Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det med frisører som skal snakke dritt om håret til kundene sine. Jeg skjønner jo selv at håret er slitt, men gidder liksom ikke betale i dyre dommer for å få høre det hver gang jeg drar til frisøren! Får liksom alltid hørt ”oj så slitt hår du har, her er det ikke noe som hjelper, må bare vokse det ut”! Det vet jeg jo! Hva er poenget med å kommentere det??? Har også fått høre ”oj så mye ettervekst du har!” Det er jeg jo også klar over, er jo derfor jeg er her.

Hadde skjønt det bedre om de hadde fulgt opp med ”her er ett produkt som kan hjelpe deg,” men sånn generell kommentering om at håret mitt er fælt synes jeg er no dritt å høre på, hvorfor gjør de det? Andre med samme erfaring?

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du stusser håret hver andre-tredje måned så vil det ikke rekke å bli slitt, og vil holde seg sunt og friskt. Det verste jeg ser er folk som på død og liv skal ha langt hår men som ikke går til frisøren mer enn en gang i året. Da BLIR håret slitt, og skjønner godt at de legger merke til det og kommenterer det!

• Liker 1
Skrevet

En frisør tilbyr en tjeneste som man betaler for og da er det helt naturlig å forvente at frisøren er profesjonell i jobben.

Det er forskjell på å si: "ser at håret er litt slitt, ønsker du at jeg skal fjerne alt eller vil du beholde mest mulig av lengden? " eller "herregud så flisete og stygge tupper du har da"

Dersom man møter på sistnevnte så skjønner jeg godt at folk blir irriterte.

Jeg er en av de som ikke går til frisøren mer enn en kanskje to ganger i året (farger ikke så jeg slipper å tenke på etterveksten) Sier seg selv at tuppene er slitt da, men har heldigvis enda til gode å møte en frisør som følte behov for å være nedlatende av den grunn. Vi snakker om hva jeg vil ha gjort og så gjør hun/han jobben sin, verken mer eller mindre. Synes virkelig at det er det minste man kan forvente når man betaler for en tjensete.

Anonymous poster hash: fec83...5a4
  • Liker 8
Skrevet

Om du ikke er fornøyd med frisøren din bør du bytte. Det er ikke noe vits å gå til en frisør som du irriterer deg over.

Jeg har fått kommentarer på at håret mitt er slitt, men ikke noe sånn overdramatiserte saker. Hadde det skjedd ville jeg mistenke at det er for å få lov å klippe meg kort eller farge håret ;)

Skrevet

Hvis du stusser håret hver andre-tredje måned så vil det ikke rekke å bli slitt, og vil holde seg sunt og friskt. Det verste jeg ser er folk som på død og liv skal ha langt hår men som ikke går til frisøren mer enn en gang i året. Da BLIR håret slitt, og skjønner godt at de legger merke til det og kommenterer det!

Hvorfor irriterer det deg så mye?

Jeg har kjempelangt hår, har ikke vært hos frisøren på over et år, hadde noen irritert seg over det.. what.. why?

• Liker 8
Skrevet

Hvorfor irriterer det deg så mye?

Jeg har kjempelangt hår, har ikke vært hos frisøren på over et år, hadde noen irritert seg over det.. what.. why?

Fordi flisete og slitt hår er stygt å se på rett og slett. Spiller ingen rolle hvor pene klær du går med, hvor dyr veske du har, hvor pent du har sminket deg, hvis håret er pistrete og flisete. Stygt. Ta vare på håret eller klipp det. Er min mening.

• Liker 2
Skrevet

Smart du da, nei, problemet mitt er at jeg gikk til en frisørlærling som totalt ødela håret mitt da hun skulle farge det, så nå må det bare vokse utigjen... Det forteller jeg dem, men de føler på død og liv at det er nødvendig å nevne at det er slitt hver gang jeg er hos frisøren...

• Liker 2
Skrevet

Om du ikke er fornøyd med frisøren din bør du bytte. Det er ikke noe vits å gå til en frisør som du irriterer deg over.

Jeg har fått kommentarer på at håret mitt er slitt, men ikke noe sånn overdramatiserte saker. Hadde det skjedd ville jeg mistenke at det er for å få lov å klippe meg kort eller farge håret ;)

Jeg har opplevd det hos flere frisører, ikke bare en, og ikke bare med tanke på at det er slitt, men generellt negative kommentarer om håret mitt, synes liksom deres jobb er å gjre det beste ut av det, og kke kommentere hvor håpløst det er....

Skrevet

Jeg har opplevd det hos flere frisører, ikke bare en, og ikke bare med tanke på at det er slitt, men generellt negative kommentarer om håret mitt, synes liksom deres jobb er å gjre det beste ut av det, og kke kommentere hvor håpløst det er....

Etter en frisørtime hos en jeg syns fornærmet meg, hadde blitt med den ene! Om du syns det er et gjentagende problem er det også lov å si i fra direkte til de: Du betaler for tjenesten de gjør, og om du ikke syns de gjør det godt nok er det lov å si i fra.

Skrevet

Jeg kjenner meg igjen... Jeg hadde en frisør som gikk amok med håret mitt hver gang jeg kom dit. Hun stripet hele tiden på nytt med blekemiddel på hele håret. Til slutt ble håret helt dødt og fargen så jævlig ut. Uansett blir jeg sliten av frisører som må kommentere alt og gjøre alt for å selge produkter. Det er faktisk en frisør som ødela håret mitt! Ønsker jeg hårkur eller andre ting så vil jeg be om det.

Samme med fotpleiere...- Nei gud så hard hud du har! Klipper du ikke neglene? Til orientering gjør jeg begge deler men jeg er svært plaget med hard hud som kommer fort tilbake...Herregud jeg hadde ikke gått til fotpleier om beina var perfekte babyføtter fra før av!!

Anonymous poster hash: 05475...678
  • Liker 2
Skrevet

Fordi flisete og slitt hår er stygt å se på rett og slett. Spiller ingen rolle hvor pene klær du går med, hvor dyr veske du har, hvor pent du har sminket deg, hvis håret er pistrete og flisete. Stygt. Ta vare på håret eller klipp det. Er min mening.

Håret mitt ser bra ut selv om jeg verken duller med det eller går til frisøren. Det er verken pistrete eller flisete, selv om det er langt.

Dessuten forstår jeg ikke hvorfor du går rundt og ergrer deg sånn over folk. Kanskje du burde vurdere terapi, så du slipper å gå rundt med slikt et sinne i deg? Det er nemlig ikke normalt å være så opprevet over at andre ikke følger dine normer for hva som er pent og ikke.

Anonymous poster hash: 4ff94...a1b

• Liker 9
Skrevet

Synes ikke det var spesielt frekt sagt hvis det ble sagt som ts skriver,hadde ikke blitt fornærmet hvis en frisør sa det til meg.Men jeg er ikke særlig nærtagende heller da :vetikke:

• Liker 2
Skrevet

:fnise: Se på det som småprat og ikke et personangrep.

• Liker 1
Skrevet

Hvaslags frisør er det du går til?! Min tøysekjefter litt hvis jeg ikke har passet godt nok på, men sier også "men dette fikser vi, vettu". Så anbefaler han meg noen produkter, men uten å mase. Og hver gang jeg dukker opp, så sier han "herregud, for en hårfarge du har!!". Du må finne deg en trivelig frisør! :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg fikk høre det for flere år siden selv, for håret var slitt og jeg prøvde meg på om de ville bleike det :P

Men nå sist fikk jeg masse skryt hvor sundt og flott det var, selv om det er kjempelenge siden jeg klippet tuppene sist.

Anonymous poster hash: d1d3f...c7f
  • Liker 1
Skrevet

Eg synest ikkje døma du kom med var særleg frekke, eg. Eg ville syntest det var merkeleg om frisøren min ikkje kommenterte korleis det sto til med ragget?

Skrevet

Gi frisør'n juling! God, gammaldags svålk! Da tipper jeg han knepper igjen nebbet!

Anonymous poster hash: a8bf2...3ff

Skrevet

Jeg har en gang fått frekke kommentarer om håret mitt, det var første og siste gangen jeg gikk til den frisøren.

Jeg betaler ganske så mye for en klipp og er ikke interessert i å frekke kommentarer. Kom gjerne med forslag, men vær høflig.

Anonymous poster hash: 2a41f...a26
  • Liker 1
Skrevet

Håret mitt ser bra ut selv om jeg verken duller med det eller går til frisøren. Det er verken pistrete eller flisete, selv om det er langt.

Dessuten forstår jeg ikke hvorfor du går rundt og ergrer deg sånn over folk. Kanskje du burde vurdere terapi, så du slipper å gå rundt med slikt et sinne i deg? Det er nemlig ikke normalt å være så opprevet over at andre ikke følger dine normer for hva som er pent og ikke.

Anonymous poster hash: 4ff94...a1b

Well said.

Jeg forstår ikke hvorfor folk går rundt og lar seg irritere av slike bagateller. Dersom en går rundt og har problemer med at noen ikke stusser håret hver tredje måned, vil jeg si at man har større problemer man bør konsentrere seg om.

Anonymous poster hash: 289f2...acb

• Liker 1
Skrevet

Jeg har langt hår, og stusser det aldri. Kanskje en gang i året. (Og det gjør jeg selv, ikke hos frisør). Jeg har ikke slitt hår. Just saying.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...