Gå til innhold

Privatskole i Oslo med fokus på språk

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

190 000 ? De eneste internasjonale skoler jeg har vært i kontakt med har 1000-1300 kroner i måneden i skolepenger. Som tilsvarer summen de får mindre enn de kommunale skolene.

Jepp. OIS koster 187 500 kr i året. + søknad- og registeringsavgift.

Den franske skolen? Da får ungen arbeidsmoral og disiplin ihvertfall.

Anonymous poster hash: 58e42...549

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den franske skolen ligger jo i Oslo.

Anonymous poster hash: d0744...80a

Må man ikke ha noen franske forbindelser da? Samme med den engelske? Ts

Anonymous poster hash: 1abee...ec7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må man ikke ha noen franske forbindelser da? Samme med den engelske? Ts

Barn av franske blir prioritert, men man må ikke ha fransk bakgrunn for å komme inn. Er du ikke i stand til å finne ut noen ting selv?

Anonymous poster hash: 6510e...0cf

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn av franske blir prioritert, men man må ikke ha fransk bakgrunn for å komme inn. Er du ikke i stand til å finne ut noen ting selv?

Anonymous poster hash: 6510e...0cf

.... Jeg forstår ikke behovet for denne spydigheten på forumet. Var spørsmålet så irriterende for deg så ville jeg latt vær å svare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig forskjellen på den internasjonale og den engelske skolen?

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp. OIS koster 187 500 kr i året. + søknad- og registeringsavgift.

Den franske skolen? Da får ungen arbeidsmoral og disiplin ihvertfall.

Dette ser ut til å være rettet mot foreldre som ikke har norsk statsborgerskap og ikke får dekket skolegangen av kommunen. Disse skoleplassene får kroner 0 fra kommunen og må derfor hente inn pengene fra foreldrene. De privatskoler jeg kjenner hvor barna er norske får dekket mesteparten av summen fra kommunen (billigere da de betaler mer for en kommunal plass) - mens foreldrene da betalter den lille restsummen. Det står også på OIS at barn med foreldre som er norske statsborgere kan søke om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fler inspill? Noen andre skoler enn Den internasjonale med engelsk som fokus? Jeg har alltid trodd det har fantes en engelsk skole også på Frogner/briskeby... Men jeg må ha blandet med den franske tror jeg for jeg finner ingenting når jeg googler den engelske skole i Oslo - får kun opp den internasjonale.. :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fantes en britisk skole før, den lå ved siden av den franske. Begge i bygninger som tilhørte Vestheim skole tidligere. Tror den britiske skolen ble lagt ned i forbindelse med nedleggingen av NATO ble borte fra Kolsås, da var det vel ikke like stort marked for den type skole.

http://no.wikipedia.org/wiki/Vestheim_skole

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fantes en britisk skole før, den lå ved siden av den franske. Begge i bygninger som tilhørte Vestheim skole tidligere. Tror den britiske skolen ble lagt ned i forbindelse med nedleggingen av NATO ble borte fra Kolsås, da var det vel ikke like stort marked for den type skole.

http://no.wikipedia.org/wiki/Vestheim_skole

Åh, ja ok. Da var jeg ikke helt på bærtur.. Trodde bestemt det var en engelsk skole samme sted ja :-) Takk for info :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det går an å spørre - hvorfor er det så viktig for deg at det er engelsk som er språket i fokus? (:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...
AnonymBruker

Hvis det går an å spørre - hvorfor er det så viktig for deg at det er engelsk som er språket i fokus? (:

Fordi jeg hverken kan fransk eller tysk selv - samt ser jeg på engelsk som det viktigste språket å lære seg.

:-)

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå vet jeg ikke hvilket aldersnivå dette er snakk om. Kanskje litt på siden men jeg gikk på krsitelig gymnasium på ungdomsskole og vgs og var veldig fornøyd. Høyt faglig nivå i alle fag og gode lærere, men det er jo ikke en spesifikk språkskole, fikk bare litt lyst å anbefale den som en god skole generelt...

Anonymous poster hash: f568d...fd9
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi jeg hverken kan fransk eller tysk selv - samt ser jeg på engelsk som det viktigste språket å lære seg.

TS

Skjønner! Masse lykke til med skolejakten! (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS

jo da, vi syntes jo alle at engelsk er viktig. Men syntes du engelskundervisningen i vnlige norsk skoler er mangelfull? Det er jo ingenting som tyder på det http://www.abcnyheter.no/nyheter/kultur/110401/nordmenn-best-i-engelsk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

jo da, vi syntes jo alle at engelsk er viktig. Men syntes du engelskundervisningen i vnlige norsk skoler er mangelfull? Det er jo ingenting som tyder på det http://www.abcnyheter.no/nyheter/kultur/110401/nordmenn-best-i-engelsk

Selv om man er bedre enn andre betyr ikke at at man er god i noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv om man er bedre enn andre betyr ikke at at man er god i noe.

det er jeg helt enig i, det var derfor jeg var den som annbefalte TS å vurdere kristelig gumnasium som skole, og stillte spørsmålstegn ved hvorfor hun syntes "engelsk språk" var det viktigste når hun søkte skole...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...