Gå til innhold

Vits i å spare på BSU2? Jeg er 32...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er 32 år og sparer på BSU. I 2014 blir jeg 33 år, og jeg lurer på om det er vits i å spare på BSU2? Jeg får jo inn 30 000 og renta ligger på 4,47 %.

Jeg kommer ikke til å få kjøpt meg bolig på noen år enda, men da har jeg iallfall BSU og BSU2 med penger som forrenter seg.

Ønsker også å spare på en høyrentekonto etter hvert, men først må jeg fylle opp BSU-en iløpet av 2014, og jeg lurte på å få innpå 30 000 på en BSU2-konto?

Eller er det for sent for meg???

Anonymous poster hash: f1594...cee
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen grunn til å si nei til skattefradraget og god rente selv om det bare blir for to års sparing. Beløpet er jo også foreslått økt.

4,47 % er ikke blant de beste. Men om du gidder å bli kunde i en annen bank for å få 4,65-4,85%, som et par av storbankene har, får du vurdere selv. (Noen mindre/lokale har enda bedre rente.)

Rentebeløpet blir jo ikke så stort når du er så sein med å komme i gang med sparingen.

Skrevet

Det er jo bra rente, og så lenge du ikke har noe i mot at pengene er bundet opp til fremtidig boligkjøp er det et bra tilbud. Ville ha gjort det selv, om det var aktuelt! Men skattefradrag får du ikke det er kun for normal BSU.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...