Gå til innhold

Folk som sier de ikke blir likt.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Var på bursdag i går, selskapet var ganske stort rundt 50 personer og endte med å snakke med en jente jeg kjente fra før. Da sa hun noe sånt at hun synes det var så trivelige folk her for de andre på skolen likte henne ikke. Jeg går i klasse med henne og aldri hørt et vondt ord om henne, hun er dritkul(banner og drikker som en sjømann), rimelig sikker på at hun blir likt av "alle" og hun er også ekstremt innkluderende og gir alle oppmerksomhet. Men fortsatt kunne hun si at hun ikke ble likt og at de andre jentene

Dette er bare et eksempel, men møtt flere som sier de ikke blir likt selv om det virkelig ikke ser slik ut for oss som kjenner dem og deres omgangskrets. Så spørsmålet mitt er om noen kjenner til ligninde tilfeller og om dere tror de virkelig ikke blir likt, at de bare føler at de ikke blir likt eller at de bare sier at de ikke blir likt.

Endret av Summers
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan man tolker signaler er svært individuelt. Noen har lett for å misforstå og tolke ting i verste mening, ofte fordi de selv er usikre. Andre kan overdrive ved å si at ingen liker dem, gjerne for å få sympati eller komplimenter og støtte. Man har dem som man er nøytral til, men som man kanskje ikke har så mye til felles med og som man derfor ikke prater mye med, og som derfor tror at de blir mislikt. Så har man dem som faktisk blir mislikt.

Noen ganger er det også en god blanding av disse. Det triste er jo at man bruker tid og krefter på det negative. Man kan ikke tvinge noen til å like en, så dersom man ikke har kjemien (og om man ikke er ubehagelig selv slik at andre misliker en av den grunn), så er det greieste bare å blåse i det og heller bruke tid på de andre.

• Liker 1
Skrevet

Menn er veldig dårlig til å fange opp jenters mobbing av hverandre.

Anonymous poster hash: a3c69...eb7
  • Liker 2
Skrevet

Menn er veldig dårlig til å fange opp jenters mobbing av hverandre.

Anonymous poster hash: a3c69...eb7

Helt sant! Jenter har ofte en mer skjult måte å mobbe på også.

Anonymous poster hash: e101b...b75

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg leste nettopp en status på fb av ei barndomsvenninne. Hun skrev at mobbingen tok seg opp da hun var 12, og at hun fikk spiseforstyrrelser pga det. Jeg klarte ikke å si noe til den.

Jeg så det ikke, jeg visste ikke at hun hadde det sånn. Vi var flere venninner sammen da, og vi gikk ikke i samme klasse. Men hun hadde jo venninner? Og vi likte jo henne. Vi var jo 3-4 som var sammen hele tiden, inkl henne. Så jeg ser ikke helt hvor det der kom fra. Men det er mulig hun følte seg mobbet av andre, uten at jeg visste det.

Ja, hun var spesiell. Og jeg tror hun var usikker på seg selv. Hun gjorde ting for å gjøre narr av seg selv, var selvironisk, og kunne dumme ut seg selv for gøy. Kanskje lå det noe mer der enn det vi kunne se da, i en alder av 13-15 år.

Endret av Majott

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...