Gå til innhold

OK at han bruker stua som soverom så vi andre ikke kan være der?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leier et hus med stefaren min og moren min. Vi betaler etter evne.

Mamma betaler 10 000, stefaren min betaler 6000 og jeg betaler 4000.

Idag har jeg fri, og jeg hadde gledet meg til å spise god lunsj og å se på en serie jeg følger med på. Stefaren min pleier å ta en hvil på denne tiden, så tenkte jeg at jeg kunne være i stua.

Men når jeg kommer inn i stua ligger stefaren min og sover på sofaen. Han har lagt fra seg klærne på ene enden av sofaen og sover i den andre enden med dyne og pute.

Jeg kjenner jeg blir ganske irritert, fordi mamma og stefaren min har et fint soverom å bruke som er fredelig og stille.

Så nå sitter jeg på kjøkkenet og er så irritert at jeg ikke klarer å spise.

Jeg kunne skyvd bort klærne hans og sett på tv og spist, men det er litt vanskelig når han ligger og sover og snorker og sikkert blir sur fordi jeg forstyrrer søvnen hans. Mamma er på jobb, så jeg får ikke pratet med henne før hun kommer hjem.
Stefaren min pleier ofte å legge seg til slik på stua, men jeg syns det ikke er greit. Lurer på hva han hadde sagt om jeg okkuperte hele stua på denne måten?

Hva mener dere om saken?

Jeg har egentlig lyst til å vekke han og be han legge seg på soverommet sitt, men da blir han bare sur, også står han opp og da får jeg ikke sett på tv likevel...

Anonymous poster hash: d9c98...b52
Videoannonse
Annonse
Gjest HappyWaffle
Skrevet

du betaler leie der, du har like mye rett på stua som han. skru på tv'n å se på serien din du. blir han sur så få du spørre hvorfor han ikke kan sove på rommet. jeg har dårlig erfaring med en x stefar så jeg kjenenr jeg bare blir irritert her

Skrevet

du betaler leie der, du har like mye rett på stua som han. skru på tv'n å se på serien din du. blir han sur så få du spørre hvorfor han ikke kan sove på rommet. jeg har dårlig erfaring med en x stefar så jeg kjenenr jeg bare blir irritert her

irritert er bare fornavnet ... dessverre er stefaren min slik at om jeg sier imot han eller setter han på plass når han ikke oppfører seg, så bruker han det mot meg senere og fremstiller ting veldig feil ...

Skrevet

Jeg hadde nok bare satt meg ned å sett på serier med ganske høyt volum, så får han bestemme om han vil fortsette å sove der eller ikke. (Men naturlig nok blir det jo uholdbart) Hvorfor sover han uansett midt på dagen og midt i stua? Kan ikke skjønne at noen vil foretrekke sofaen over ei god seng..

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde nok bare satt meg ned å sett på serier med ganske høyt volum, så får han bestemme om han vil fortsette å sove der eller ikke. (Men naturlig nok blir det jo uholdbart) Hvorfor sover han uansett midt på dagen og midt i stua? Kan ikke skjønne at noen vil foretrekke sofaen over ei god seng..

Han er pensjonist, 72 år, og han pleier alltid å ta en hvil midt på dagen og sover et par timer.

Hadde han lagt seg på soverommet kunne jeg sett på serien min, og når han hadde stått opp ville jeg vært ferdig så han kunne se på tv.

Dessverre er han ikke myk i kantene, og tenker ikke fleksibelt ...

Skrevet

Flytt?

Høres bare rart ut å bo sammen med foreldre når man er voksen.

Anonymous poster hash: 9d5d6...d77
  • Liker 7
Skrevet

Flytt?

Høres bare rart ut å bo sammen med foreldre når man er voksen.

Anonymous poster hash: 9d5d6...d77

Jeg visste den ville komme, men det er ikke det vi diskuterer her. Om du hadde lest så står det at vi leier et hus, og det er for en periode. De er avhengig av at jeg betaler husleien, og jeg får bo billig for en peiode.

Dessuten er de ikke foreldre, men mamma og stefar.

Skrevet

Er vel to valg her. Enten så må det gås inn i kommunikasjon for å finne en løsning på problemet, eller så må du bite det i deg og lide i stillhet.

• Liker 4
Skrevet

Si det til han mens moren din er der, så kan han ikke vri på ordene dine og bruke det imot deg senere. Soverom er til å sove i, fellesrom er for alle å benytte.

• Liker 3
Skrevet

Å ta en lur i senga er dødfødt for mange, for en lur blir til flere timer med søvn. Mens det er lettere å sove lite når man ligger på en sofa.

Kan du ikke bare avtale med han på forhånd at imorgen ønsker du å se på en serie når du kommer hjem fra jobb og om det er greit at du okkuperer stua en liten stund?

Ikke noe vits å gjøre det til et problem før du har tatt det opp med han.

Anonymous poster hash: 5cd07...893
  • Liker 4
Skrevet

Å ta en lur i senga er dødfødt for mange, for en lur blir til flere timer med søvn. Mens det er lettere å sove lite når man ligger på en sofa.

Kan du ikke bare avtale med han på forhånd at imorgen ønsker du å se på en serie når du kommer hjem fra jobb og om det er greit at du okkuperer stua en liten stund?

Ikke noe vits å gjøre det til et problem før du har tatt det opp med han.

Anonymous poster hash: 5cd07...893

Nå har han ligget nesten 3 timer på sofaen. Kanskje han har ligget lenger, fordi han sov da jeg kom opp for snart 3 timer siden...

De gangen han har ligget på soverommet sitt har han sovet like lenge som på sofaen ...

Skal prate med mamma når hun kommer hjem i ettermiddag.

Jeg må ikke på død og liv se på denne serien og kose meg, men når jeg hadde fridag ønsket jeg å kose meg med god mat og å se på en serie.

Om han er våken sitter han fortsatt i stua og trykker på dataen sin, så jeg ønsket bare noen timer med alenetid når jeg hadde mulighet til det.

Skrevet

Du sier at du betaler 4000 i måneden for å bo der. Med andre ord har du vel i teorien også råd til en liten leilighet, men de er avhengige av at du hjelper dem med husleien, og derfor så trenger de deg mer enn du trenger dem. Hvis stefaren din ikke klarer å kommunisere på en ordentlig måte, så er det nok en god ide å ta det med moren din når hun kommer hjem. Håper det vil hjelpe :)

• Liker 1
Skrevet

Spørsmålet her er jo hva dere ble enige om da dere leide huset. Du betaler klart minst, så er avtalen at du HAR tilgang på stua i like stor grad som de andre to? Eller er det slik at dere ikke har noen avtale?

Det naturlige ville kanskje være at du for 4000 leier et rom og har råderett over det. Så har du tilgang på bad og kjøkken av naturlige grunner men bør kanskje se tv på ditt eget rom?

For hvorfor er du ikke der når du som du sier "ønsker alenetid"?

All den tid dere leier og spleiser på leia og ikke kommer særlig godt overens bør dere ha klare linjer og regler. Skriftlig. Dere bør organisere dere som tre romkamerater, ikke som en stor familie (det er bare lurt om dere faktisk liker hverandre).

Dersom dere ikke kan finne en skriftlig avtale og du ikke ønsker flytte ut så er nok det greieste for deg å oppholde deg på ditt eget rom og innrede det som en hybel. Hvorfor du ønsker å fortsette å bo der er dog helt uforståelig, du kunne jo flyttet inn i bofellesskap med hyggelige folk for dine 4000. Og så lenge du finner en ny leietaker for ditt rom så kan du godt flytte ut på 1 mnd varsel.

Anonymous poster hash: 11368...290
  • Liker 1
Skrevet

Jeg leier et hus med stefaren min og moren min. Vi betaler etter evne.

Mamma betaler 10 000, stefaren min betaler 6000 og jeg betaler 4000.

Idag har jeg fri, og jeg hadde gledet meg til å spise god lunsj og å se på en serie jeg følger med på. Stefaren min pleier å ta en hvil på denne tiden, så tenkte jeg at jeg kunne være i stua.

Men når jeg kommer inn i stua ligger stefaren min og sover på sofaen. Han har lagt fra seg klærne på ene enden av sofaen og sover i den andre enden med dyne og pute.

Jeg kjenner jeg blir ganske irritert, fordi mamma og stefaren min har et fint soverom å bruke som er fredelig og stille.

Så nå sitter jeg på kjøkkenet og er så irritert at jeg ikke klarer å spise.

Jeg kunne skyvd bort klærne hans og sett på tv og spist, men det er litt vanskelig når han ligger og sover og snorker og sikkert blir sur fordi jeg forstyrrer søvnen hans. Mamma er på jobb, så jeg får ikke pratet med henne før hun kommer hjem.

Stefaren min pleier ofte å legge seg til slik på stua, men jeg syns det ikke er greit. Lurer på hva han hadde sagt om jeg okkuperte hele stua på denne måten?

Hva mener dere om saken?

Jeg har egentlig lyst til å vekke han og be han legge seg på soverommet sitt, men da blir han bare sur, også står han opp og da får jeg ikke sett på tv likevel...

Skjønner at jeg ikke er vant med prisene i Oslo. 20000 i leie for et hus som ikke er stort nok til at det er flere stuer.

• Liker 1
Skrevet

Få deg et TV på soverommet ditt, "problem solved"

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...