Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Edit: tittelen skal selvsagt være "tråDløst nett".

Jeg har prøvd mange ganger å google dette, men jeg forstår ingenting av det som kommer opp, så derfor spør jeg her.

Greia er den at jeg har i flere år hatt mobilt bredbånd fra telenor. Da usb-dingsen ble helt ødelagt tidligere i høst, så kjøpte jeg et nytt abonnement. Jeg kjøpte mobilt bredbånd (fremdeles telenor), bare at det denne gangen var en trådløs router. Jeg hadde tenkt å skaffe meg netflix, og tenkte at 20gb var nok. Det var det tydeligvis ikke, for etter 4 og en halv episode av en serie hadde jeg brukt opp alt, så da var nettet tregt resten av måneden. Selv uten å bruke netflix bruker jeg opp alt ganske fort, og da kan jeg ikke engang se på youtube eller høre på spotify. Jeg mener jeg betaler ca. 400kr for dette, og det synes jeg er veldig dyrt med tanke på at nettet er så tregt den siste halvdelen av måneden.

Jeg har jo bindingstid frem til september, men jeg vurderer å bare betale for å avslutte abonnementet og skaffe meg et ordentlig trådløst nett som fungerer bra hele måneden, og som jeg kan se netflix med.

Siden jeg bare roter meg bort i denne jungelen og ikke forstår noen ting når jeg googler, lurer jeg på om det er noen her som har peiling på dette! Hvilket abonnement skal jeg velge? Det finnes jo så utrolig mange å velge mellom!

Håper noen kan gi meg litt råd her!

Endret av super-s
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva legger du i setningen "men jeg vurderer å bare betale for å avslutte abonnementet og skaffe meg et ordentlig trådløst nett som fungerer bra hele måneden,"

Jeg har ikke brukt Netflix, men på Youtube så kan du være litt obs på å ikke se videoer i 720p/1080p for det sluker datatrafikk.

Du har da et ordentlig trådløst nett, det er bare at du synes at 20gb er for lite for deg. Da er det heller at den løsningen med mobilt bredbånd ikke passer ditt bruk.

Siden du valgte mobilt bredbånd, er det pga du ikke har dekning hjemme til en internettlinje? Eller er det pga du er ute på farten ofte?

Skrevet

Hva legger du i setningen "men jeg vurderer å bare betale for å avslutte abonnementet og skaffe meg et ordentlig trådløst nett som fungerer bra hele måneden,"

Jeg har ikke brukt Netflix, men på Youtube så kan du være litt obs på å ikke se videoer i 720p/1080p for det sluker datatrafikk.

Du har da et ordentlig trådløst nett, det er bare at du synes at 20gb er for lite for deg. Da er det heller at den løsningen med mobilt bredbånd ikke passer ditt bruk.

Siden du valgte mobilt bredbånd, er det pga du ikke har dekning hjemme til en internettlinje? Eller er det pga du er ute på farten ofte?

Hehe, det jeg mener er et vanlig tråløst nett, ikke mobilt, og helst med ubegrenset med datatrafikk (evt. såppas mye at jeg ikke bruker det opp).

Jeg valgte mobilt bredbånd delvis fordi jeg i perioder er mye på farten, og delvis fordi jeg stresset med å få internett igjen så jeg valgte bare det første og beste jeg fant til den prisen jeg har råd til å betale.

Jeg vet ikke om jeg har dekning til en internettlinje hjemme. Har så lite peiling på sånt!

Skrevet

Anyone? Det må da være noen her som har peiling! Jeg trenger et abonnement som ikke er for dyrt og som det går an å se netflix, bruke youtube og spotify med!

Skrevet (endret)

Ring til Telenor og oppgi adressen du bor på (eller telefon nr ditt om du har en fasttelefon). De vil da mest sannsynlig gi deg et svar på om de har dekning og kan tilby deg et abonnement der.
Det du skal ha et et vanlig internettlinje via "hustlf" Da vil du få et modem som mest sannsynlig har trådløst innebygget. Da kan du dele internett med de enheten du har hjemme.
Internett via "hustlf" har ikke begrensning på datatrafikk. Så det er det du skal ha om du har muligheten til det der du bor.

Og kun bruk det mobile bredbåndet når du ikke er hjemme.

Endret av -Leon-
Skrevet

Hvorfor har du ikke skikkelig nett tilgang via en landlinje.

Såklart det er grisedyrt å laste ned over 3/4G

Jeg skjønner ikke engang hva dette har med trådløst nett å gjøre, da du er knyttet opp mot telefonabonnementet ditt.

Du må få deg en linje fra fast telefonen eller tvkontakten din, for så å koble til en trådløs router, så du kan logge deg på nettet ditt uten å bry deg om tellerskritt, MB begrensninger eller opp/nedlastnings begrensningene til 3/4G nettet.

Skrevet

Hvorfor har du ikke skikkelig nett tilgang via en landlinje.

Såklart det er grisedyrt å laste ned over 3/4G

Jeg skjønner ikke engang hva dette har med trådløst nett å gjøre, da du er knyttet opp mot telefonabonnementet ditt.

Du må få deg en linje fra fast telefonen eller tvkontakten din, for så å koble til en trådløs router, så du kan logge deg på nettet ditt uten å bry deg om tellerskritt, MB begrensninger eller opp/nedlastnings begrensningene til 3/4G nettet.

Nettet mitt er ikkke knyttet opp mot telefonabonnementet mitt. Jeg har en trådløs router fra telenor, med 20gb i mnd, og den har ingenting med telefonen min å gjøre. Jeg har chess på telefonen, og der har jeg 1gb i mnd.

Men ellers, takk for svar!

Skrevet

Ring til Telenor og oppgi adressen du bor på (eller telefon nr ditt om du har en fasttelefon). De vil da mest sannsynlig gi deg et svar på om de har dekning og kan tilby deg et abonnement der.

Det du skal ha et et vanlig internettlinje via "hustlf" Da vil du få et modem som mest sannsynlig har trådløst innebygget. Da kan du dele internett med de enheten du har hjemme.

Internett via "hustlf" har ikke begrensning på datatrafikk. Så det er det du skal ha om du har muligheten til det der du bor.

Og kun bruk det mobile bredbåndet når du ikke er hjemme.

Takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...