Gå til innhold

ullvask

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva er den beste såpa, kuren og gallesåpe til grisete barneklær? nøstebarna sin såpe og kur? gallesåpe fra clas ohlson? og er det noe poeng i å kure ull fra janus og joha? vasker disse i maskin men syntes ikke det blir rent nok så kommer til å vaske for hånd sammen med nøstebarnklær...

har såpe fra nøstebarn men lurer på om det finnes noe bedre, evt er det like så greit å kun bruke gallesåpe og kur?

Anonymous poster hash: 02748...0ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hørt mye bra om såpen fra Claes Ohlson, men har ikke prøvd den selv. Vasker ulla på vanlig ullprogram med milo, tøyet blir rent men de værste flekkene blir ikke borte. Må prøve CO såpen.

Skrevet

Har ikke vært veldig fornøyd med gallesåpa fra Clas Ohlson. Syns ikke den tar flekker.

Men det som derimot tar flekker er sitronsaft. Ungen sølte blåbær på sin helt nye ullbody, en stor flekk. Etter å ha forsøkt skånsomme metoder dynket jeg flekken med sitronsaft (fra gul flaske), og flekken ble borte. om det skader ulla vet jeg ikke, har derfor ikke brukt det flere ganger.

Skrevet

Vi ble kvitt både noen tranflekker på arvet tøy og bæsjeflekker på eget med den flytende gallesåpa fra Clas Ohlson. Men det kommer vel litt an på alt mulig :P

Jeg kurer all ulla, uansett hvor den er fra. Men det er jo opp til en selv :)

Skrevet

Og hvor får man tak i ullkur? Skrapet lanolin av en sævv?

Anonymous poster hash: 1e931...9e4

Skrevet

Ts

Ja jeg tenker også å kure alt sammen, var bare nysgjerrig på om det hadde noe for seg....

Skrevet

Joha har en egen ullvask som inneholder lanolin! Ellers så kan jeg anbefale sitronsåpen til Troll, som virkelig fjerner flekker! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...