til litt mer spenning enn 1 vanlig lørdagskveld! =) Anonymous poster hash: 4c6d5...a1e
Lea2 Skrevet 27. november 2013 #18 Skrevet 27. november 2013 Jeg er helt enig i at det ikke er noe særlig sjarmerende å avlyse en avtale i siste liten for å gå på byen. Det KAN skje, men bør være unntaket og ikke på så kort varsel. Den der kunne faktisk vært kombinert. Ta med kameraten ut for å spise eller spise alene først og så møte kameraten i stedet for å se film. Om det dukker opp noe sånt noen dager/dagen før, så synes jeg derimot det er greit HVIS det ikke er noe spesielt som en konsert, et show eller noe som ikke skjer hver dag, OG om man finner en annen dag å gjøre kjærestetingene på og faktisk gjennomfører det.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2013 #19 Skrevet 27. november 2013 Jeg er helt enig i at det ikke er noe særlig sjarmerende å avlyse en avtale i siste liten for å gå på byen. Det KAN skje, men bør være unntaket og ikke på så kort varsel. Den der kunne faktisk vært kombinert. Ta med kameraten ut for å spise eller spise alene først og så møte kameraten i stedet for å se film. Om det dukker opp noe sånt noen dager/dagen før, så synes jeg derimot det er greit HVIS det ikke er noe spesielt som en konsert, et show eller noe som ikke skjer hver dag, OG om man finner en annen dag å gjøre kjærestetingene på og faktisk gjennomfører det. Ja absolutt greit og avlyse, men ikke ett kvarter før henting når jeg er stelt og klar for og gå, da er det ikke veldig ok...!! Men men, samtale tema må nok opp igjen, og denne gangen håper jeg at vi finner en løsning som passer for begge parter. Anonymous poster hash: 4c6d5...a1e
Lea2 Skrevet 27. november 2013 #20 Skrevet 27. november 2013 Kanskje kaste ballen over til ham og spørre hva HAN vil? Hvor mange festhelger vil han ha i løpet av en måned og når vil ha ha kjærestetid. Da bestemmer jo han også og du blir ikke den som bestemmer og dikterer. Men du skal selvsagt si hva du mener også! 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå