Gå til innhold

Den store extensions-tråden: pros and cons ved ulike extensions

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Altså: hva er fordeler og ulemper ved de ulike typene extensions: tape, microring og påsveiset hår? Ønsker så mange svar som mulig for nå må jeg gjøre noe med hæret mitt litt fort, jeg er bare usikker på hvordan!

Etter hva jeg har lest av andre tråder er jeg ganske sikker på at jeg IKKE skal sveise på hår, for alle jeg har hørt fra som har slik hårtype som meg (tynt, fint, slitt), opplever at håret blir enda verre og tynnere etterpå...

Da gjenstår egentlig microring og tape-extensions. Synes microring høres smart ut, MEN det virker som om man trenger ufattelig mange fester, siden det er en og en liten tjafs som settes på? Sånn sett virker jo tape-extensions bedre, for da limer man jo på ganske lange remser i slengen. Det jeg innbiller meg er dumt med tape er at det kanskje sliter på håret, mtp kjemikaliene som brukes for å løsne tapen. Samtidig virker det jo veldig lett å dra ut festene til microringer når man grer seg? Noen som har erfaring med begge typer??

Takk for svar,- Kjør debatt! :)

Anonymous poster hash: 85f0b...c50
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde påsveiset hår i mange år, og om håret var tynt da jeg satte det på var det ingen ting igjen av det etter noen få ganger.. Fordelen var at jeg kunne bruke det mye lenger enn tape, og at jeg kunne ha alle frisyrer uten at de var synlige. Håret var heller ikke "tynget ned" som jeg opplever med tape..

Nå bruker jeg tape. Negativt med det er at håret mitt har blitt ENDA tynnere (det gikk tydeligvis an..) fordi det er vanskelig å få ut alt limet og det faller av mye hår under byttingen som i seg selv er skitvond (Jeg er ikke spes. hårsår). Når jeg har satt på hår er det mange småhår som fester seg i en annen tape og må dras ut derfra for ikke å lugge. Er relativt ofte hos frisøren. Tapen som følger med håret (første gang man setter på) er kjempedårlig (dette varierer sikkert med merket på håret) og festene faller ut hele tiden i starten, og da etterlater de seg en del lim som er umulig å få ut. Ellers faller tapefestene av mye raskere enn de som er sveiset på, og mye mer hår faller ut av gangen. Jeg får ganske tidlig bustete hår ovenfor festene, og jeg må ha håret løst ellers syns de (stikker ut her og der fordi de er litt stive) og det er dyrt..

Positivt er jo at jeg nå har ca. like tykt (eller tynt) hår som jeg hadde i utgangspunktet, og jeg kan ha laaangt hår.. Mitt ser helt ut som eget hår!

Ikke så veldig positiv til tape, men det går jo ganske raskt å sette på. Litt over en time, mot over seks timer med påsveising. Jeg kjenner mange som er fornøyd med tape, så det er jo absolutt mulig at jeg ikke klarer å finne rett frisør.

Uansett er mitt råd å ikke bruke annet enn clipons dessverre om man har tynt hår og ikke har råd til å miste så mye. Jeg angrer i hvert fall bittert! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde påsveiset hår i mange år, og om håret var tynt da jeg satte det på var det ingen ting igjen av det etter noen få ganger.. Fordelen var at jeg kunne bruke det mye lenger enn tape, og at jeg kunne ha alle frisyrer uten at de var synlige. Håret var heller ikke "tynget ned" som jeg opplever med tape..

Nå bruker jeg tape. Negativt med det er at håret mitt har blitt ENDA tynnere (det gikk tydeligvis an..) fordi det er vanskelig å få ut alt limet og det faller av mye hår under byttingen som i seg selv er skitvond (Jeg er ikke spes. hårsår). Når jeg har satt på hår er det mange småhår som fester seg i en annen tape og må dras ut derfra for ikke å lugge. Er relativt ofte hos frisøren. Tapen som følger med håret (første gang man setter på) er kjempedårlig (dette varierer sikkert med merket på håret) og festene faller ut hele tiden i starten, og da etterlater de seg en del lim som er umulig å få ut. Ellers faller tapefestene av mye raskere enn de som er sveiset på, og mye mer hår faller ut av gangen. Jeg får ganske tidlig bustete hår ovenfor festene, og jeg må ha håret løst ellers syns de (stikker ut her og der fordi de er litt stive) og det er dyrt..

Positivt er jo at jeg nå har ca. like tykt (eller tynt) hår som jeg hadde i utgangspunktet, og jeg kan ha laaangt hår.. Mitt ser helt ut som eget hår!

Ikke så veldig positiv til tape, men det går jo ganske raskt å sette på. Litt over en time, mot over seks timer med påsveising. Jeg kjenner mange som er fornøyd med tape, så det er jo absolutt mulig at jeg ikke klarer å finne rett frisør.

Uansett er mitt råd å ikke bruke annet enn clipons dessverre om man har tynt hår og ikke har råd til å miste så mye. Jeg angrer i hvert fall bittert! :(

Takk for svar begge! Jeg heller også litt mot tape, FalconPunch, men så har jeg jo hørt en del positivt om microringer og, bortsett fra dette med at jeg har oppfattet at man må ha så mange fester.. og det må jo være tidkrevende..

Men, Nephthys; du har jo tydeligvis ikke den beste erfaringen med tape.. Flytter du festene hs frisør? Det skal vel ikke gjøre veldig vondt da? Har forstått det som om frisøren bare har en sånn tapeløsner-spray som gjør at festene løsner lett? Og du skriver at festene også løsner fort etter påsetting? Har snakket med en annen som har prøvd tape, og så vidt jeg skjønte hadde ikke hun noen slike negative erfaringer. Ikke bra med tynnere hår selvsagt, er det fordi mye hår sitter igjen i limet?

dere anbefaler begge clip ons, men det vil jeg ikke. Jeg har allerede slike, men i en travel hverdag der jeg bruker mye tid om morgenen på det forbanna pistrete håret mitt har jeg kommet til at jeg må ha noe permanent som sitter i hele tiden, slik at jeg slipper stå og fluffe det opp hver dag...

Noen som har prøvd både tape og micro da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk meg microringer, tok de ut samme dag. Det var jææævlig. Det var dritvondt. De knagde når jeg la meg ned, de syntes. Når håret var vått syntes de. Det så ut som spaghettihår. Nei, uff. Hvis du har tynt hår så anbefaler jeg ikke microringer, du får ikke nok fester inn i håret uten at metallringene syns, og til og med da er det for lite og blir spaghetti-aktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar begge! Jeg heller også litt mot tape, FalconPunch, men så har jeg jo hørt en del positivt om microringer og, bortsett fra dette med at jeg har oppfattet at man må ha så mange fester.. og det må jo være tidkrevende..

Men, Nephthys; du har jo tydeligvis ikke den beste erfaringen med tape.. Flytter du festene hs frisør? Det skal vel ikke gjøre veldig vondt da? Har forstått det som om frisøren bare har en sånn tapeløsner-spray som gjør at festene løsner lett? Og du skriver at festene også løsner fort etter påsetting? Har snakket med en annen som har prøvd tape, og så vidt jeg skjønte hadde ikke hun noen slike negative erfaringer. Ikke bra med tynnere hår selvsagt, er det fordi mye hår sitter igjen i limet?

Som jeg skrev har jeg hørt om andre som er veldig fornøyd med tape, men i og med at jeg har vært hos tre ulike frisører og sitter igjen med den samme opplevelser er dette ikke noe jeg ville anbefale. Min frisør bruker masse limløser (husket plutselig ikke hva det heter) på festene, men noen sitter veldig godt og limet sitter igjen slik at hun må gre det ut. Det lugger forferdelig, og håret mitt faller av i prosessen.

Det er godt mulig håret mitt ikke er skapt for tape rett og slett! Men man blir jo avhengig! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS, jeg begynner å lure på om du kan være min tvilling?

Hvorfor det, fordi vi begge har tynt hår og trenger extensions? ;)

Ok skjønner, Nephthys! Og Deedee, det var jo veldig kjipt med den erfaringen du hadde med microringer... Jeg begynte å lure på om det kunne være løsningen nå.. Men flere, flere! Keep'em coming!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det, fordi vi begge har tynt hår og trenger extensions? ;)

Hehe, ja. Fordi du hørtes som meg i startinnlegget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ;) Vel,. her er det en del cons på både microringer og tape, og i alle fall påsveiset... Jeg heller fortsatt mot tape altså, selv om nephthys hadde en dårlig erfaring med dette.... Vil VELDIG gjerne ha tips fra dere om hvor dere kjøper håret også, nettsider, typer, pris!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ulike typer extensions i 5 år! :) Jeg har hatt pålimt (grusomt, ødela håret mitt helt! Ble tynt og fjonete etter mange års bruk.), påsydd (slet ikke noe særlig på håret som jeg kunne se, men gikk hele tiden med følelsen av å ha en "klump" rund hodet der håret var flettet og sydd på, og jeg måtte gre ved festet hele tiden så det ikke filtret seg, mye styr) og klips, som jeg egentlig likte best! Nå har håret mitt vokst ut etter flere år med sparing, men skulle jeg hatt igjen ville jeg nok gått for tape, og gjort det hos en frisør som var ekspert på det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ulike typer extensions i 5 år! :) Jeg har hatt pålimt (grusomt, ødela håret mitt helt! Ble tynt og fjonete etter mange års bruk.), påsydd (slet ikke noe særlig på håret som jeg kunne se, men gikk hele tiden med følelsen av å ha en "klump" rund hodet der håret var flettet og sydd på, og jeg måtte gre ved festet hele tiden så det ikke filtret seg, mye styr) og klips, som jeg egentlig likte best! Nå har håret mitt vokst ut etter flere år med sparing, men skulle jeg hatt igjen ville jeg nok gått for tape, og gjort det hos en frisør som var ekspert på det! :)

Tusen takk for svar!! Det er det jeg også har kommet til, at tapen nok er det beste.. Kom gjerne med flere erfaringer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde microringer for to års tid siden. Gruuuusomt. Først var det veldig vondt i den første tida, som ei her lengre opp skrev. Første kvelden når jeg la meg angra jeg drithardt på at jeg hadde satt dem i, for de gnagde inn i hodebunnen. Det gikk seg derimot til etter et par dagers tid, så kjente jeg det ikke mer. Men det tok ikke lange tida før ringene syntes igjennom. Først når jeg hadde håret oppsatt, og etterhvert når jeg hadde håret løst også. Et evig slit å drive å dekke dem til hele tida. Men verst var det når jeg tok dem ut. Det tok meg en føkkings eevighet å ta dem ut selv, og jeg tok med meg halve håret mitt i slengen. Håret mitt var så tynt at det var på grensen til latterlig. Jeg så fryktelig pjuskete og pistrete ut etter den affæren der. Så, for min del var microringer mye penger, mye tid ved påsetting og avtaking, og veldig lite igjen for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er veldig fornøyd med tape. Setter på og tar ut selv, og har ikke problemer med å løsne dem så lenge jeg bruker limløser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse

jeg ville gått for tape om du absolutt ikke vil bruke clips. microringer ser bare ut som spaghetti hår og faller ut all the time! tape holder lengre og ser naturlig ut, mister ikke så mye hår når du tar det ut om du bruker sånn middel.
sveising er det verste, jeg har alltid hatt tykkt fint hår, men nå er det så tynnt at det er til å grine over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Hva er dette her?? Virket helt fantastisk nesten for godt til å være sant http://m.youtube.com/watch?v=T7wABNicgt8&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DT7wABNicgt8

hmmmm jeg bare raste gjennom vfilmen nå uten lyd etter som stua er full av unger som bråker- hva gjør hun i filmen? setter på små fester som hun fester en hårremse på? Får se igjen litt senere. uansett- om dette er en ny metode er det sikkert ikke hvor som helst du kan få gjort dette.... Har egentlig bestemt meg for å bruke tape. Nå trenger jeg tips til HVOR jeg skal få dette gjort (Oslo) og HVOR jeg skal kjøpe løshåret...? Innspill please?

vet at Fotballfrue sverger til hendrix hair men da må jeg sikkert kjøpe hår fra dem siden de fører selv. og det koster nok mye,, Gode nettsider?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Tenkte bare jeg skulle vise dere extensionet jeg fikk fra fashiongirl.no. Prisen er lav, og jeg vet man ikke alltid kan stole på innholdet hos nettsiden. Men på siden deres står det at en pakke skal være nok til hele håret, med mindre man har tykt hår. Det står ingenting om hvor mange gram pakken inneholder osv.

Jeg pleier å bruke en pakke på ca 100gram i hele håret. Håret jeg fikk fra fashiongirl, var akkurat nok til den ene siden av hodet mitt, da var alle klipsene plassert på venstre side, ingenting bak og ingenting på høyre side.

Skulle det vært nok til hele hodet, måtte jeg nok hatt tre pakker. Håret er også ekstremt tynt, og "gjennomsiktig".

Da vet dere det om dere skulle finne på å bestille derfra.

post-75992-0-00831700-1393854728_thumb.j

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen som ahr vært borti denne type extensions før?

Dette må jo være genialt? :danse:

Anonymous poster hash: 010a5...953
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...